arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۷۹۶۰۶
تعداد نظرات: ۲۶ نظر
تاریخ انتشار: ۲۰ : ۲۱ - ۲۰ مهر ۱۳۹۱
مشروح سخنان سیدحسن نصرالله + محورهای کلیدی

پهپادی که صدها کیلومتر بر فراز اسرائیل پرواز کرد، ایرانی بود و متعلق به حزب‌الله/ غافلگیری های بعدی حزب الله در راه است

سید حسن نصرالله رسماً اعلام کرد که پهباد نفوذ کرده در خاک اسرائیل متعلق به حزب الله لبنان بوده است.نصرالله با بیان اینکه "پهباد جدید آخرین دستاورد ما نبوده" افزوده است: به اسرائیل فرصت می دهیم فکر کند.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :


سید حسن نصرالله امشب طی سخنان مهمی که به طور مستقیم از شبکه تلویزیونی المنار لبنان پخش شد به مواضع این حزب در قبال نفوذ پهپاد به سرزمین های اشغالی اشاره کرد.

محورهای مهم سخنان دبیرکل حزب الله لبنان به نقل از فارس به شرح زیر است:

مقاومت لبنان یک هواپیمای شناسایی لبنانی را ارسال کرد و ما با یک عملیات ویِژه و منحصر روبرو هستیم.این هواپیما که به حریم هوایی فلسطین اشغالی نفوذ کرد، ساخت ایران است و جوانان لبنانی آن را مونتاژ کردند.

 اسرائیل درباره موضوع کشف هواپیمایی شناسایی به اسرائیلی ها دروغ می‌گوید. ما اسرائیلی ها را در زمینه کشف قدرت هواپیما از نظر جمع آوری اطلاعات به حال خود می گذاریم.

ما بخشی از توانمندی و قدرت خود را آشکار می‌کنیم و بخش بزرگی از آن را پنهان نگه می داریم و این عملیات قدرت مقاومت را آشکار می‌کند و باید حجم و میزان نقض حریم هوایی لبنان از سوی رژیم اسرائیل را متذکر شد.

حق طبیعی ما است که پروازهای شناسایی به داخل فلسطین اشغالی انجام دهیم و این اولین و آخرین پروازهای شناسایی هم نخواهد بود.

دستاورد هواپیمای شناسایی این بود که صدها کیلومتر با عبور از سیستم های دفاعی اسرائیل پرواز کرد.

ما اسم این عملیات را «شهید حسن ایوب» نامگذاری کردیم که از بنیانگذاران این نیرو در حزب الله بود و می خواهیم این هواپیما را «ایوب» نامگذاری کنیم.

 نمی توان در لبنان از خط مقدم و پشت جبهه سخن گفت و خط مقدم همه مساحت کار دشمن است. کسی که از انبارها در منطقه النبی‌شیت سخن می گوید همچنین از حادثه منطقه خرده سلم نیز حرف می زد و مشکل آنها انبارها نیست بله اصل وجود مقاومت است که با دشمن اسرائیلی می جنگد و در برابر طرح آن در منطقه می ایستد.

انبارهای مقاومت باید سری و محرمانه باقی بماند و همه اقدامات درباره آن دنبال می شود و ما اقدامات زیادی را دنبال می کنیم و ممکن است که هرگونه اشکال فنی یا انسانی همانطور که در منطقه النبی شیت روی داد، بروز کند.

از آغاز حوادث در سوریه ما موضع سیاسی روشنی داشته ایم. ما براساس اصول و مبانی فکری و شرعی و سیاسی روشن، موضع خود را درقبال بحران سوریه تعیین کردیم و این برداشت ما است.

از آغاز بحران سوریه، برخی طرف ها در معارضه سوریه حزب الله را به نبرد در سوریه متهم کردند و سخن مطرح شده درباره اینکه ما مبارزان خود را به سوریه اعزام کرده‌ایم کذب محض بوده و همچنان کذب است.

از همان آغاز حوادث سوریه روشن بود که هدف درگیر کردن نام حزب الله است و تا این لحظه ما در کنار نظام سوریه نجنگیده‌ایم.

