arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۸۹۲
تاریخ انتشار: ۴۶ : ۲۳ - ۱۳ بهمن ۱۳۸۹

مبارک بازی دوسر باخت را می برد ؟

این شیوه برخورد و هشدارهای پیاپی شاید خبر از جنایتی بس شدید تر از جنایات امروز از سوی حکومت مصر داشته باشد ، آیا قیام کنندگان مصری تا جمعه وداع با مبارک در خیابانها می مانند یا مبارک آنها را مجبور به ترک میدان مبارزه می کند.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
اتفاقات امروز مصر معادله ای جدید را رقم زد. پس از سخنان سه شنبه شب مبارک و اعلام این نکته از سوی او که تا سپتامبر قصد خروج از دولت را ندارد ، به نوعی حجت را بر موافقان مبارک تمام کرد ، تا اینکه امروز حکومت ، افرادش را به هر نحوی که توانست بسیج کرد ، از گرفتن کارتهای کارکنان شرکت نفت که برای دریافت حقوق فراخوانده شده بودند و اجبار آنها برای حضور در تظاهرات موافقین تا استفاده از گاردهای محافظ اهرام مصر و شتر ها و اسبها ی آنها برای حمله با چوب ، چماق ، کارد و هرآنچه که قیام کنندگان را به وحشت اندازد تا از اقدامات خود دست بردارند.

مبارک که تا روز گذشته وعده می داد و دولت عوض می کرد ، امروز دیگر مبارک پیشین نیست و حال دستش به خون معترضین مسلمان و نمازگزار مصری آلوده شده است.

اینکه حمایت بی چون و چرای رژیم صهیونیستی و برخی دولتهای غربی از مبارک در کجا نمایش داده خواهد شد ، سوالی بود که از آغاز ذهنهای بسیاری را درگیر کرده بود. اما امروز نمایش وحشی گری حامیان مبارک نشان داد ، رژیم خبیث صهیونیستی و برخی دول غربی که دست به هر اقدامی می زنند تا منافع خود را در منطقه حفظ کنند چگونه دیکتاتورهای عرب را همچون بنده ی آنها به هرکاری وا می دارد.

اوباما از مبارک خواسته پروسه انتقال قدرت را همین الان آغاز کند ، آنچه مبارک به آن توجهی نمی کند ، البته علت این سخنان اوباما هم حمایت از قیام مردم مصر نیست بلکه این است که مبارک امروز برای تامین منافع آمریکا در منطقه آنچنان که باید و شاید اقدامی نکرده ، اما رژیم صهیونیستی و برخی دول غربی مبارک را به برخورد با مخالفان ترغیب کردند و مبارک هم در پاسخ به فرامین اربابانش امروز جنایتی عظیم را در مصر رقم زد که کارنامه ی دیکتاتوری او را خونین هم نمود.
 

عمر سلیمان هم گفته تا مردم به خانه باز نگردند امکان گفتگو با مخالفان وجود ندارد و تلویزیون مصر  از مردم مصر خواسته با نزدیکان خود در میدان التحریر و اطراف این میدان تماس بگیرند و از آنان بخواهند برای حفظ سلامت و امنیت خود فوری این میدان را ترک کنند . تلویزیون مصر همچنین از همه شرکتهای تلفن همراه خواست با ارسال پیام کوتاه برای مردم مصر ،به انان درباره خطرات احتمالی در میدان التحریر هشدار بدهند .

این شیوه برخورد و هشدارهای پیاپی شاید خبر از جنایتی بس شدید تر از جنایات امروز از سوی حکومت مصر داشته باشد ، آیا قیام کنندگان مصری تا جمعه وداع با مبارک در خیابانها می مانند یا مبارک آنها را مجبور به ترک میدان مبارزه می کند.

نظرات بینندگان