arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۸۲۸۰۲
تعداد نظرات: ۸۸ نظر
تاریخ انتشار: ۲۱ : ۱۳ - ۱۷ آبان ۱۳۹۱
اخبار لحظه به لحظه از نتایج انتخابات آمریکا:

باراک اوباما پیروز شد/ اوباما: سپاس آمریکا!/ رامنی: به باراک تلفن زدم

پنجاه و هفتمین انتخابات ریاست جمهوری آمریکا با پیروزی اوباما به پایان رسید / حامیان اوباما در ستاد دموکرات ها در شیکاگو جشن گرفتند / رامنی پیروزی اوباما را تبریک گفت/ اوباما در جمع پرشور هوادارانش حاضر شد
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :



پنجاه و هفتمین انتخابات ریاست جمهوری آمریکا با پیروزی اوباما به پایان رسید . بر اساس آمار ارئه شده اوباما تا کنون توانسته 303 رای مجمع انتخابی(الکترال) را کسب کندو رامنی 206 رای الکترال را به خود اختصاص داده است .برای پیروزی در انتخابات آمریکا، یک نامزد به حداقل ۲۷۰ رای کالج انتخاباتی نیاز دارد.

پس از پایان جنگ جهانی دوم این دومین بار است که یک رئیس جمهور دموکرات برای دور دوم انتخاب می‌شود.

میت رامنی با شکست در ایالت سرنوشت‌ساز اوهایو، بر این سنت دیرینه صحه گذاشت که هیچ نامزد جمهوری‌خواهی بدون پیروزی در این ایالت به کاخ سفید راه نخواهد یافت.

باراک اوباما، در توئیتر خود از هواداران خود قدردانی کرد و گفت: «این (پیروزی) به خاطر شما به واقعیت پیوست.»

رامنی در جمع هوادارانش ، پیروزی اوباما را تبریک گفت

به گزارش سرویس بین الملل "انتخاب" ، رامنی در جمع هوادارانش حاضر شد و در یک سخنرانی کوتاه ضمن تبریک با باراک اوباما ،شکست خود را پذیرفت و از تیم انتخاباتی و هوادارانش تشکر کرد . وی گفت : با اوباما تماس گرفتم و پیروزی را به او تبریک گفتم . او گفت : ما نباید دچار اختلافات حزبی شویم و باید به دولت کمک کنیم. او گفت : انتخابات تمام شد ، اما اصول ما پا برجاست. آرزو داشتم آمریکا را به مسیری جدید وارد کنم ، اما مردم فرد دیگری را به رهبری برگزیدند.



باراک اوباما: سپاس آمریکا!

به گزارش سرویس بین الملل "انتخاب" ، اوباما به همراه همسرش میشل و دو دخترش ساشا و مالیا در جمع پرشور هوادارانش ضمن تشکر از تلاش هواداران ، خانواده و تیم تبلیغاتیش گفت: شما مردم آمریکا مهر تایید زدید بر روحیه ای که از جنگ تبری می جوید. او ضمن تمجید از نقش همسرش گفت: اگر میشل نبود ، من حالا مردی نبودم که امروز مقابل شما ایستاده .

اوباما در خصوص تعامل با رقیب انتخاباتیش نیز گفت : برای پیشرفت کشور می خواهم با رامنی همکاری کنم.

باراک اوباما به مردم آمریکا گفت : چه طرفدار اوباما بودید چه طرفدار رامنی، صدای خود را به گوش همه رساندید .


***اخبار ساعات برگزاری انتخابات آمریکا ( پیش از اعلام نتایج ) :

ستاد رامنی طی اطلاعیه خطاب به هواداران خواستار حضور جمهوری خواهان در انتخابات شد، چرا که بنابر اظهارنظر این ستاد، حضور دموکرات ها بسیار زیادتر بوده است"

به گزارش سرویس بین الملل انتخاب ؛ این اطلاعیه فوری، ظاهراً از پیشی گرفتن اوباما از رامنی حکایت دارد که باعث نگرانی ستاد رامنی شده است.

از سوی دیگر، براساس گزارش های منتشر شده، رای باراک اوباما نامزد حزب دمکرات اندکی بیشتر از میت رامنی نامزد جمهوری خواهان اعلام شده است.

اگر اوباما بتواند در ایالت‌های سرنوشت‌ساز و از جمله اوهایو از  میت رامنی جلو بیفتد، راه‌ آسانتری تا کاخ سفید خواهد داشت.

ایالت‌هایی که درصد آرای دموکرات‌ها و جمهوری‌خواهان در سطح ایالت به هم نزدیک است، برای انتخابات آمریکا سرنوشت‌ساز است.

رامنی اگر ۱۸ رای الکترال اوهایو را از دست بدهد، بسیار سخت بتواند به کاخ سفید راه یابد.

اهمیت اوهایو در این انتخابات به حدی است که جو بایدن، معاون اوباما، نیز در روز رای‌گیری سفر اعلام نشده‌ای به این ایالت داشت.

