arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۷۷۹۱۱
تاریخ انتشار: ۱۹ : ۱۴ - ۰۵ مهر ۱۳۹۱

مدیر مسوول شرق: کاریکاتور هیچ ارتباطی به رزمندگان ندارد/ کاریکاتوریست: رزمندگان تاج سر من هستند

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
مدیر مسئول روزنامه شرق در واکنش به خبر توقیف این روزنامه به دلیل درج کاریکاتور توهین آمیز در این روزنامه گفت: شائبه توهین‌آمیز بودن این تصوویر پذیرفته شده نیست و هیچ نمادی نیز از رزمندگان دفاع مقدس در آن دیده نمی‌شود.

مهدی رحمانیان مدیرمسئول روزنامه شرق در گفتگو با مهر با اشاره به کاریکاتور منتشر شده دراین روزنامه و شائبه توهین‌آمیز بودن آن به رزمندگان هشت سال دفاع مقدس اظهار کرد: چنین برداشتی غیر‌واقعی‌ترین برداشتی است که ممکن است از کاریکاتور انجام گرفته باشد و ربط دادن آنها به رزمندگان هشت سال دفاع مقدس غیر‌واقعی‌ترین کار ممکن است.

وی افزود: رزمندگان هشت سال دفاع مقدس همگی دارای نماد منحصر به خود از نظر ظاهر و لباس و قیافه هستند اما افراد حاضر در این طرح هیچ‌کدام حتی نشانی از این نمادها را ندارند و نمی‌توان از آن اینگونه تعبیر کرد.

مدیر مسئول روزنامه شرق تاکید کرد: من خود جزو رزمندگان دفاع مقدس هستم. چطور می‌شود پذیرفت که چنین کاری از جانب روزنامه منصوب به من انجام شده بشد. جدای از این روزنامه شرق در ایام هفته دفاع مقدس هم ویژه‌نامه‌ای برای این هفته منتشر و حتی در قالب چند یادداشت از سرداران دفاع مقدس درباره مفاهیم مربوط به این دوران به ویژه به این موضوع پرداختیم که چرا به این دفاع عنوان مقدس می‌گوییم.

رحمانیان با اشاره به اینکه این تحلیل از سر بی‌انصافی ارائه می‌شود، گفت: حتی پدر طراح این کاریکاتور از رزمندگان دفاع مقدس است و خود اوهم از جمله هواخواهان نظام و انقلاب اسلامی است. این نوع تعبیرها به نظر من تنها شائبه سیاسی دارد و نه چیز دیگری.

وی همچنین گفت: حتی اپوزیسیون خارج از کشورهم در مواجهه با رزمندگان هشت سال دفاع مقدس با نگاهی احترام آمیز به آنها نگاه می‌کنند، حال چطور ممکن است یک رسانه داخلی دست به چنین کاری بزند، همه این موارد نشان از این دارد که این اتهامات با شائبه سیاسی به روزنامه ما وارد می‌شود.

 رحمانیان تاکید کرد: بحث دفاع مقدس موضوعی است که همه متفق‌القول هستند که باید به آن احترام گذاشت و ما نیز این کار را همواره انجام داده‌ایم و بر همین اساس من هم نمی‌پذیرم که روزنامه شرق  به این فرهنگ و رزمندگان بی‌احترامی کرده باشد.


کاریکاتوریست روزنامه شرق: رزمندگان تاج سر من هستند

هادی حیدری گفت: کسی که گذشته و خانواده من را می شناسد می تواند شهادت دهد که من از کشیدن این کاریکاتور چه هدفی داشتم و براساس چه معیارهای اخلاقی آن را طراحی کرده ام.

کاریکاتوریست روزنامه شرق در گفتگو با خبرنگار ایلنا، در خصوص پیام کاریکاتور خود که منجر به اعتراض نمایندگان مجلس شده است افزود: منظور من از کشیدن این کاریکاتور به هیچ وجه پیامی نبوده که نمایندگان مجلس برداشت کرده اند. من می خواستم جهل را از طریق کشیدن افرادی که در روز روشن چشم بند به صورت خود می گذارند نشان دهم.

حیدری ضمن اشاره به شاخصه های خاصی که باید نشان دهنده یک رزمنده در تصویر باشد، تصریح کرد: کاریکاتور من هیچکدام از شاخصه های رزمندگان دوران جنگ را ندارد. رزمنده یونیفرم و لباس خاصی دارد و باید در لوکیشن خاصی قرار بگیرد.

هادی حیدری در پاسخ به افرادی که به انتشار این کاریکاتور اعتراض کرده اند خاطرنشان کرد: این افراد کسانی هستند که بدون انتشار تصویر علیه آن فضاسازی می کنند و می خواهند احساسات مردم را نسبت به رزمندگانی که جایگاهشان بالای سر من است تحریک کنند واین کار جنبه غیر اخلاقی دارد.


نظرات بینندگان