شهدایی که می‌گویند در سوریه شهید شده‌اند کجا هستند این در حالی است که ما شهدای خود را آشکارا تشییع می‌کنیم و از آن خجالت نمی‌کشیم.

لبنانی ها در تعدادی از روستاهای مرزی در داخل خاک سوریه سکونت دارند و تعداد آنها نزدیک به 30 هزار لبنانی است.

گروههای مسلح به لبنانی‌های مقیم در برخی روستاهای مرزی در داخل خاک سوریه تعدی و حمله کرده اند.

بخش اعظم اهالی این روستاهای مرزی تصمیم گرفته‌اند که در خاک خودشان باقی بمانند و از خودشان دفاع کنند.

مشروح سخنان دبیر کل حزب الله

سید حسن نصرالله امشب طی سخنان مهمی که به طور مستقیم از شبکه تلویزیونی المنار لبنان پخش شد به مواضع این حزب در قبال نفوذ پهپاد به سرزمین های اشغالی اشاره کرد.

«سید حسن نصرالله» در ادامه سخنانش با اشاره به جنجال برخی رسانه‌های عربی درباره حضور نیروهای حزب‌الله لبنان در سوریه گفت: موضع سیاسی ما واضح است و تا کنون در کنار نظام سوریه مبارزه نکرده‌ایم و نظام سوریه نیز این درخواست را از ما نکرده است.

وی تاکید کرد: نمی‌توان هیچ چیزی را مخفی کرد و ما نیز هیچ موضوعی را مخفی نمی‌کنیم. زمانی که کسی شهید می‌شود به خانواده‌اش حقیقت را درباره مکان و زمان و چگونگی شهادت وی می‌گوییم. ما درباره این موضوع در لبنان شوخی نمی‌کنیم و ما هیچ چیزی را مخفی نمی‌کنیم و شهدا را نیز آشکارا تشییع کردیم چون این موضوع اشکال شرعی و اخلاقی دارد.

دبیر کل حزب‌الله لبنان تاکید کرد: شهدایی که می‌گویند در سوریه شهید شده‌اند کجا هستند این در حالی است که ما شهدای خود را آشکارا تشییع می‌کنیم و از آن خجالت نمی‌کشیم.

سید حسن نصرالله افزود: از روز اول برخی از مخالفان سوری درباره اعزام مبارزان حزب‌الله صحبت می‌کردند. این موضوع دروغ است.

پروازهای شناسایی بر فراز سرزمین‌های اشغالی حق طبیعی ماست

سید حسن نصرالله در سخنان خود ، گفت: موضع اساسی همان هواپیمای شناسایی است که ما از طریق آن به برخی سرفصل ها ورود خواهیم شد که مورد توجه و اهتمام بوده است.

دبیرکل حزب‌الله لبنان گفت: ما در برابر یک عملیات ویژه و منحصر بسیار مهم در تاریخ مقاومت و منطقه قرار داریم که همه اسرائیلی‌ها درباره اهمیت و نشانه‌های آن اتفاق نظر دادند.

وی گفت: مقاومت لبنان یک فروند هواپیمای شناسایی پیشرفته را از خاک لبنان به سمت دریا ارسال کرد و آن را صدها کیلومتر بر فراز دریا به پرواز درآورد و سپس اقدامات آهنین و پولادین دشمن را درهم شکست و به آن نفوذ کرد و از جنوب فلسطین وارد شد و برفراز بسیاری از مراکز مهم قبل از اینکه نیروی هوایی اسرائیل آن را شناسایی کند، پرواز کرد.

دبیرکل حزب الله افزود: کلام امروز اعلام انجام و برعهده گرفتن این عملیات ویژه و منحصر است.

وی تصریح کرد: این هواپیما به پرواز درآمد و مسیر مشخص خود را به میزان دهها کیلومتر طی و این هواپیما ساخت ایران و مونتاژ جوانان لبنانی است و ساخت روسیه نیست.

سید حسن نصرالله گفت: سرنگون کردن هواپیما امری طبیعی و قابل پیش بینی بود و دستاورد این بود که این هواپیما صدها کیلومتر در منطقه ای مملو از رادارها پرواز کند و در هر صورت برخی اسرائیلی ها با این سخن - که افتخار اسرائیل به اینکه حریم هوایی آن غیرقابل نفوذ است، ترک خورد – از شکست اعتبار (اسرائیل) سخن گفتند.