خبرگزاری آسوشیتدپرس گزارش داده به خاطر رقابت تنگاتنگ دو نامزد، ممکن است اتفاق سال ۲۰۰۰ تکرار شود و تا هفته‌ها برنده انتخابات مشخص نشود.


نیاز به 270 رای برای پیروزی


انتخابات ریاست جمهوری آمریکا در حالی از ساعت 6 بامداد به وقت محلی در ایالتهای شرقی این کشور آغاز شده که هر یک از نامزدها برای پیروزی، دست کم به 270 رای از 538 رای الکترال نیاز دارند.

به گزارش سرویس بین الملل "انتخاب" ، در نخستین ساعات امروز سه شنبه به وقت ایالات شرقی آمریکا،  اندکی پس از نیمه شب، اهالی دهکده دیکس‌ویل نوچ در شرقی‌ترین نقطه امریکا، در ایالت نیوهمپشایر، رای‌های خود را برای انتخاب رئیس جمهوری آمریکا به صندوق انداختند.

در این دهکده کوچک که در مرز کانادا واقع شده، تنها ۱۰ نفر در سن رای دادن بودند و نتیجه شمارش آرا ۵ رای برای اوباما و ۵ رای برای میت رامنی بود.

این اولین بار است که در این دهکده تعداد آرای دو نامزد ریاست جمهوری با هم برابر می‌شوند. در سال ۲۰۰۸ در رقابت بین اوباما و مک کین، ۱۵ نفر از اهالی این روستا به اوباما و ۶ نفر به مک کین رای دادند.

در دهکده کوچک دیگری در نیوهمپشایر که از نیمه شب در آن رای‌گیری آغاز شد، اوباما ۲۳ رای و رامنی ۹ رای را به دست آوردند.



ایالت ورمونت در شمال شرقی آمریکا از ساعت ۵ صبح به وقت محلی رای‌گیری را آغاز کرده است. پس از آن به ترتیب ایالت‌های ساحل شرقی آمریکا رای‌گیری را آغاز می‌کنند.

در حال حاضر رای گیری در ایالتهای ویرجینیا، نیویورک، نیوجرسی، کانکتیکات، ایندیانا، کنتاکی، مین و ورمونت در جریان است. طبق نظرسنجی هایی که از رای دهندگان انجام شده، رقابت دو نامزد انتخاباتی شانه به شانه است و تا کنون نشانه ای مبنی بر پیش افتادن یکی از آنها نسبت به دیگری مشاهده نشده است.

این در حالی است که بخش اعظم روند انتخاب رئیس جمهوری آمریکا از طریق رای نخبگان انجام می شود، به این صورت که رای دهندگان عادی با انتخاب افرادی از بین نخبگان، آنها را به عنوان نماینده خود بر می گزینند تا در نهایت تکلیف رئیس جمهور با رای این افراد که دارای "رای الکترال" هستند مشخص شود.

همزمان با برگزاری انتخابات ریاست جمهوری، مردم هر ایالت به صورت جداگانه و مستقل از ایالت‌های دیگر نمایندگان مجلس سنا (هر ایالت دو سناتور دارد) و اعضای کمیته موسوم به "الکترال کالج" (کالج انتخاباتی) را انتخاب می‌کنند. بر این اساس تعداد آرای الکترال هر ایالت برابر با تعداد نمایندگان آن ایالت در کنگره فدرال به اضافه 2 است.

به این ترتیب صرف نظر از میزان آرای دو نامزد در انتخابات ریاست جمهوری 2012 تنها کسی که موفق به کسب دست کم 270 رای از مجموع 538 رای الکترال شود، راهی کاخ سفید خواهد شد.

با وجود آغاز انتخابات ریاست جمهوری در برخی از ایالتهای آمریکا، هنوز رقابت انتخاباتی در شماری از ایالتهای غربی ادامه دارد. در همین راستا "میت رامنی" امروز آخرین تور تبلیغاتی خود را در دو ایالت اوهایو و پنسیلوانیا برگزار خواهد کرد.

ستاد تبلیغاتی رامنی اعلام کرد نامزد جمهوریخواه انتخابات ریاست جمهوری امروز ساعت 8:30 به وقت محلی به همراه همسرش "آن" در موطن خود شهر بلمونت واقع در ایالت ماساچوست پای صندوق رای می رود.

از سوی دیگر باراک اوباما نیز که رای خود را پیشتر به صندوق انداخته در موطنش شیکاگو به انتظار نتایج نهایی انتخابات امروز می نشیند.

طبق آخرین برآوردها نامزد دموکرات انتخابات ریاست جمهوری آمریکا در ایالتهای کلیدی اوهایو، آیووا، ویسکانسین از اکثریت قاطع برخوردار بوده و در ایالتهای ویرجینیا، نیوهمپشایر، کلرادو و نوادا با فاصله اندکی از رقیب خود رامنی پیش است. در مقابل نیز نامزد جمهوریخواه بیشترین آرا را در ایالتهای فلوریدا و کارولینای شمالی دارد.

