arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۸۴۶۱۰
تاریخ انتشار: ۲۴ : ۱۸ - ۳۰ آبان ۱۳۹۱

ناگفته های استاد فرشچیان ازطراحی ضریح امام حسین

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

«پیش از آنکه کار طراحی ضریح امام حسین(ع) به من پیشنهاد شود در یک رویای جذاب دلانه، تصاویری شگفت انگیز در نیوجرسی از مقابل چشمانم عبور کرد، طرح هایی زیبا و نورانی که با گلهایی اسلیمی و ایات قرآن و اسماءا... مزین شده بود در تصویر مقابلم به چشم می امد. همه گلها در کثرتی بی انتها به وحدت می رسیدند و جالب این که با عبور از گلها و ایات برجسته تابلو ناگهان به ضریح 6 گوشه ای رسیدم و بی اختیار این ذکر بر لبانم جاری شد که :«السلام علیک یا اباعبدالله الحسین(ع)» هنوز غرق در سرور مضاعف آن اتفاق شیرین بودم که با زنگ منزل به خود آمدم. پستچی نامه ای را برای من آورد. نامه ای بود که از محمد پارچه‌باف رئیس هیات امنای ساخت ضریح امام حسین (ع) در قم به دستم رسید...».

آنچه خواندید بخشی از صحبتهای خواندنی استاد محمود فرشچیان، مینیاتوریست شهیر کشورمان است که در پرونده هنری اش علاوه بر خلق آثار نقاشی مینیاتور چون ظهر عاشورا، طراحی ضریح امام هشتم(ع) و حضرت ابا عبدالله الحسین(ع) را نیز در می توان دید.

استاد فرشچیان در گفت و گوی  با قدس به بیان دل بستگی اش با سید الشهداء پرداخته و گفته است: از من دعوت کرده بودند تا برای این ضریح مطهر طراحی کنم به صورت افتخاری این پیشنهاد را پذیرفتم و با عنایت خداوند و بدون هیچ چشم‏داشتی 6 طرح مختلف زدم و برایشان فرستادم که این طرح‌ها مورد مطالعه و بررسی قرار گرفت و از میان سایر طرح‌های ارسالی انتخاب شد و مورد لطف و عنایت اباعبدالله ‌الحسین (ع) قرار گرفت.

  در بخش دیگری از این مصاحبه آمده است:  دلم را به خدا و سیدالشهدا(ع) سپردم و با جدیت شروع به طراحی کردم. اسلیمی ها مرا به نور سیدالشهداء رساندند.

نظرات بینندگان