arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۸۸۹
تاریخ انتشار: ۵۱ : ۲۲ - ۱۳ بهمن ۱۳۸۹

هشدار لاریجانی در مورد فتنه ی جدید: برخی به زبانهای مختلف در صدد حذف روحانیت هستند

رییس مجلس تاكید كرد: عده‌ای نیز می‌گویند ما ولی فقیه داریم و احتیاجی به روحانیت نداریم، این نیز یك فتنه است. ولی فقیه ما مرجع تقلید است و همه پشتیبان مراجع تقلید هستند، شما نباید فتنه كنید مراجع تقلید همواره حامی ولایت فقیه هستند، كسی كه این حرفها را می‌زند دنبال از بین بردن ریشه‌ها هستند.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
رئیس مجلس بر ضرورت پرهیز برخی از مسئولان از اظهارات ناشیانه تاکید کرد.

رییس مجلس شورای اسلامی « احیای دین و فرهنگ اسلامی»،« احیای فرهنگ جهاد و شهادت»، « نظریه جمهوری اسلامی»، « ایجاد عدالت توام با پیشرفت» و« ایجاد مردم سالاری دینی» را از ارکان نهضت امام خمینی (ره) برشمرد و عمل به این ارکان را موجب بالندگی نظام جمهوری اسلامی عنوان کرد. 

به گزارش خبرگزاری انتخاب به نقل از ایسنا، علی لاریجانی در یادواره‌ی سرداران و 450 شهید شهرستان قدس با تسلیت ایام رحلت پیامبر اکرم (ص)، امام حسن مجتبی(ع) و امام رضا(ع) در عین حال یاد و خاطره امام خمینی (ره) و شهدای انقلاب اسلامی و دفاع مقدس را گرامی داشت. 

نماینده‌ی مردم قم با قرائت آیه‌ای از قرآن، اتکا به خدا و رسول (ص) را عامل حیات جاودانی دانست و افزود: اگر خواستار حیات ابدی هستید به پیام الهی و رسول او اجابت کنید این اقدام شما را به راهی دعوت می‌کند که موجب حیات ابدی انسان می‌شود. 

رییس فراکسیون اصولگرایان مجلس، با طرح این پرسش که این چه حیاتی است که مورد تاکید قرآن است؟ گفت: بسیاری از انسانها به زندگی روزمره خود می‌پردازند ولی حیات ندارند چون خداوند در انسانها فطرت و سرشت الهی قرار داده که پایه‌ی اولیه حرکت انسان است، اگر انسان ایمان بیاورد و به فرمان خدا و رسول (ص) عمل کند، به دعوت خداوند لبیک گفته و چنین فردی، فردی الهی است در این صورت زنده شده و حیات می‌یابد.

رییس مجلس شورای اسلامی با اشاره به حضور خانواده شهدا در جلسه گفت : این جلسه نمونه‌ای است از حرکتهای حیات بخش. زمانی در ایران وقتی بحث خانواده‌ی شهدا می‌شد، یک عده‌ای می‌گفتند شهدا را باید در مکان خاصی دفن کنیم، بنده آن زمان در صدا و سیما بودم و اصرار داشتم که شهدا باید در میدانهای مختلف شهر و حتی بالای کوهها تدفین شوند؛ وقتی که به مجلس آمدم دفن شهدای گمنام در محوطه مجلس شورای اسلامی را دنبال کردم چون وقتی با وجود مطهر شهدا روبرو می‌شویم  یک تلنگر به انسان می‌خورد که بیدار شود و از این طریق حیات حاصل می‌شود، امام صادق (ع) می‌فرمایند: کسی که با اخلاص قبر شهیدی را زیارت کند همانند کسی است که حج عمره به جا آورده است. 

وی افزود: جامعه نیز چنین حالتی دارد، جوامع نیز به انسانها روح و عجل دارند، خداوند می‌فرماید : برای هر امتی عجلی تعیین شده است که نه پس می‌شود و نه پیش می‌افتد، امت‌ها نیز می‌توانند بیدار و یا مرده باشند. امام(ره) با حرکت انقلاب اسلامی بیداری و حیات ملت ایران بلکه همه‌ی ملل مسلمان و ملل مستضعف را به وجود آورد، کاری که امام(ره) کرد و پایه ریزی که انجام داد بسیار امر بزرگی است، شاید نظیر این عمل در قرون مختلف وجود نداشته باشد. 

