arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۸۹۹۰۸
تاریخ انتشار: ۰۰ : ۰۹ - ۱۲ دی ۱۳۹۱

عسگراولادی: آقای شریعتمداری! شما نماينده رهبری هستيد و بايد مشي پدرانهایشان را سرلوحه خود قرار دهيد/ باید با حسن ظن به صحبت های هاشمی نگاه كرد

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
حبيب الله عسگراولادي در پاسخ به یادداشت اخیر حسین شریعتمداری ،خاطب به ا نوشته که شما «نماينده محترم رهبر معظم انقلاب اسلامي هستيد و بايد مشي پدرانه سكاندار انقلاب و ولي امر مسلمين را سرلوحه خود قرار دهيد و در آرامش بخشي به فضاي سياسي كشور نقش آفرين باشيد.»

به گزارش سرویس سیاسی «انتخاب» ؛ متن کامل این یادداشت در پی می آید:

1- در تعهد و وفاداري شما به مباني انقلاب اسلامي و راه پرفروغ و ماندگار امام راحل عظيم الشأن و منويات رهبر معظم انقلاب كوچكترين ترديدي ندارم سوابق درخشان شما قبل از انقلاب و بعد از انقلاب نشانگر دلبستگي و اعتقاد به نظام مقدس جمهوري اسلامي است و همين موجب ارادتم به شماست.

2- شما برادر عزيز، نماينده محترم رهبر معظم انقلاب اسلامي هستيد و بايد مشي پدرانه سكاندار انقلاب و ولي امر مسلمين را سرلوحه خود قرار دهيد و در آرامش بخشي به فضاي سياسي كشور نقش آفرين باشيد.

3- ملت ما در آستانه برگزاري انتخابات رياست جمهوري و شوراهاي اسلامي شهر و روستا هستند. بدون شك حضور نيرومند مردم در هر انتخابات از آغاز انقلاب تاكنون موجب تحكيم امنيت ملي و اقتدار نظام بوده و اين مهم همواره مورد رشك و حسد دشمنان اسلام است. متأسفانه طي يك دهه گذشته كه استكبار جهاني بطور جد وارد نبرد نرم با جمهوري اسلامي شده است، عده اي از روي جهل يا غفلت در همگرايي با دشمن و ضد انقلاب رو در روي ملت و رهبري معظم انقلاب قرار گرفتند و از انتخابات كه مي بايستي به عنوان يك «جشن ملي» براي اقتدار نظام باشد با فريب دشمنان ابزاري براي براندازي ساختند. حوادث تلخ 23 خرداد تا 9 دي سال 88 نمايانگر اين واقعيت است. دشمن رقابت در انتخابات را تبديل به «تنازع» كرد و سعي نمود به وحدت ملي آسيب رساند. رسانه ها تا آنجا كه مي توانند بايد سعي كنند ادبيات رقابت را براساس آموزه هاي اسلامي تبليغ و ترويج و تنظيم كنند تا دشمن نتواند ادبيات تنازع را توسط سرويس هاي جاسوسي خود و خودفروختگان و نيز غفلت زدگان به مردم تحميل كنند. لذا شايسته است همه دوستان و علاقمندان به نظام كه التزام عملي به نظام و ولايت فقيه دارند و دلسوزانه براي مردم در عرصه هاي مختلف تلاش خداپسندانه دارند و در پي رضايت خداوند و پسند حضرت صاحب الامر(عج) مي باشند فضايي تدارك نمايند كه همه سلايق سياسي داخل نظام در جشن انتخابات حضور يابند و موجبات رقابت سالم، جدي و قانونمند را فراهم كنند و ان شاءالله زمينه هاي انتخابات باشكوه و حضور حداكثري مردم به گونه شادمانه و بانشاط را فراهم نمايند.

4- به نظر مي رسد جهت گيري آيت الله هاشمي رفسنجاني در آستانه انتخابات رياست جمهوري يازدهم براي جذب و حضور حداكثري مردم و تقويت همبستگي ملي و حضور تمامي افراد جامعه كه وفادار به نظام اسلامي مي باشند مي تواند بستر مناسبي را براي تحكيم مردم سالاري ديني فراهم كند و توطئه هاي دشمنان اسلام در القاء عدم مقبوليت مردمي نظام را خنثي نمايد از اين جهت فارغ از هر پيش داوري بايد با حسن ظن به ديدگاه ايشان نگاه كرد.

5- البته شايسته بود هم به لحاظ شخصيت حقيقي و هم شخصيت حقوقي آيت الله هاشمي رفسنجاني طوري سخن بگويند كه ساختار برگزاري انتخابات و دهها هزار نفر از مردان و زناني كه به عنوان معتمدين مردم طي سه دهه گذشته انتخابات را در سراسر كشور برگزار مي كنند، زير سؤال نروند. نبايد ايشان طوري حرف بزنند كه ساز و كار حقوقي در انتخابات را معيوب نشان دهند و احتمال دخل و تصرف در آراء مردم را قوي بدانند. اين يك توهم است اهل خرد مي دانند، كه اين ادعا صحيح نيست.

انتخابات طي سه دهه گذشته علي رغم حاكميت سلايق گوناگون در قوه مجريه، به دليل نظارت جامع شوراي محترم نگهبان و حضور شش فقيه عادل و شش حقوقدان برجسته منتخب مجلس با هدايت هاي صحيح امام خميني(ره) و مقام معظم رهبري دام ظله بحمدالله آزاد، شفاف و قانوني بوده است و دليل صحت آنهم اين است همواره جريان منتخب مردم از صندوق آرايي بيرون مي آمدند كه مجريان انتخابات از جريان رقيب بودند لذا سخن دو پهلو گفتن در مورد انتخابات به گونه اي كه بوقهاي استكباري و ضد انقلاب از آن بهره ببرند مسموع نيست. اين نوع موضع گيري ها حسن ظن نسبت به ديدگاه هاي آقاي هاشمي رفسنجاني و نيز جهت گيري هاي خيرخواهانه ايشان را مي تواند خدشه دار نمايد.

 
نظرات بینندگان