با توجه به قرائن موجود ناظران از پیروزی اوباما بر رامنی در این دوره از انتخابات خبر می دهند. در این صورت وی پس از کلینتون نخستین رئیس جمهوری دموکرات آمریکا از زمان جنگ جهانی دوم تا کنون خواهد بود که دو دوره متوالی به این سمت انتخاب می شود.

جالب اینجا است که از 70 سال پیش تا کنون هیچ رئیس جمهوری در آمریکا نتوانسته با میزان چشمگیر بیکاری کنونی (حدود 8 درصد) دوباره رای بیاورد. به این ترتیب با برگزاری پنجاه و هفتمین انتخابات ریاست جمهوری تاریخ آمریکا، 18 ماه رقابت نامزدهای دو حزب اصلی این کشور پایان می یابد.

به طور اصولی تعداد کمی از آمریکایی‌ها هستند که نگران سلامت انتخابات در این کشورند. چند نهاد غیردولتی به منظور حفاظت از سلامت انتخابات نیز فعالیت می‌کنند از جمله گروه True to vote که وابسته به جنبش تی‌پارتی آمریکاست. این گروه در اصل به منظور جلوگیری از تقلب در انتخابات به وجود آمده اما از سوی منتقدان به ترساندن و ایجاد نگرانی در بین رای‌دهندگان متهم می‌شود. به همین دلیل نهادهای دیگری نیز برای کنترل این گروه‌ها وجود دارند از جمله موسسه Advancement Project که در زمینه حقوق شهروندی فعالیت می‌کند.

رقابت شديدي ميان طرفداران اوباما و رامني در ويرجينيا

در ایالت ویرجینیا ، نمایندگان دو حزب جمهوریخواه و دموکرات رقابت تنگاتنگی با یکدیگر دارند.

رندی کایت ، خبرنگار این شبکه با بیان این مطلب افزود « ویرجینیا نیز مانند ایالت اوهایو از ایالتهایی است که نقش تعیین کننده ای در پیروزی برنده نهایی انتخابات ایفا می کند اما از نظر ویژگی های جمعیت شناسی باید گفت ایالت ویرجینیا به دو بخش قدیم و جدید تقسیم می شود.

ساکنان ویرجینیای قدیم طرفدار جمهوری خواهان هستند.

اکثر آنها سفید پوست بوده و از نظر مذهبی ، افراد معتقدی به شمار می آیند. از سوی دیگر منطقه ویرجینیای جدید منطقه ای است که اختلافات شدیدی میان ساکنان آن وجود دارد و همین موضوع باعث شد اوباما بتواند در رقابت های انتخاباتی دوهزارو هشت با کسب شش درصد آرا در این ایالت به پیروزی دست یابد.

میزان بیکاری در ویرجینیا پنج و دو درصد است و این ایالت از نظر اقتصادی در وضعیت خوبی قرار دارد.

اوضاع این شهر به خوبی پیش می رود. قیمت مسکن در این ایالت رو به افزایش است و این درحالی است که میزان بیکاری رو به کاهش است. بنابراین ، رامنی در این ایالت نمی تواند در برابر اوباما همان توجیهاتی که در دیگر ایالت ها بکار گرفت را تکرار کند.

علاوه بر انتخابات ریاست جمهوری ، دو نماینده سنا نیز با یکدیگر به رقابت پرداخته اند.

در این ایالت سناتور تیم کین از حزب دموکرات در برابر جورج آلن ، نماینده جمهوری خواه که از فرمانداران سابق این ایالت به شمار می آیند ، با یکدیگر به رقابت برخاسته اند.

آنها تلاش می کنند رای دهندگان را متقاعد کنند که از نمایندگان دو حزب حمایت می کنند.

عملکرد نامساعد کنگره آمریکا در این ایالت موجب یاس و ناامیدی ساکنان این ایالت شده است و این دو نماینده قصد دارند ثابت کنند ، می توانند وضعیت این ایالت را بهبود بخشند.

کین در این رقابت چند امتیاز از رقیب خود آلن پیش افتاده است. این رقابت یکی از پرهزینه ترین رقابت های سنا بوده است که پنجاه و سه میلیون دلار هزینه در بر داشته است.

 حضور میت رامنی در حوزه رأی گیری ایالت ماساچوست

میلیون ها آمریکایی امروز در ایالت های مختلف آمریکا در حوزه های رأی گیری حضور یافتند تا نمایندگان خود در مجمع انتخاباتی را برگزینند.
انتخاب ریاست جمهوری در آمریکا بصورت غیر مستقیم و از طریق رأی مجمع منتخب مردم صورت می گیرد.

علاوه بر روند انتخابات ریاست جمهوری، مردم آمریکا امروز تمامی اعضای مجلس نمایندگان و یک سوم نمایندگان مجلس سنا را نیز انتخاب می کنند.

میت رامنی، نامزد حزب جمهوریخواه آمریکا همراه با همسرش در ایالت ماساچوست رأی خود را به صندوق ریخت.