سید حسن نصرالله تصریح کرد: از برادران مجاهد تشکر می کنم و کسانی که تلاش خود را در راه دفاع از ملت و امت خویش بکار گرفتند و موضوع یافتن توانمندیهای هواپیماهای اطلاعاتی و عملیاتی را به اسرائیلی ها واگذار خواهیم کرد و که این هواپیماها در اولین تجربه خود توانست برفراز آبها پرواز کند و همه می دانیم که برفراز آبها چیست و چه چیزی بر فراز خشکی حرکت می کند و امروز بخشی از توانمندی‌های خود را آشکار کردیم و این امر از میزان و حجم (توانمندی‌هایی) غیرمنتظره که داریم، کم نمی‌کند.

وی گفت: این عملیات آشکار می‌کند که ما قدرت مخفی کردن توانمندی‌های خود و نمایان کردن آن در زمان مناسب و فرستادن پیام های مناسب در زمان مناسب را داریم.

وی تاکید کرد: حق طبیعی ما است که پروازهای شناسایی هر وقت بخواهیم انجام دهیم و این پرواز اولین پرواز نیست و آخرین پرواز هم نخواهد بود و با این نوع از هواپیماها می توانیم به اماکن زیادی برسیم.

وی افزود: ما اسم این عملیات را «شهید حسن ایوب» نامگذاری کردیم که از بنیانگذاران این نیرو در حزب الله بود و می خواهیم این هواپیما را «ایوب» نامگذاری کنیم.

سید حسن نصرالله خاطرنشان کرد: زمینه سازی این اقدام و این توانمندی زمانی زیادی برد و این تاکید می کند هیچ چیزی تیم اصلی و اساسی ما را از دشمن اسرائیلی – هر اندازه هم درگیری منطقه ای و داخلی وجود داشته باشد- غافل نمی‌کند.

همه جای لبنان عرصه فعالیت دشمن است/ انبارهای تسلیحاتی خود را پخش کرده‌ایم

سیدحسن نصرالله دبیرکل حزب‌الله لبنان گفت: درباره حادثه منطقه «نبی شیت» باید بگویم که در لبنان امکان سخن گفتن از خط مقابل و خط مقدم و خط عقب وجود ندارد، همه جای لبنان عرصه فعالیت دشمن است.

وی افزود: هیچ جنبش مقاومتی در جهان وجود ندارد که همه امکانات خود را در منطقه مرزی یا خط مقدم متمرکز کند. این اقدامی غیرمنطقی است و طبیعی این است که نیروهای دفاعی در همه حضور داشته و مستقر باشند و تسلحیات و انبارهای آنها نیز همه جا پر و آماده باشد.

دبیرکل حزب الله لبنان گفت: کسانی‌که از انبارهای منطقه نبی شیت سخن می‌گویند، از حادثه «خرده السلم» هم سخن گفته‌اند و مشکل آنها با انبارها نیست، بلکه مشکل آنها با موجودیت مقاومت است که با دشمن صهیونیستی می‌جنگد و در برابر طرحش در منطقه ایستادگی می‌کند.

وی تاکید کرد که هر جنبش مقاومتی به طور طبیعی انبارها و مخازن خود را در مناطق مختلف قرار می‌دهد، چون اگر بخواهد تمام تسلیحات خود را در یک جا یا اماکن اندکی گرد آورد، شناسایی آنها به راحتی صورت می‌گیرد و موجب می‌شود تا دشمن آنها را بمباران کرده و از بین ببرد و به همین دلیل این اقدامی منطقی و معقول نیست و دشمن صهیونیستی به این موضوع کاملا آگاه است و آن را می‌فهمد و می‌گوید که طبیعی است، دست به چنین کاری نزند و آن را برای افکار عمومی‌اش توضیح می‌دهد و آنها این موضوع را درمی‌یابند، اما کسانی در لبنان هستند که حاضر نیستند چنین چیزی را بفهمند.