نماینده‌ی مردم قم در مجلس، با بیان اینکه دادن حیات به امت در دورانی که بسیاری دچار بی‌عزتی شده بودند کار بزرگی بود، افزود: ایرانی که مامن و مرکز تشیع بود به مرکزی تبدیل شده بود که رژیم صهیونیستی را به رسمیت می‌شناخت. این چه سرافکندگی بود که آن زمان نصیب مردم ایران کرده بود، اسناد افتضاحات آن زمان اکنون برملا شده است، اما امام(ره) شرایط را عوض کرد،امام(ره) آن چیزی را که موجب حیات انسان و احیای دین و فرهنگ اسلامی می‌شد را در کالبد مردم دمید. 

وی با بیان این که اگر حکومت بخواهد محقق بشود باید بنایش بر احیای دین باشد، گفت: کاری که علمای اسلام، مراجع تقلید و روحانیت برای احیای دین انجام می‌دهند باید بستر کار امت قرار بگیرد،راهی که امام(ره) گشود، همواره این از دین صیانت می‌کند، درصورتی که درست عمل شود. 

وی تصریح کرد: اگر کسانی با ولایت فقیه باشند، رستگارند و آنانی که راهشان را از روحانیت منحرف کردند چه قبل از انقلاب و چه بعد از انقلاب رستگار نشدند، چرا که آنان تلاش می‌کنند با قال الصادق قال الباقر حقایق اسلام را به جامعه منتقل کنند. 

رییس مجلس شورای اسلامی، با تشریح عملکرد منافقین در ابتدای انقلاب اسلامی گفت: منافقین در ابتدای انقلاب به مساجد آمده و گفتند به روحانیت نیازی نیست و خودمان نماز می‌خوانیم، ولی امام(ره) به آنان نهیب زدند اگر روحانیت در بین مردم باشد، اسلام و دین آنان حفظ می‌شود. امروز نیز همین است، این میراث امام(ره) است که فرمودند «اسلام جواهری باید حفظ شود» و ما هم اگر تصمیم به پیمودن راه امام(ره) را داریم باید به میثاق او عمل کنیم. 

لاریجانی تاکید کرد: امروز نیز انحرافات و لغزشهایی وجود دارد، برخی به زبانهای مختلف در صدد حذف روحانیت هستند، این مبدا لغزش است. عده‌ای نیز می‌گویند ما ولی فقیه داریم و احتیاجی به روحانیت نداریم، این نیز یک فتنه است. ولی فقیه ما مرجع تقلید است و همه پشتیبان مراجع تقلید هستند، شما نباید فتنه کنید مراجع تقلید همواره حامی ولایت فقیه هستند، کسی که این حرفها را می‌زند دنبال از بین بردن ریشه‌ها هستند. 

وی با اشاره به رکن دوم اندیشه‌ی امام(ره) مبنی بر احیای فرهنگ جهاد و شهادت گفت: امام (ره) در اکثر سخنرانی‌هایشان که مصادف با دوران دفاع مقدس بود، به این نکته تاکید می کرد که این شهدا هستند که موجب عزت ایرانند،امام(ره) در عالیترین مرتبه از مجاهدان قدردانی می‌کردند،ایشان بارها می‌فرمودند: « من بوسه می‌زنم به بازوان پاسداران».

لاریجانی افزود: عزت‌مندی یک ملت در گرو احیای دین و فرهنگ جهاد است، کسانی که اهل مجاهدت نیستند یا لااقل در دل علاقه‌ای به جهاد نداشته باشند و بمیرند منافق مرده‌اند این موضوع بسیار با اهمیت است. جهاد یک رکن در زندگی انسان است. پیامبر گرامی اکرم (ص) می‌فرماید:« هر امتی سیاحتی دارد و سیاحت امت من جهاد است، کسانی که اهل جهاد نیستند، مجبور به پوشیدن لباس ذلت می‌شوند». 