این درحالیست که باراک اوباما با استفاده از حق قانونی در نظر گرفته شده برای بعضی ایالات، رأی خود را در تاریخ 25 اکتبر در شیکاگو به صندوق انداخت.

میت رامنی، فرماندار سابق ماساچوست است. وی پس از پیروزی در مرحله مقدماتی انتخابات ریاست جمهوری، شانه به شانه در کنار باراک اوباما در تبلیغات انتخاباتی به جلو رفت.

نظر سنجی ها نشاندهنده نزدیکی آرای این دو نامزد انتخاباتی است و از این رو آنها بر آرای مردم در ایالاتی که تمایل سیاسی مشخصی ندارند حساب می کنند.

پل رایان نامزد معاونت ریاست جمهوری از طرف آقای رامنی نیز در ایالت ویسکانسین رأی خود را به صندوق ریخت. جمهوریخواهان امیدوارند که جوان بودن پل رایان امتیازی برای جذب ارای جوانان آمریکایی بسوی این حزب باشد.

جوبایدن نیز با شوخ طبعی همیشگی خود بعنوان نامزد معاونت باراک اوباما برای ریاست جمهوری آینده در ایالت دلاویربه پای صندوق رأی رفت.





نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۸۸
در انتظار بررسی: ۶۲
غیر قابل انتشار: ۷
maryam
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۲۰:۱۵ - ۱۳۹۱/۰۸/۱۶
76
460
اوباماست .....
پاسخ ها
ناشناس
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
۰۰:۲۴ - ۱۳۹۱/۰۸/۱۷
نه با اوناست ....!
ناشناس
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
۰۷:۳۶ - ۱۳۹۱/۰۸/۱۷
نه با ماست نه با اوناست با صهیونیستهاست.
رضا
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
۰۸:۲۱ - ۱۳۹۱/۰۸/۱۷
صدام بهتر از اوباماست.
منتظر باشید!
ناشناس
| UNITED KINGDOM |
۱۶:۴۷ - ۱۳۹۱/۰۸/۱۷
اویاما با ملت خودشه و این خیلی اهمیت داره ....
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۲۰:۱۷ - ۱۳۹۱/۰۸/۱۶
52
653
افرین به این ازادی
پاسخ ها
امید
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
۲۲:۱۶ - ۱۳۹۱/۰۸/۱۶
بستگی داره آزادی چطوری تعریف بکنی
مهدي
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
۰۷:۲۲ - ۱۳۹۱/۰۸/۱۷
پاسخ به اميد:
شما تعريف كن ما هم بدونيم .
من هستم
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
۰۹:۴۰ - ۱۳۹۱/۰۸/۱۷
این دیگه چه جور آزادی هست
اینو بخون:
انتخابات ریاست جمهوری آمریكا هر چهار سال یك بار و در روز سه شنبه پس از نخستین دوشنبه ماه نوامبر برگزار می شود. اما در این روز رئیس جمهور و معاونش از طریق آراء مستقیم مردم آمریكا انتخاب نمی شوند. بلكه در واقع در بیش از یك ماه بعد و در ماه دسامبر توسط «گروه انتخاب كنندگان» (الكتورال كالج) برگزیده می شوند.
«گروه انتخاب كنندگان» كه هر كدامشان «الكتور» خوانده می شوند توسط مردم هر ایالت و در همان سه شنبه ماه نوامبر (انتخابات عمومی) برگزیده می شوند. رای این افراد «رای الكتورال» نامیده می شود. تعداد افراد این گروه با مجموع عدد وكلای مجلس نمایندگان هر ایالت (حداقل یكی) به علاوه دو سناتور (در همه ایالتها یكسان) برابر است.
تعداد كل افراد «گروه انتخاب كنندگان» در سطح كشور ۵۳۸ نفر ( به تعداد ۴۳۵ وكیل مجلس نمایندگان، به اضافه تعداد ۱۰۰ سناتور، به علاوه ۳ رای الكتورال واشنگتن دی سی ) می باشد. بنابراین حداقل ۲۷۰ تن از «الكتور» ها باید به یك نامزد رای بدهند تا وی بتواند به مقام رئیس جمهوری آمریكا و یا معاونت وی دست پیدا كند