دبیرکل حزب الله لبنان تاکید کرد که مخازن و انبارهای مقاومت باید سری و محرمانه باشد و در آن تدابیر خاصی به اجرا گذاشته شود و ما اقدامات بسیار و بزرگی در این راه اتخاذ کرده‌ایم و این طبیعی است که احتمالا نقصی فنی یا انسانی در این مخازن روی دهد، همچون آنچه که در نبی‌شیت روی داد.

از مواضع خود در برابر سوریه شرمنده نیستیم و از آن دفاع می‌کنیم

سیدحسن نصرالله دبیرکل حزب‌الله لبنان درباره تحولات جاری در سوریه نیز گفت: ما از ابتدای ناآرامی‌ها در سوریه دارای موضع سیاسی شفاف و آشکاری در قبال این کشور بودیم و از آن شرمنده یا خجالت زده نیستیم و به همین منظور دیدگاه و برداشت خود از آنچه روی می‌دهد و آنچه در پشت صحنه در حال رخ دادن است و خطراتی که برای سوریه و لبنان و سراسر منطقه به دنبال دارد، را براساس اصول و مبانی فکری و شرعی خود تبیین و تشریح می‌کنیم و در مناسبت‌های مختلف از آن بی‌پرده سخن گفته‌ایم و به خاطر موضع سیاسی‌مان بیمناک و مردد نیستیم.

وی افزود: برخی می‌گویند حزب‌الله بهار این موضع‌گیری را پرداخت خواهد کرد و من می‌گویم که مشکلی نیست‌ اما باید آخر هر کار را ملاحظه کرد.

سید حسن نصر‌الله گفت: از روز اولی که حوادث سوریه شروع شد، طرف‌هایی در میان مخالفان سوری از ارسال نیروهایی توسط حزب الله به سوریه سخن می‌گفتند و من می‌گویم این دروغ است.

وی افزود: موضع سیاسی ما واضح است و تاکنون در کنار نظام سوریه مبارزه نکرده‌ایم و نظام سوریه نیز این درخواست را از ما نکرده است.

وی تاکید کرد: نمی‌توان هیچ چیزی را مخفی کرد و ما نیز هیچ موضوعی را مخفی نمی‌کنیم. زمانی که کسی شهید می‌شود به خانواده‌اش حقیقت را درباره مکان و زمان و چگونگی شهادت وی می‌گوییم. ما درباره این موضوع در لبنان شوخی نمی‌کنیم و ما هیچ چیزی را مخفی نمی‌کنیم و شهدا را نیز آشکارا تشییع کردیم چون این موضوع اشکال شرعی و اخلاقی دارد.

دبیر کل حزب‌الله لبنان تاکید کرد: شهدایی که می‌گویند در سوریه شهید شده‌اند کجا هستند این در حالی است که ما شهدای خود را آشکارا تشییع می‌کنیم و از آن خجالت نمی‌کشیم.

جبهه جدیدی باز نکردیم/ لبنانی‌های ساکن سوریه به اجبار وارد نبرد شدند

سید حسن نصرالله در ادامه سخنان امشب خود اظهار داشت: شهید عباس و بسیاری از شهدا در مناطقی در مرز با سوریه شهید شدند، برخی روستاهای مرزی سوری هستند که لبنانی‌ها ساکن آن هستند که از طایفه‌های مختلف هستند و تعداد آنها نیز به 30 هزار لبنانی می‌رسد، این لبنانی‌ها از خانواده‌های لبنانی هستند و در آن سرزمین ساکن هستند و در آن مایملک دارند و کاملا شناخته شده است که آنها لبنانی هستند و از ده‌ها سال قبل ساکن آنجا می‌باشند و این خانواده‌ها به خانواده‌های «البقاعیه» معروفند و آنها در اصل در یک منطقه واحد هستند و تابعیت لبنانی خود را حفظ کرده‌اند و در انتخابات لبنان شرکت می‌کنند اما در سوریه حضور دارند.

وی تصریح کرد: برخی از این جوانان به تعدادی از احزاب لبنانی منتسب هستند که از جمله این احزاب حزب‌الله است و اهالی لبنانی این روستاها از حزب‌الله هستند و بخشی از آنها نیز در میان حزب الله متفرق هستند و مدت‌های طولانی در راه مقاومت جنگیده‌اند و آنها از ساکنان این روستاهای موجود در اراضی سوری هستند.