وی یاد آور شد: با بررسی کشورهای منطقه به خوبی می‌توان مشاهده کرد حکومتهایی که خود را به آمریکا و کشورهای غربی می چسباندند چه وضعیتی پیدا کردند، این کشورها اهل مجاهدت نیستند و به همین دلیل تکیه گاههای بدلی را برای خود انتخاب کرده بودند، مثل حکومت مصر و تونس و سایر کشورهایی که اخیرا مسلمانان در آن بیدار شده‌اند. در حالی که کشورهای غربی در پی تامین منافعشان هستند و تکیه‌گاههای بدلی هستند، این درحالی است که انقلاب اسلامی ایران جهاد و شهادت را احیاء کرد.

وی افزود: کشورهای غربی پس از حادثه 11 سپتامبر تلاش کردند فعل جهاد را با افکار پوچ در بین مردم تحقیر کنند، زمانی می‌گفتند این یک فکر تروریستی است، حزب الله که در جنگ 33 روزه موجب عزت اسلام شد، می‌گفتند آنان تروریست هستند. نباید گول حرف آنان را بخوریم. تمام عزتمندی در پناه این فعل اسلامی است،اینان این حرفها را می‌زنند تا مردم دست از عزتشان بردارند،در حالی که امتی دارای حیات خواهد بود که اهل جهاد و حماسه باشد.

رئیس مجلس شورای اسلامی با تاکید بر این که یادمان نرود لنگرگاه با ثباتی که ایران در منطقه آشفته خاورمیانه دارد به دلیل شهدا است، گفت: امام خمینی (ره ) نظریه جمهوری اسلامی را دنبال کردند که پایه‌ی اول حرکت ماست، ما در انقلاب اسلامی جمهوری اسلامی را برای مقابله با ظلم و استکبار و حمایت از مستضعفان به پا کردیم لذا سیاست خارجی و رفتار دولتها باید در این طریق باشد.

وی افزود: اگر امروز ایران در بین توده‌های مسلمان ارزشمند است به خاطر دفاع ایران از آن ملت‌هاست،ایران هیچگاه پوشیده سخن نگفته است، اگر مردم گرفتار یک اهریمن صهیونیستی می‌شود و مجبورند آن گونه مقاومت کنند ایران سرفرازانه از آنان دفاع می‌کند و مثل برخی از کشورهای بدبخت منطقه که نبود که به جای دفاع از مردم و مقاومت لبنان دفاع کنند در پشت صحنه به رژیم صهیونیستی کمک می‌کردند و اکنون نیز گرفتار شدند. 

لاریجانی با تاکید بر ضرورت پرهیز برخی از مسئولان از اظهارات ناشیانه گفت: باید مراقب باشیم تا سخنان ناشیانه درباره‌ی جمهوری اسلامی بیان نشود اگر رهبر انقلاب ایستادگی می‌کنند که ملت ایران در برابر آمریکا و رژیم صهیونیستی مقاوم باشند به خاطر این است که میثاق امام(ره) فراموش نشود و این در متن دین نهفته است، ما روایات و احادیث زیادی از پیامبر گرامی اسلامی (ص) داریم که گفته‌اند بزرگترین جهاد این است که یک فرد مسلمان در برابر فرد زورمند بایستد، این مهمترین جهاد است، یک امت نیز همینطور است، امتی که اهل جهاد باشد، مقابل استکبار می‌ایستد و این تاکیدات اولیاء دین است.

رئیس فراکسیون اصولگرایان مجلس شورای اسلامی « ایجاد عدالت توام با پیشرفت» را از اندیشه‌های ناب امام(ره) و تاکیدات مقام معظم رهبری دانست و افزود: باید مسئولین و دولتمردان تلاش کنند تا عدالت همراه پیشرفت محقق شود و از حاشیه‌ها پرهیز کنند.