محمد
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
۲۰:۰۶ - ۱۳۹۱/۰۸/۱۷
متاسفانه نحوه انتخاب در این متن اشتباه توضیح داده شده است
یکی از نشانه های پایداری این حکومت آزادی انتخاب آن است این انتخابات سابقه 200 ساله دارد در این مدت خیلی از کشورها چندین بار قانون اساسی نوشته اند چه برسد به قانون انتخابات!
200 سال دوام یک قانون کجای تاریخ تجربه کرده است؟
ناشناس
| UNITED STATES |
۲۲:۳۹ - ۱۳۹۱/۰۸/۱۷
خطاب به "من هستم" که گفتند این چه جور آزادیه:
اتفاقا در کنار همه ی معایب این نوع انتخابات که در آمریکا برگزار میشه چند تا حسن داره ...
حسن اول اینکه مثلا نمیشه با بالا بردن حقوق یک عده (بازنشستگان) نزدیک انتخابات رای اونا رو خرید ...
مثلا نمیشه با تقسیم سهام عدالت نزدیک انتخابات یک عده رو خرید ...
حق رای به افراد باسواد جامعه سپرده میشه، دیگه رای یک استاد دانشگاه با رای یک کارگر ساده برابر نیست...
معایب این که این نوع انتخابات برای جامعه های غیر دموکراتیک اصلا خوب نیست چون حق رای رو خواص تصاحب میکنند..
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۲۰:۴۹ - ۱۳۹۱/۰۸/۱۶
20
536
" میزان چشمگیر بیکاری کنونی (حدود 8 درصد) "
کشته مرده این جمله بندیتم انتخاب
اونوقت آمار بیکاری نزدیک 50 درصد به چشم میاد یا نه؟؟؟
به نظر من مقدار ناچیزیه که میشه ازش صرف نظر کرد
پاسخ ها
ناشناس
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
۲۲:۴۹ - ۱۳۹۱/۰۸/۱۶
نرخ بیکاری در ایران در بهترین زمان 12 درصذ بوذ.
دوکوهه
|
UNITED STATES
|
۲۱:۰۳ - ۱۳۹۱/۰۸/۱۶
81
393
باتوجه باینکه اوباما منطقی تراست وباجنگ برعلیه ایران مخالفت میکند دوستدارم ایشان پیروز شوند
پاسخ ها
صاحب
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
۰۱:۰۸ - ۱۳۹۱/۰۸/۱۷
پیروزی دکتر رامنی به نفع ایران است
ناشناس
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
۲۱:۲۱ - ۱۳۹۱/۰۸/۱۷
این آقایاخانم صاحب فکرکرده آمریکا هم مثل ایران ارزش آدما به مدرک وعنوانه
نه عزیزم اوباما هم دکتره ولی تاحالا دیده نشده برای هیچ مقامی عنوانش ذکربشه
چه رسد که آن مدرک آکسفوردی!!!!!!! باشه
lila
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۲۲:۱۱ - ۱۳۹۱/۰۸/۱۶
26
415
برخلاف تبلیغات تکراری و غیرواقعی صداوسیما به نظر می رسه که استقبال خوبی از انتخابات آمریکا شده.
امیدوارم اوباما برنده باشه.
ناشناس
|
INDIA
|
۲۲:۲۵ - ۱۳۹۱/۰۸/۱۶
60
261
خدا کنه اوباما پیروز بشه وگرنه جنگ نزدیکه
ازادي
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۲۲:۴۶ - ۱۳۹۱/۰۸/۱۶
178
207
دعا ميكنم ميت رامني انتخاب شه.حالم از محافظه كاريه اوباما بهم ميخوره
پاسخ ها
نشناس
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
۰۹:۰۶ - ۱۳۹۱/۰۸/۱۷
بايد يامان باشد ما بهخاطر همين سياستهاي كثيف دمكراتها اينجا هستيم.
سیاوش
|
SWEDEN
|
۲۳:۰۷ - ۱۳۹۱/۰۸/۱۶
63
376
کیا با روش رای گیری الکترال در ایران موافقند؟ من خودم مثبته نظرم
افان
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۲۳:۰۹ - ۱۳۹۱/۰۸/۱۶
50
159
اوباما
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۲۳:۱۷ - ۱۳۹۱/۰۸/۱۶
73
188
باراک حسین اوباما
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۲۳:۲۵ - ۱۳۹۱/۰۸/۱۶