دبیرکل حزب‌الله اظهار داشت: اینها از زمان آغاز حوادث تماس گرفتند و هیچ کس به آنها ابلاغ نکرد که چه کار کنند و گزینه آنها در ابتدا این بود که خود را از نبرد بین نظام سوریه و گروه‌های مسلح دور نگه دارند اما گروه‌های مسلح به آنها حمله کرده و بسیاری از آنها را از خانه‌های خود آواره کردند و به زمین آنها تجاوز کردند و هر کس می‌خواهد در این زمینه تحقیق کند می‌تواند تحقیق کند.

وی افزود: برخی از این مردم پس از آنکه در معرض قتل، ربایش، سوزاندن خانه‌ها و آواره کردن قرار گرفتند، تصمیم گرفتند خانه‌های خود را ترک کنند اما تعداد زیادی از آنها تصمیم به ماندن گرفتند سلاح خریداری می‌کنند و مرزها نیز از اله رمل و عرسال تا بقاع مرکزی و غربی باز است و سوری‌ها نیز شروع به خرید سلاح از لبنان کرده‌اند.

وی همچنین تاکید کرد: حقیقت ماجرا این است و آنها در حال جنگیدن هستند و هیچ کس تصور نمی‌کند که جبهه جدید حزب‌الله در آنجا وجود دارد و اگر اینها تصمیم به ترک خانه‌های خود و مهاجرت به سمت لبنان می‌گرفتند ما نمی‌توانستیم مانع آنها بشویم و اکنون نیز نمی‌توانیم مانع جنگیدن آنها شویم.

وی در ادامه گفت: ما جبهه جدیدی باز نکردیم و جبهه ما معروف است که کجاست، این سرزمین سوری است و لبنانی‌ها در آن ساکن هستند اما سرنوشت این لبنانی‌ها در معرض آزمون است و در ابتدا آنها خود را از نبرد دور نگه داشتند اما به آنها تعرض شد.

هرگاه صلاح بدانیم به سوریه نیرو می‌فرستیم و آن را پنهان نخواهیم کرد

سید حسن نصرالله دبیرکل حزب الله لبنان گفت: موضع سیاسی ما کاملا روشن و شفاف است و هر قدر هم تحت فشار باشیم، باز باورهای ما و افکار و دیدگاه‌هایمان تغییر نمی‌کند.

وی درباره اوضاع جاری در سوریه گفت که پیامدهای اوضاع جاری در سوریه هم برای سوریه و هم برای فلسطین، لبنان، عراق، ترکیه و تمام منطقه خطرناک است و آنچه که ما به آن دعوت می‌کنیم، مذاکره و گفت‌وگو و راه‌حل سیاسی و توقف خونریزی‌هاست.

سید حسن نصرالله گفت: نظام سوریه نه نیازی به ما دارد و نه نیازی به طرفی دارد که در کنارش بجگند، این درحالی است که این اقدام به نفع آن هم نیست و همانگونه که تاکنون چنین تصمیمی وجود نداشته، بعد از این هم ما چنین تصمیمی را اتخاذ نخواهیم کرد و اگر زمانی اقتضا کند که  نیروهای خود را به سوریه بفرستیم، آن را از کسی پنهان نخواهیم کرد، اما در حال حاضر چنین چیزی وجود ندارد.

وی درباره سخنانی که درباره شهید «ابو عباس» در برخی رسانه‌‌های گفته می‌شود، گفت: آنچه درباره این شهید توسط این رسانه‌های گفته شده، درست نیست و تمام ساکنان «بقاع» می‌دانند که او مسئول ساختار نظامی در این منطقه بوده و در این ساختار مسئول پیاده نظام و مسئول تمام کمیته‌ها و هیئت‌های جوانانی بوده که در این روستاها ساکن هستند و بالطبع او مسئول آنهاست و در این منطقه به شهادت رسید، منطقه‌ای که امروز نیز در معرض بمباران قرار دارد.

