arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۸۳۹
تاریخ انتشار: ۴۹ : ۲۰ - ۱۲ بهمن ۱۳۸۹

تقاضاي 7 بانک بين المللي براي فعاليت در ايران

رئيس سازمان سرمايه گذاري و کمکهاي اقتصادي و فني ايران با بيان اينکه بخش خصوصي براي استفاده از منابع بانک توسعه اسلامي به اين سازمان مراجعه کنند، حجم سرمايه خارجي وارده به کشور در 9 ماهه منتهي به آذرماه امسال را 2/7 ميليارد دلار اعلام کرد
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
رئيس سازمان سرمايه گذاري و کمکهاي اقتصادي و فني ايران با بيان اينکه بخش خصوصي براي استفاده از منابع بانک توسعه اسلامي به اين سازمان مراجعه کنند، حجم سرمايه خارجي وارده به کشور در 9 ماهه منتهي به آذرماه امسال را 2/7 ميليارد دلار اعلام کرد.
بهروز عليشيري در نشستي خبري تعداد طرحهاي سرمايه گذاري خارجي مصوب از بهمن ماه سال گذشته تاکنون را افزون بر 43 طرح، حجم سرمايه گذاري مصوب خارجي در 9 ماهه سال جاري را 3/8 ميليارد دلار و حجم سرمايه گذاري خارجي وارده را نيز 2/7 ميليارد دلار اعلام کرد.
معاون وزير امور اقتصاد و دارايي پيش بيني کرد رقم جذب سرمايه گذاري خارجي در سال جاري در خوشبينانه ترين حالت به حدود 4 ميليارد دلار برسد.
وي با اشاره به تقاضاي 7 بانک بين المللي براي فعاليت در ايران اظهار داشت: موانع براي حضور بانکهاي خارجي از ميان برداشته شد، در حال حاضر نيز بايد آيين نامه هاي مربوط در بانک مرکزي تدوين و براي تصويب به شوراي پول و اعتبار ميرفت، يعني فرآيند تصويب آن بر عهده بانک مرکزي است، بنابراين موضوع يادشده را بايد از مسؤولان بانک مرکزي پرسيد.
وامهاي بانک جهاني
وي با بيان اينکه ميان تحريمهاي سازمان ملل متحد و بانک جهاني که يک بانک توسعه گرايانه است، نسبتي وجود ندارد و اين موضوع را براي بررسي درخواست کرده ايم، افزود: به تازگي بخش حقوقي بانک جهاني بر پايه استعلامي اعلام کرد که عمليات بانک جهاني در ايران هيچ مغايرتي با تحريمهاي سازمان ملل ندارد و بانک جهاني مي تواند همچنان پروژه هاي انسان دوستانه و توسعه گرايانه و زيربنايي با ايران را ادامه دهد.
نظرات بینندگان