16
659
موندم امریکایی ها با شرکت در انتخابات توی دهنی به کی می زنند؟
پاسخ ها
ناشناس
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
۰۰:۱۵ - ۱۳۹۱/۰۸/۱۷
به اونایی که میگن مردم ستمدیده آمریکا!
ناشناس
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
۰۰:۲۱ - ۱۳۹۱/۰۸/۱۷
احسنت
ناشناس
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
۰۴:۵۹ - ۱۳۹۱/۰۸/۱۷
ایول
بی نام
| SWITZERLAND |
۱۳:۵۴ - ۱۳۹۱/۰۸/۱۷
هزااااااااااااااااااارررررررررررررررررررراااااااااااااااان مثبت
ناشناس
| UNITED KINGDOM |
۱۶:۴۸ - ۱۳۹۱/۰۸/۱۷
هزار تا مثبت باز کمه
شیری
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۲۳:۲۷ - ۱۳۹۱/۰۸/۱۶
378
38
این سوال که چه کسی انتخاب می شود اذهان مردم ایران را فرا گرفته چرا ؟ جواب این سوال مشخص است مردم منتظراند ریس جمهوری در امریکا سرکار بیآید که با انسانیت مخالف نباشد و مردم ایران را با تحریم های سخت به دشواری نیندازد . اوباما به نظر من ادم غیر منطقی است اگر وضعیت اقتصادی آمریکا اجازه می داد و اگر آمریکا در عراق و افغانستان پیروز واقعی می بود حتماٌ به ایران حمله نظامی می کرد. دعا نکنید اوباما شود بگذارید شاید سیاست رامنی به گونه دیگری باشد هر چند سگ زرد برادر شغال است . سیاستمدارهای ما باید کشور را به گونه ای مدیریت کنند که مردم تحت فشار ، کمی راحتی را حس کنند . گرانی ارز ، سکه و مایحتاج مردم باعث مشکلاتی در کشور شده که سازمان سیاه و موساد دارند آن را به این کشور ما دیکته می کند. ایادی این کشور قلدر در ایران تحت نام سفته بازان ، رانت خواران ، زمین خواران و... به آمریکا در رسیدن به اهداف شومشان کمک می کند ما حاضریم ریاضیت بکشیم به شرط آن که این ضربه وارد شده به ملت از ایادی داخلی و صاحب زر و زور نباشد . مرگ بر دولت امریکا و مرگ بر خیانتکاران به کشورمان ایران . زنده باد ایران با تاریخ کهن اش .
پاسخ ها
ناشناس
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
۰۰:۵۵ - ۱۳۹۱/۰۸/۱۷
سیا نه سیاه
مصيبت
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
۰۸:۰۳ - ۱۳۹۱/۰۸/۱۷
واقعا متاسفم برا شما آخه با اين انشائي كه شما نوشتيد معلوم ميشه كه شما تو سياست صفريد برو اولا بنشين دعا كن كه اوباما راي بياره بعدش هم ما مشكل داريم تاثير رئيس جمهور آمريكا روي ما 10 درصده 90 درصد دست خودمونه
محمد
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
۰۹:۲۲ - ۱۳۹۱/۰۸/۱۷
سازمان سیاه ؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
بگردم الهی !!
ناشناس
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
۰۹:۴۳ - ۱۳۹۱/۰۸/۱۷
و احسنت بر شما
مهدی
|
UNITED STATES
|
۰۰:۳۰ - ۱۳۹۱/۰۸/۱۷
235
57
سابقه نداشته یه رئیس جمهور فقط یه دور رئیس جمهور باشه چه تو ایران چه تو آمریکا
این بار هم 100% اوباماست
پاسخ ها
ناشناس
| CANADA |
۰۱:۵۵ - ۱۳۹۱/۰۸/۱۷
نه مهدی جان شما که از آمریکا هستی باید تاریخ آمریکا رو بهتر بدونی حداقل دز 35 سال اخیر کارتر تنها یک دوره و ریگان نیز تنها یک دوره رییس جمهور آمریکا بوده اند.
ناشناس
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
۰۲:۲۹ - ۱۳۹۱/۰۸/۱۷
چرا عزیزم سابقه داشته البته توی آمریکا!