دبیرکل حزب الله لبنان در ادامه افزود: من به تمام جریان‌ها و طرف‌های معارض سوری اندرز می‌دهم و توصیه می‌کنم که این موضوع را بزرگ و وحشتناک نکنند، چون تاثیری برما ندارد، ما کسانی‌ هستیم که تجارب مان معروف و شناخته شده است و می‌دانیم در هر مرحله چه چیز به سود ما و چه چیز به زیان ماست و تهدید و اتهام سودی برای ما ندارد.

سید حسن نصرالله در پایان گفت: می‌خواهم به ربایندگان بگویم که منتظر این هستید که من عذرخواهی کنم، باید بگویم، تصور نمی‌کنم کسانی‌که با من هستند، چنین چیزی را قبول کنند و بخواهند که من عذرخواهی کنم و این موضوعی نادرست و ناشایست است و بگذارید که ما خارج از میدان و نزاع باشیم و نه کسی وجود دارد که ما را تهدید و نه مجبور کند.
نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۲۶
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۲۳
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۲۱:۴۰ - ۱۳۹۱/۰۷/۲۰
245
155
درود بر سید نترس.با این کارش تو دهنی محکمی به اسرائیل زد و به آنها یادآور شد پا روی دم شیر نگذارد.
محمد
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۲۱:۴۶ - ۱۳۹۱/۰۷/۲۰
99
273
حاجی چیزی نشده تا نفوذ کرده زدتش اگه میرفت بر میگشت غافلگیری بود
علی
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۲۲:۰۵ - ۱۳۹۱/۰۷/۲۰
187
120
بابا ایولا... احسنت!
امیر
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۲۲:۰۷ - ۱۳۹۱/۰۷/۲۰
9
136
من مصاحبه را ندیدم
تو خبرگزاری های خارجی نوشته ساخت ایران بوده
هست یا نیست ؟
غلامرضا
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۲۲:۰۹ - ۱۳۹۱/۰۷/۲۰
173
91
این اقدام نشان داد جریان مقاومت بر عکس دشمنانش با حرافی کردن پاسخ تهدیدات را نمی دهد وبه سرعت وارد عمل می شود .امیدواریم ضربات بعدی جریان مقاومت به بدنه جریان استعمار قوی تر ودقیق تر باشد تا آنها را بر مصائب خود مشغول ندارد
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۲۲:۱۸ - ۱۳۹۱/۰۷/۲۰
12
92
ساخت کی بود
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۲۲:۲۱ - ۱۳۹۱/۰۷/۲۰
203
103
سید سرافراز و سربلند دوست داریم
خواننده انتخاب
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۲۲:۲۷ - ۱۳۹۱/۰۷/۲۰
179
72
ایول به سید نصرالله عزیز شانس اورده اسراییل فقط خواستن بهش قدرتشونو نشون بدهند که از همه موانع تا نیروگاه دیمونا گذشتند مسلح نبوده و نخواستن جایی رو بزنن چه عجب یک خبر خوب و مثبت دادی انتخاب جان
نیکزاد
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۲۲:۲۸ - ۱۳۹۱/۰۷/۲۰
188
83
مرحبا بسیدنا
پاسخ ها
ناشناس
| UNITED KINGDOM |
۱۲:۳۴ - ۱۳۹۱/۰۷/۲۱
بهتر بود مینوشتی"مر حبا بسیدی" و همه رو خطاب قرار نمیدادی چون سید من امیرالمومنین و فرزندان معصومشه
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۲۲:۳۰ - ۱۳۹۱/۰۷/۲۰
198
66
ای کاش حزب الله یک کشور بود.ولی حیف.سنی ها ما رو اروم نمیذارند.خدا خودش به داد ما شیعیان مظلوم برسه
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۲۲:۳۸ - ۱۳۹۱/۰۷/۲۰
183
67
درود خدا بر نصرالله که همچنان جلوی ظلم ایستاده است.
خواننده انتخاب
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۲۳:۰۱ - ۱۳۹۱/۰۷/۲۰
162
60
جواب خوبی به چرند گویی های نتانایاهو بود بشین سر جات عمو جان ایران فوت کنه تورو باد میبره این یعنی تاسیست ایران بخوای بزنی ما هم تاسیسات اتمی شمارو میتونیم بزنیم یعنی این واضح و روشن
مهرداد
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۲۳:۰۹ - ۱۳۹۱/۰۷/۲۰
175
76
مردی به این شجاعت در بین اعراب ندیدم مثل این سید؛ خدا نگهدارش
رضا
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۲۳:۱۰ - ۱۳۹۱/۰۷/۲۰
167
71
فقط درود بر حزب الله و یاران آن دروووووووووووووووووووووووووووووووود
سامان
|
SWITZERLAND
|
۰۰:۲۷ - ۱۳۹۱/۰۷/۲۱
189
70
اگر فقط یک نفر به پاکی و شجاعت او داشتیم،تأکید می کنم فقط یک نفر مثل او...
دچار نیمی از مشکلات فعلی نبودیم.

