arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۸۵۰۵۷
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار: ۳۶ : ۱۵ - ۰۵ آذر ۱۳۹۱

رواج فروش عسل آفریقایی در بازار/ قیمت عسل طبیعی چقدر است؟

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
مهر نوشت:

مدیرعامل اتحادیه سراسری زنبورداران ایران زمین با انتقاد از عملکرد بانک ها در عدم پرداخت تسهیلات به زنبورداران حرفه ای، گفت: تاکنون 2 تا 3 هزارنفر تحت پوشش بیمه قرار گرفته اند.

عفت رئیسی سرحدی در خصوص پرداخت تسهیلات به زنبورداران اظهارداشت: براساس سیاست های کلان دولت، بانک ها فقط به کسانی که می خواهند کار زنبورداری را آغاز کنند تسهیلات می پردازد و به زنبورداران قدیمی و حرفه ای هیچگونه تسهیلاتی ارائه نمی کند.

وی با تاکید براینکه زنبورداران با سابقه برای ادامه کار، بازسازی و نوسازی زنبورستان های خود نیاز به تسهیلات بانکی دارند، گفت: مسئولان بانک ها به زنبورداران حرفه ای و تولید کنندگان عسل قدیمی به صراحت اعلام می کنند که با همان پروانه اشتغال خود کارتان را ادامه دهید در حالی که هزینه های تولید طی چند سال اخیر به شدت افزایش یافته است.

به گفته مدیرعامل اتحادیه سراسری زنبورداران ایران زمین، دولت کشورهایی مثل چین، آمریکا و ترکیه به زنبورداران بابت هر کندو بین 90 تا 130 هزار تومان یارانه پرداخت می کند.

دلیل تقاضای کارخانجات برای خرید عسل درجه 3
وی در ادامه با اشاره به لزوم افزایش صنایع بسته بندی برای عرضه عسل مرغوب در کشور گفت: در حال حاضر شرایط به گونه ای شده است که کارخانجات صنایع بسته بندی به دلیل بالا رفتن هزینه هایشان فقط به دنبال عسل درجه 3 هستند.
رئیسی با بیان اینکه کارخانجات صنایع بسته بندی به دلیل فشار بیش از حد تعزیرات برای جلوگیری از افزایش قیمت محصولات خود به خرید عسل درجه 3 روی آورده اند، گفت: براساس قانون کارخانجات صنایع بسته بندی فقط سالی 10 درصد می توانند افزایش قیمت داشته باشند در حالی که هم اکنون هزینه های تولید آنها در حدود 30 تا 40 درصد افزایش یافته است.
وی افزود: باید دولت حداقل اجازه افزایش 20 درصدی قیمت را به کارخانجات صنایع بسته بندی بدهد و بدینوسیله حق انتخاب مردم را ارتقاء دهد به طوری که مردم محصول با کیفیت را خودشان انتخاب کنند.
مدیرعامل اتحادیه سراسری زنبورداران ایران زمین تصریح کرد: باید شرایط و زیرساخت ها برای ایجاد کارخانجات صنایع بسته بندی با برندهای مختلف در رابطه با عسل در کل کشور فراهم شود تا مردم بتوانند طعم واقعی عسل طبیعی درجه یک را بچشند.
قیمت عسل طبیعی چقدر است؟
وی همچنین دررابطه با قیمت عسل در بازار گفت: درحال حاضر قیمت هرکیلوگرم عسل طبیعی مرغوب باید بین 20 تا 25 هزارتومان باشد در حالی که متاسفانه برخی از سودجویان عسل هایی را با نام ارگانیک به مردم عرضه می کنند که کیلویی 65 تا 90 هزارتومان است.
رئیسی با تاکید براینکه دلالان عسل های سیاه آفریقایی را به اسم عسل های ارگانیک و عسل های دارویی به مردم عرضه می کنند، گفت: باید دستگاه های نظارتی به صورت جدی تر بر عرضه عسل در بازار نظارت داشته باشند.
وی در ادامه درباره پوشش بیمه ای 45 هزار زنبوردار بیان داشت: سازمان هدفمندی یارانه ها در سال 89 مصوب کرد که اقشار آسیب پذیر از جمله زنبورداران تحت پوشش بیمه تامین اجتماعی قرار گیرند در حالی که تاکنون تنها درحدود 2 تا 3 هزارنفر تحت پوشش بیمه تامین اجتماعی قرار گرفتند.
این فعال بخش کشاورزی در بیان علت این امر اظهار داشت: متاسفانه پس از ابلاغ این مصوبه مسئولان امر یک بخشنامه فنی صادر کردند که در ماده 20 آن آمده است کسانی که پیش از سال 88 به هر نحوی تحت پوشش بیمه تامین اجتماعی قرار داشتند شامل این مصوبه دولت نیستند و نمی توانند با استفاده از این مصوبه تحت پوشش بیمه تامین اجتماعی قرار گیرند.
اشکال قانونی بخشنامه فنی دولت درباره بیمه

وی اضافه کرد: با توجه به اینکه قانون هدفمند کردن یارانه ها درسال 89 به صورت رسمی ابلاغ شد و از سال 90 به مرحله اجرا درآمد لذا نمی توان در قانون عطف به ما سبق کرد و بنابراین این مسئله فاقد وجاهت قانونی است.
مدیرعامل اتحادیه سراسری زنبورداران ایران زمین تصریح کرد: هم اکنون در حدود 99 درصد از تولیدکنندگان حرفه ای عسل در کشور از این بخشنامه دولتی ناراضی هستند و این موضوع به بخش تولیدات کشوردر این بخش در سال تولیدملی، حمایت از کار و سرمایه ایرانی ضربه می زند.
وی با طرح این سئوال که چطور بر اساس قانون کارفرمایان در کشورموظف به بیمه اتباع بیگانه ای که برای آنها کار می کنند هستند اما ایرانی ها به دلیل اعمال چنین محدودیت های قانونی نمی توانند از مزایای بیمه تامین اجتماعی کشور خود بهره مند شوند؟، خواستار حل این مشکل توسط دولت شد.
نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۷:۱۵ - ۱۳۹۱/۰۹/۰۵
0
16
تورا به خدا نگویید! چین کم بود مستعمره ی آفریقا هم میخواهیم بشویم؟؟؟؟؟ فردا هم حتما خبر فروش دمپایی های آفریقایی در کفش فروشی های ما به گوش خواهد رسید.
نظرات بینندگان