بوش پدر (جمهوری خواه)

کارتر (دموکرات)

البته خیلی های دیگه هم بودند!
سالور
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
۰۲:۴۸ - ۱۳۹۱/۰۸/۱۷
عزیز دلم یه سرچ تو اینترنت میزدی میفهمیدی که هم کارتر و هم بوش پدر یه دور بودن، پیشنهاد میکنم دوستان کتاب سیاست و حکومت در امریکا نویسنده دکتر امجدو بخونند تا مجبور نشن اطلاعات غلط به بقیه بدن
شهاب
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
۰۳:۱۶ - ۱۳۹۱/۰۸/۱۷
وودرو ویلسون جیمی کارتر جورج بوش پدر از جمله رئیس جمهور های یک دوره ای هستند که در دور دوم در انتخابات شکست خوردند
شاهين
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
۰۳:۳۳ - ۱۳۹۱/۰۸/۱۷
18 بار در آمريكا رئيس جمهور دوره دوم راي نياورده. به عنوان نمونه ديكسون كه دور دوم مغلوب كندي شد.
ناشناس
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
۰۶:۰۳ - ۱۳۹۱/۰۸/۱۷
اتفاقا در آمریکا چندین بار اتفاق افتاده و متاسفانه همیشه برای دموکرات ها این اتفاق میافته و کلینتون با ریاست جمهوری دو دوره ای طلسم تنها یک دوره رئیس جمهور شدن دموکرات ها رو شکست
امیدوارم با توجه به سیاست جنگجویانه تره جمهوری خواهان رامنی شکست بخورد
ناشناس
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
۰۶:۳۰ - ۱۳۹۱/۰۸/۱۷
سابقه داشته آقا مهدی. هوور رییس جمهور سالهای 28 تا 32 و همچنین کارتر رییس جمهور دوره پیروزی انقلاب
رضا
| SWEDEN |
۰۶:۴۲ - ۱۳۹۱/۰۸/۱۷
عجب٫ پس جمی کارتر که فقط یک دوره ۴ ساله داشت چی؟
ناشناس
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
۰۸:۰۱ - ۱۳۹۱/۰۸/۱۷
جيمي كارتر فقط يك بار انتخاب شد
رول
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
۰۸:۰۴ - ۱۳۹۱/۰۸/۱۷
دوست من این بار اگر اوباما رای بیاره اولین ریئس جمهور حزب دموکراته که دوبار رای اورده:D
r
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
۰۸:۲۳ - ۱۳۹۱/۰۸/۱۷
عزیزم جرج بوش پدر یک دوره انتخاب شد
كيومرث
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
۰۸:۴۹ - ۱۳۹۱/۰۸/۱۷
مهدي جان اگه يه نگاهي به تاريخچه انتخابات آمريكا بندازي مي بيني بيش 5 رييس جمهور فقط يك دوره انتخاب شده اند كه آخرينش هم جورج بوش پدر است.
ناشناس
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
۰۸:۵۹ - ۱۳۹۱/۰۸/۱۷
بوش پدر فقط یک دوره بود
محمد
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
۰۹:۲۱ - ۱۳۹۱/۰۸/۱۷
می شه سابقه رو برای ما هم تعریف کنی ؟!
بهزاد س
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
۰۹:۲۲ - ۱۳۹۱/۰۸/۱۷
كارتر هم يه دوره بود فقط
ناشناس
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
۰۹:۳۱ - ۱۳۹۱/۰۸/۱۷
چرا وقتی چیزی نمیدونی اظهار فضل میکنی
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۰۰:۴۳ - ۱۳۹۱/۰۸/۱۷
28
137
اوباما در انتخابات پیروز خواهد شد.
پاسخ ها
رسول
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
۰۸:۰۳ - ۱۳۹۱/۰۸/۱۷
سابقه داره. وقتی امریکا توی حمله طبس شکست خورد کارتر هم تو انتخابات شکست خورد.
شک نکن
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۰۱:۰۹ - ۱۳۹۱/۰۸/۱۷
86
5
بر اساس آمار گالوپ، رامنی برنده می شود
ناشناس
|
UNITED STATES
|
۰۱:۱۱ - ۱۳۹۱/۰۸/۱۷
70
11
بخاطر خبررسانی تون سپاسگزارم.
و البته امیدوارم آقای رامنی رییس جمهور بشوند.
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۰۱:۲۳ - ۱۳۹۱/۰۸/۱۷
12
43
اوباما
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۰۱:۵۲ - ۱۳۹۱/۰۸/۱۷
8
59
این که کی رای میاره خیلی مهم نیست . مهم اینه که اوباما برنده بشه !! اینجوری ما چند سال دیگه از جنگ بیمه ایم . بعدشم دیگه خدا کریمه .
محمد رضا
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۰۱:۵۵ - ۱۳۹۱/۰۸/۱۷
4
62
این صف بنزین یا یا صف برای رای دادن
ناشناس
|
NETHERLANDS
|
۰۲:۳۹ - ۱۳۹۱/۰۸/۱۷
47
13
رامنی
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۰۵:۰۲ - ۱۳۹۱/۰۸/۱۷
35
1
!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۰۸:۰۱ - ۱۳۹۱/۰۸/۱۷
7
42
اوباما
Kaveh
|
UNITED STATES
|
۰۸:۰۹ - ۱۳۹۱/۰۸/۱۷
4
37
خدایا رای بیاره.
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۰۸:۲۰ - ۱۳۹۱/۰۸/۱۷
12
50
فقط اوباما............................
ناشناس
|
CANADA
|
۰۸:۴۳ - ۱۳۹۱/۰۸/۱۷
3
67
نمی دونم چرا ما انتخابات را کامپیوتری نمی کنیم. الان ببینید تو انتخابات آمریکا هر لحظه می شه آرا را دنبال کرد.
پاسخ ها
عطا
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
۱۱:۰۴ - ۱۳۹۱/۰۸/۱۷
با این سرعت و اختلالات شدید اینترنت میخوای
کامپیوتری هم بشه
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۰۸:۴۴ - ۱۳۹۱/۰۸/۱۷
2
59
اگر ارزش انتخابات در ایران نیز به کارت الکترال می بود آنوقت مثلا در تهران که معقولتر بود رای الکترال بالاتر باشد تا یک منطقه دور افتاده آنگاه در این شمارش که نوعی منطق استنتاجی ست به عدالت در پیروزی نزدیکتر می شدیم ....البته با درستی در طی مراحل ابتدایی قضیه!
منصف
|
UNITED STATES
|
۰۸:۵۳ - ۱۳۹۱/۰۸/۱۷
1
19
آقايان جيمي كارتر و جورج H بوش ١ دوره رييس جمهور بودند.
غریبه
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۰۸:۵۴ - ۱۳۹۱/۰۸/۱۷
111
14
سلام

اوباما و رامنی برای ما فرقی ندارد.