منتظر دیسلایک ها هستم،افسوس
ناشناس
|
UNITED KINGDOM
|
۰۰:۲۹ - ۱۳۹۱/۰۷/۲۱
41
183
امیدوارم آقای نصرالله به تبعات این صحبت ها برای ایران پیرامون ایرانی بودن هواپیما بخوبی فکر کرده باشند چون اسراییلی ها بخوبی می دانند که چگونه با استفاده بموقع از این دست سخنان مظلوم نمایی کرده,ایران را خطرناک و خود را در معرض خطر ایران نشان دهند.این در ست همان چیزیست که آنها با رندی بدنبالش هستند.
پاسخ ها
ناشناس
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
۱۴:۰۷ - ۱۳۹۱/۰۷/۲۱
شبکه خبر هم یه لحظه زیرنویس کرد تولید ایران و مونتاژ حزب الله بوده بعد سریع تصحیحش کرد نوشت مونتاژ متخصصان حزب الله است
عباس
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
۱۶:۵۰ - ۱۳۹۱/۰۷/۲۱
انگار نا شناس ترسیده !
احمدوند
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۰۰:۴۰ - ۱۳۹۱/۰۷/۲۱
139
60
پروازهای شناسایی بر فراز سرزمین‌های اشغالی حق طبیعی ماست
جوان
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۰۰:۵۴ - ۱۳۹۱/۰۷/۲۱
19
78
!!!!!؟؟؟؟؟
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۰۱:۴۷ - ۱۳۹۱/۰۷/۲۱
164
60
الله اکبر الله اکبر
درود به شرفت ای بزرگ مرد که لرزه انداختی به تن دشمنان رسول الله ص
mohsen
|
UNITED STATES
|
۰۸:۵۰ - ۱۳۹۱/۰۷/۲۱
175
81
در واقع این گوشه از توانمندی های ایران بزرگ بود
زنده باد ایران و حزب اله
اسراییل چی شد اون پوشش پرقدرت هوای و راداری؟
پاسخ ها
محمدرضا
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
۱۴:۴۵ - ۱۳۹۱/۰۷/۲۱
اونایی که منفی میدن خیلی...
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۰:۰۹ - ۱۳۹۱/۰۷/۲۱
166
63
زنده باد ایران و حزب الله که لرزه بر اندام استکبار و دنباله های جیره خوارشان در جهان می اندازند. حالا جیره خوار ها منفی بدن.
آبدارچی سیاسی
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۳:۵۸ - ۱۳۹۱/۰۷/۲۱
90
74
مگه اسرائیل گنبد اهنین،پاتریوت پک 3 و سپر ضد موشکی ارو نداره؟؟
مگه نمی گویند اسرائیل قوی ترین و نفوذناپذیر ترین اسمان خاور میانه را دارد؟؟
پس چی شد نتوانستند یک پهپاد معمولی (نه پیشرفته) ی ایرانی را در همان لحظه ی اول ورود به اسمان اسرائیل با پدافند موشکی سرنگون کنند؟؟
+
+
+
بابا گنبد آهنیــــــــــــــــــــــن
بابا توپ تینـــــــــــــــــــس شناسایی کننده
بابا ارتش نفوذ ناپذیر
.
.
.
بابا پهلوان(پنبه)
نظرات بینندگان