رئیس مجلس شورای اسلامی با یادآوری این که لایحه‌ی امور ایثارگران در مجلس به تصویب رسیده است و منتظر اختصاص بودجه از سوی دولت است، گفت: مجلس علاوه بر این لایحه، در قانون برنامه پنجم نیز تاکید زیادی داشتیم که برای خانواده‌ی همه‌ی ایثارگران در طول برنامه مشکل مسکن‌شان برطرف شود، در این قانون پیش بینی کردیم که دولت در همه‌ی بخشها خانواده‌ی ایثارگران را در اولویت قرار دهد.

نماینده‌ی مردم قم « ایجاد مردم سالاری دینی» را از ارکان نهضت امام خمینی(ره) برشمرد و تصریح کرد: کشور ایران باید بر اساس دموکراسی دینی هدایت شود، قوای سه گانه باید تابع رهبری باشند و مسائل اساسی و شرعی تحت تدابیر رهبری انجام شود، مهمترین رکن حکومت ما ولایت فقیه است، مجلس، قوه مجریه و قوه قضاییه باید ذیل ولایت فقیه حرکت کنند و در چارچوب تدابیر ایشان گام بردارند تا از شرع و قانون اساسی که دستاورد بزرگ امام خمینی (ره) است خارج نشود.

لاریجانی با اشاره به اوضاع و احوال و شرایط سیاسی کشورهای منطقه، گفت: باید گردش نخبگان فراهم شود، وقتی شرایط کشور به سمت یک جانبه گرایی سوق داده شود این شرایط به وجود می‌آید و مردم احساس خفگی می‌کنند، وقتی به دموکراسی پایبند نباشیم چنین احساسی در مردم به وجود می‌آید. 

رییس فراکسیون اصولگرایان مجلس با اشاره به اظهارات مقامات آمریکایی در خصوص انقلاب مصر گفت: مسئولان آمریکایی در مورد مسائل مصر چندین بار موضع‌گیری کردند، یک روز می‌گویند ما از تغییر در مصر حمایت می‌کنیم بعد می‌بیند اوضاع ناجور شد و مردم در خیابانها ایستادگی می‌کنند، نظر خود را تغییر داده و می‌گویند تغییر ولی نه تغییراتی که مثل ایران است.

لاریجانی خطاب به آمریکایی گفت: شما سایه‌تان را از سر مردم مصر بردارید مردم خودشان می‌گویند که چه دموکراسی می‌خواهند،نگرانی که رژیم صهیونیستی پیدا کردند از همان دموکراسی واقعی است نه دموکراسی آمریکایی که شما در پی آن هستید، در این دموکراسی صورت ظاهر را حفظ می‌کنید ولی عوامل خود را و دست‌نشانده‌هایتان را بر مردم سوار می‌کنید، مردم منطقه احساس تنفس می‌کنند و دیگر فریب شما را نمی‌خورند. 

وی اضافه کرد: شما تصور نکنید که می‌توانید با این حرفهای دو پهلو می‌توانید مردم منطقه را بفریبید، یک صورت بزک کرده از دموکراسی درست کنید و به خورد آنان بدهید، بنابراین فرستاده به منطقه نفرستید زیرا به هدفتان نمی‌رسید چون مردم بیدار شده‌اند، این بیداری بسیار ارزشمند است. نهالی که ملت ایران با سرافرازی در 32 سال پیش محکم کرد، امروز شاخ و برگ داده است و این بیداری در مردم منطقه به وجود آمده است. 

لاریجانی افزود: مجموعه این ارکان و اندیشه‌های امام(ره) عزتمندی را برای مردم ایران به وجود آورده است وقتی فرهنگ جهاد و شهادت در متن امت حضور پررنگ داشته باشد و مجاهدان عزیز باشند قطعا کشورها اسیر یوق استبکار خارج می‌شوند، قرار گرفتن عدالت و توسعه - یعنی حفظ ساختار حکومت در چارچوب مردم سالاری دینی- و گردش نخبگان، موجب نهادینه شدن این اندیشه‌ی حضرت امام(ره) می‌شود.

برچسب ها: لاریجانی ، فتنه
نظرات بینندگان