arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۸۰۰۳۶
تاریخ انتشار: ۰۲ : ۱۴ - ۲۴ مهر ۱۳۹۱

اظهار نظر محصص درباره بازی ایران و کره

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) : به گزارش انتخاب مرتضی محصص در گفتگو با مهر، در مورد تحلیلش از وضعیت تیم ملی فوتبال کر‌ه‌جنوبی پیش از رویارویی با ایران ضمن بیان مطلب فوق گفت: کره‌ای‌‎ها در سال‌های پیش توجه ویژه‌ای روی تیم های پایه داشتند که باعث پیشرفت و موفقیت آنها در جام‌های جهانی رده‌های پایه و توفیق تیم المپیک کره در لندن با پیروزی برابر بریتانیا و کسب مقام سوم المپیک شد، اتفاقی که تاثیر بسزایی در موفقیت تیم‌های بزرگسالان این کشور داشته است.

"تفاوت ایران و کره‌ در امکانات و منابع مالی نیست بلکه در تجربه و تماس با تیم‌های باکلاس دنیاست"، وی با بیان این مسئله افزود: کره در این سال‌ها با تیم‌های برتر جهان دیدارهای تدارکاتی مناسبی انجام داده و دائما با این تیم‌ها در ارتباط بود اما فوتبال ایران با تیم‌های نه چندان قدرتمند اروپایی بازی کرده و دیدارش با برزیل هم یک بازی نمایشی بود، نه مسابقه رسمی جدی.

کارشناس فوتبال در ادامه به گفتگویش با یکی از مربیان کره‌جنوبی هم اشاره کرد: این مربی می‌گفت کره‌ای‌ها در سال‌های پیش با فوتبال هلند و انگلستان ارتباط نزدیکی داشتند اما در برنامه‌ریزی جدید قصد دارند مربیان خود را به فوتبال آمریکای جنوبی بفرستند و گرایش فوتبال خود را به کشورهای صاحب فوتبال این منطقه از جمله برزیل و آرژانتین تغییر دهند.

وی خاطرنشان کرد: فوتبال ایران با توجه به استعدادهای ذاتی و مربیان مطرحی که دارد، یکی از تیم‌های مطرح آسیا بوده است اما از نظر استانداردهای فوتبالی با فوتبال کره تفاوت‌های زیادی دارد.



محصص در بخش دیگر گفتگو با خبرنگار مهر شانس موفقیت ایران و کره‌ را در این بازی یکسان دانست و تاکید کرد: پیش بینی این بازی بسیار سخت است اما می‌توان گفت ایران شانس زیادی برای شکست دادن کره دارد. البته در فوتبال برد و باخت وجود دارد و شکست برابر تیم نه چندان مطرح لبنان، باعث شده تاثیر بدی در ذهن برخی‌ها برای توانایی نداشتن ملی‌پوشان بوجود بیاید.

وی در خصوص حضور نفراتی از جمله دژاگه، قوچان‌نژاد و نظری در ترکیب تیم ملی افزود: ژاپنی‌ها در بازی با فرانسه یک بازیکن هلندی الاصل را در ترکیب خود به میدان فرستادند. این مسئله در همه کشورها وجود دارد. هرچند ما استعدادهای بزرگی در فوتبال کشورمان داریم اما قطعا این بازیکنان جدید می‌توانند به تیم ملی کمک کنند.

مدرس AFC صحبت‌هایش را اینگونه ادامه داد: پیش از این بازی بزرگ و حساس، باید به تصمیمات کی‌روش در انتخاب نفرات و ترکیب اصلی تیم احترام گذاشت و نباید افکارش را مخدوش کرده و به هم ریخت تا بهترین نفرات را برای این بازی انتخاب کند. مطمئنا تجربه کی‌روش و توانایی بازیکنان ملی‌پوش می‌تواند در این بازی مهم به موفقیت تیم ملی ایران کمک کند.

وی در مورد تاثیرات حضور مسئولان رده بالایی از جمله احمدی‌نژاد و لاریجانی در تمرین تیم ملی تاکید کرد: حضور نفرات برجسته در تمرینات تیم ملی بسیار تاثیرگذار است زیرا در این شرایط فوتبال ملی نیاز به حمایت دارد و این مسائل باعث کاهش انتقادات از تیم ملی می‌شود. امروز فضای خوبی در اطراف تیم ملی حاکم شده و بار منفی وجود ندارد، به همین دلیل این مسئله را به فال نیک می‌گیریم که تیم ملی در آرامش خود را برای این بازی مهم آماده می‌کند.

محصص در پایان گفت: هرچند بازی ایران و کره‌جنوبی اهمیت بالایی دارد و پیروزی در این مسابقه برای تیم ملی بسیار مهم است اما مهمترین دیدارمان در این مرحله، مسابقه با ازبکستان است. شانس تیم پیروز آن بازی که ماه آینده در تهران برگزار می‌شود، برای صعود مستقیم به جام جهانی به عنوان یکی از دو تیم برتر این گروه بیشتر خواهد شد.

دیدار تیم‌های ملی فوتبال ایران و کره جنوبی در مرحله نهای مقدماتی جام جهانی ۲۰۱۴ برزیل ساعت ۲۰ روز سه‌شنبه هفته جاری در ورزشگاه آزادی تهران برگزار خواهد شد.
نظرات بینندگان