arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۷۸۳
تاریخ انتشار: ۳۲ : ۱۲ - ۱۲ بهمن ۱۳۸۹

نتانیاهو: نگران تکرار انقلابی مثل انقلاب اسلامی ایران در مصر هستیم

نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی نسبت به تکرار تجربه چند دهه پیش جمهوری اسلامی ایران در مصر ابراز نگرانی کرد.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی نسبت به تکرار تجربه چند دهه پیش جمهوری اسلامی ایران در مصر ابراز نگرانی کرد.

به گزارش ایسنا به نقل از منابع قدس اشغالی، بنیامین نتانیاهو نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی، در کنفرانس مطبوعاتی مشترک با آنگلا مرکل صدر اعظم آلمان تصریح کرد که دولت عبری با نگرانی و دقت زیادی اوضاع مصر را دنبال می کند و به شدت از تکرار انقلابی نظیر انقلاب اسلامی ایران در مصر بیمناک است.

وی در این کنفرانس مطبوعاتی همچنین ابراز امیدواری کرد که تغییر و تحولات این کشور عربی تاثیری بر روی توافقنامه صلح امضا شده میان طرفین مصری و صهیونیستی در سال 1979 نداشته باشد.

نخست وزیر رژیم صهیونیستی با اشاره به اینکه هر نیم ساعت خلاصه ای از گزارش اوضاع داخلی مصر را دریافت می کند، تاکید کرد: همه ما امیدواریم که اوضاع مصر به صورت مسالمت‌آمیز حل و فصل شده و ضمن برقراری آرامش در این کشور، شرایط تداوم صلح فراهم شود.

وی از زمان آغاز اعتراضات مردم مصر علیه نظام حاکم در این کشور از مسئولان و مقامات صهیونیستی خواسته است که از هرگونه اظهار نظر درباره حوادث مذکور خودداری کنند.

به گزارش مرکز اطلاع رسانی فلسطین، نتانیاهو همچنین از جلسه کابینه امنیتی این رژیم به منظور بررسی تحولات اوضاع مصر خبر داد.

روزنامه عبری زبان هاآرتص نیز اعلام کرد که وزارت امور خارجه این رژیم از سفرای خود در 12 کشور جهان از جمله آمریکا، چین، روسیه و برخی کشورهای اروپایی خواسته است که دولت‌های این کشورها را به کاهش انتقادات خود از حسنی مبارک رئیس جمهور مصر دعوت کنند.
برچسب ها: مصر ، نتانیاهو ، ایران
نظرات بینندگان