arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۸۵۳۶۹
تاریخ انتشار: ۱۴ : ۰۰ - ۰۸ آذر ۱۳۹۱

هجمه رجبی به نظر شهید مطهری در تلویزیون!

رجبی در ادامه بحث گفت: افرادی بی سواد منکر وجود تاریخی حضرت رقیه شدند و گفتند و نوشتند که این از تحریفهای عاشوراست. این در حالی است که شاخصترین فردی که در وجود ماجرای رقیه به عنوان دختر امام حسین(ع) تشکیک کرده، استاد مطهری است که در کتاب مهم حماسه حسینی این بحث را مطرح کرده است
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
سایت بازتاب با انتشار خبری، مدعی "هجمه محمد حسین رجبی دوانی به نظر شهید مطهری در تلویزیون" شده است.

به گزارش انتخاب ؛ وی که پس از تندروی های خواهرش طی نامه ای انتقاد آمیز خطاب به وی، از رفتار او اعلام برائت کرد، بدون ذکر نام استاد مطهری، از کسانی که منکر وجود رقیه شدند، به عنوان بی سواد نام برد.

شب (دوشنبه شب) گذشته در برنامه ای که در سیما با حضور محمد حسین رجبی دوانی به آسیب شناسی عزاداری پرداخته شد، به جای نقد انواع تحریف و اشکالاتی که در عزاداری ها به چشم می خورد، به پیامک هایی همچون "منتظران مهدی به هوش، حسین را منتظرانش کشتند" و یا جمله ای که می گوید: "حسین (ع) بیشتر از آب تشنه لبیک بود، اما افسوس که به جای افکارش، زخمهایش را به ما نشان دادند و بزرگترین دردش را بی آبی معرفی کردند" اشاره شد و این جملات را از تحریفات عاشورا بیان کردند.

 رجبی در ادامه بحث گفت: افرادی بی سواد منکر وجود تاریخی حضرت رقیه شدند و گفتند و نوشتند که این از تحریفهای عاشوراست.

این در حالی است که شاخصترین فردی که در وجود ماجرای رقیه به عنوان دختر امام حسین(ع) تشکیک کرده، استاد مطهری است که در کتاب مهم حماسه حسینی این بحث را مطرح کرده است.

 این جملات در حالی در یک برنامه زنده توسط دکتر دوانی که به برکت مباحث بعد از سریال مختار مشهور شده، گفته شد که استاد مطهری، به عنوان شخصیتی که حتی منتقدینش نیز به دانشمند بودنش اشاره دارند، در کتاب حماسه حسینی به نقص مستندات تاریخی درخصوص وجود حضرت رقیه با این کیفیت و سنی که گفته می شود، اشاره کرده است.

 همچنین پیامکهایی که ایشان با عنوان آسیب و تحریف از آن یاد می کند، اتفاقاً از مفاهیم عمیق و بسیار زیبایی برخوردار است که مخاطب را از سطحی نگری به واقعه عاشورا خارج کرده و به تامل درخصوص عمق این واقعه وا می دارد.

 گفتنی است بعد از آن که هفته گذشته برخی رسانه ها به اختلاف نظر استاد فاطمی نیا و استاد مطهری درباره موضوع حضرت رقیه پرداخته بودند، استاد فاطمی نیا در سخنرانی خود به تجلیل از شهید مطهری پرداخته و تاکید کرده بود نباید از طرح مسائل علمی و تاریخی برداشتهای تفرقه افکنانه شود.

 به گزارش بازتاب، سعی در القای اختلاف در میان علما و محققین مذهبی توسط عده ای در صورتی است که طرح مباحثی این گونه در میان علما و وجود اختلاف نظر در خصوص مباحث علمی حتی در مسائل بسیار کلان تر نیز دلیل بر اختلاف میان آنها نیست.

نظرات بینندگان