محال است ایران که ویران شود
کنام پلنگان و شیران شود

تحریم هم خودش جنگ است با جنگ تسلیحاتی فرقی ندارد آنجا کشتن نفس است و اینجا کشتن روح

پس برای ایرانی که مردومانش طعم هر دو را چشیده اند فرقی ندارد اوباما برنده شود یا رامنی

ایرانی همیشه پیروز باشی
پاسخ ها
ناشناس
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
۱۹:۳۲ - ۱۳۹۱/۰۸/۱۷
تحریم کاغذ پاره ای بیش نیست !!!!!!!!!!
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۰۸:۵۴ - ۱۳۹۱/۰۸/۱۷
34
10
متاسفم
ایرانی
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۰۹:۰۲ - ۱۳۹۱/۰۸/۱۷
3
120
شیری جان ممنون از اظهار فضل شما.ولی سازمان سیاه نه دلبندم سازمان سیا (CIA)
در ضمن ما تمام عمرمون ریاضت کشیدیم به اندازه کافی دیگه حاضر نیستیم برادر.ما ریاضت بکشیم که 3000 میلیارد و بیشتر از اون اختلاس بشه.دلت خوشه
estra
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۰۹:۱۴ - ۱۳۹۱/۰۸/۱۷
69
17
این یارو اوباما از همه بدتره با پنبه سر میبره
فرشاد
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۰۹:۱۹ - ۱۳۹۱/۰۸/۱۷
41
23
همشون مثل همند ... اوباما هم کم دردسر برامون درست نکرد ، ولی حداقل حرف جنگ با ایران کم رنگ تر میشه ، بالاخره اوباما جایزه صلح نوبل داره و نمی خواد جنگ به راه بندازه ...
وحید
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۰۹:۳۹ - ۱۳۹۱/۰۸/۱۷
14
58
اوباما ادم خوبیه+ اوباما ادم بدی هست -
محمد
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۰۹:۴۱ - ۱۳۹۱/۰۸/۱۷
5
33
میشه بهم بگی رای الکترال یعنی چی
پاسخ ها
ناشناس
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
۱۱:۰۵ - ۱۳۹۱/۰۸/۱۷
به عبارت ساده یعنی مردم ایالت هایی که سطح علمی و آگاهی بیشتری دارند و از دانش سیاسی بالاتری برخوردار هستند ارزش رای آنها بیشتر است... یعنی یک رای آنها بیش از یک رای ارزش دارد.
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۰۹:۴۲ - ۱۳۹۱/۰۸/۱۷
45
24
مطئن باشيد اوباما بار دوم از هر ريس جمهور ديگری خطر ناکتره
احمد
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۰۹:۴۹ - ۱۳۹۱/۰۸/۱۷
12
53
بازم خداروشکر این آدم شد ریس جمهور وگرنه رامنی همان و جنگ همان..............
علی
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۰۹:۵۱ - ۱۳۹۱/۰۸/۱۷
16
51
فقط اوباما جان
ناشناس
|
UNITED KINGDOM
|
۰۹:۵۵ - ۱۳۹۱/۰۸/۱۷
24
69
اوباما چیکارش کرده؟
سوراخ سوراخش کرده ...
ناشناس
|
UNITED STATES
|
۱۱:۲۱ - ۱۳۹۱/۰۸/۱۷
18
54
خدارو شکر اوباما انتخاب شد،اگه رامنی میشد جنگ 100% بود،این رامنی دیوانس عشق جنگه
دانیال
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۳:۰۴ - ۱۳۹۱/۰۸/۱۷
10
16
کاش اوباما بشه/رامنی عاشق جنگ و خونه
عبدالله
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۳:۱۸ - ۱۳۹۱/۰۸/۱۷
4
22
سیاست پدر مادر نداره
کی میدونه نتیجه این انتخابات به نفع کیه
فعلآ مهم تر از همه اینه که ما باید جلو تورم بگیریم که به جای پا بال در آورده.
جواد
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۳:۳۶ - ۱۳۹۱/۰۸/۱۷
74
13
جفتشون جیره خوره یهودیان هیچ فرقی نمیکنه کدمشون برنده بشن.چون کلا کاره ای نیستن دستور از بالا بهشون میرسه اینام انجام میدن و اگر انجام ندن میشه مثل جان اف کندی که خیلی راحت ترورش کردن
ناجی
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۳:۵۵ - ۱۳۹۱/۰۸/۱۷
8
24
اوباما باتمام بدیش بازهم ازتمام رقباش سرتره...
محمود
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۳:۵۹ - ۱۳۹۱/۰۸/۱۷
21
37
دوستان،دوستان چرا اینقدر بهم تیکه میندازید؟این سیاست مار خوش خط و خال و پدر مادر نداره پس حودتون رو کنترل کنید.فقط همه با هم یک صدا بگید زنده باد ایران.
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۷:۳۲ - ۱۳۹۱/۰۸/۱۷
16
26
زنده باد ایران
علی
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۹:۲۸ - ۱۳۹۱/۰۸/۱۷
14
15
ایران پاینده است.
نظرات بینندگان