arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۹۱۵۲۱
تاریخ انتشار: ۴۷ : ۰۹ - ۲۴ دی ۱۳۹۱

آموزش و پرورش: تمام دانش‌آموزان از سال آینده لباس فرم می‌پوشند

باید در نظر داشت که این طرح تنها به پوشش فرم دانش‌آموزان دختر اختصاص ندارد و پوشش تمام دانش‌آموزان را شامل می‌شود؛ اگر 12 میلیون و 500 هزار لباس فرم برای کل دانش‌آموز کشور تعریف شود و مدارس به تهیه لباس فرم مدنظر، تشویق شوند بازار وسیع و گسترده تولید لباس در کشور ایجاد خواهد شد.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
فارس: مدیرکل فرهنگی و هنری آموزش و پرورش با بیان اینکه دانش‌آموزان از سال آینده لباس فرم می‌پوشند، گفت: انتخاب لباس فرم دانش‌آموزی از زوایای مختلف در کمیته علمی مورد بررسی قرار می‌گیرد.

محمد ابراهیم محمدی، مدیرکل فرهنگی و هنری معاونت پرورشی وزارت آموزش و پرورش اظهار داشت:‌ در نظر داریم در سال تحصیلی آینده، لباس واحد فرم دانش‌آموزی بدون کاستی‌ و ایراد‌های گذشته ارائه شود و ضمن پذیرش همگانی، خوش پوشش نیز باشد تا مورد اقبال دانش‌‌آموزان واقع شود.

وی با بیان اینکه در جلسه‌ای که هفته گذشته برگزار شد، گزارش‌های استان‌های قم و زنجان در زمینه لباس فرم دانش‌آموزی و برنامه‌های حجاب و عفاف دانش‌آموزان مورد بررسی قرار گرفت، افزود:‌ تصمیم داریم تا برای ساماندهی وضعیت لباس فرم دانش‌آموزان به صورت علمی و میدانی مطالعه و بررسی انجام دهیم.

محمدی با بیان اینکه تحقیقات و مطالعات صورت گرفته در چند استان از جمله کرمانشاه، زنجان و قم به عنوان جامعه هدف نشان داده است که این استان‌ها در موضوع حجاب و عفاف موفق بودند، ادامه داد: لباس فرم دانش‌آموزی دختر و پسر در این استان‌ها با همکاری‌ خانواده‌ها و پذیرش دانش‌آموزان از توفیق قابل توجهی برخوردار بوده است.

وی مواردی از جمله کیفیت، مدل، طرح خوب، ایرانی، ارزان بودن و انتخاب دانش‌آموز را به عنوان شاخص‌های چندگانه لباس فرم دانش‌آموزی عنوان کرد و اظهار داشت: از این طریق می‌توان از چندگانگی در بحث مد و لباس‌های مختلفی که با فرهنگ ایرانی سازگاری ندارد، پیشگیری کرده و به یک لباس واحد و خوبی که شاخص‌های مورد نظر را داراست، دست یابیم.

*تشکیل کمیته علمی بررسی دستورالعمل لباس فرم دانش‌آموزی

مدیرکل فرهنگی و هنری معاونت پرورشی وزارت آموزش و پرورش گفت: با تشکیل کمیته‌ علمی بررسی دستورالعمل لباس فرم دانش‌آموزی متشکل از شخصیت‌های علمی، روانشناس، مشاور و جامعه‌شناس، از این هفته، لباس فرم دانش‌آموزی از زوایای مختلف مورد بررسی قرار می‌گیرد.

وی با تأکید بر اینکه اگر این امر انجام شود، مطالبه رهبر معظم انقلاب در بحث حمایت از کار ایرانی را عملیاتی کرده‌ایم، افزود: با عدم استفاده از اجناس و فرآورده‌های خارجی که با فرهنگ ما سازگار نیستند می‌توان به بازار تولید ایرانی کمک کنیم و از لحاظ هزینه‌ نیز در بحث سبد کالای خانوارها نیز اتفاقات مناسبی رخ خواهد داد.

* لباس فرم برای دختر‌ها و پسرها

محمدی تصریح کرد: باید در نظر داشت که این طرح تنها به پوشش فرم دانش‌آموزان دختر اختصاص ندارد و پوشش تمام دانش‌آموزان را شامل می‌شود؛ اگر 12 میلیون و 500 هزار لباس فرم برای کل دانش‌آموز کشور تعریف شود و مدارس به تهیه لباس فرم مدنظر، تشویق شوند بازار وسیع و گسترده تولید لباس در کشور ایجاد خواهد شد.

وی اضافه کرد: می‌خواهیم در لباس فرم دانش‌آموزان از رنگ‌ها گرم استفاده شود و استفاده از لباس فرم برای دانش‌آموزان شادی‌ آفرین باشد و افسردگی و خمودگی را از آنها دور کند؛‌ در این طرح انتخاب مدل و طرح لباس فرم در اختیار مدیر مدرسه است که وی بعد از لحاظ کردن نظرات دانش‌آموزان نسبت به سفارش لباس فرم اقدام می‌کند.

*ارائه پیش‌نویس طرح دستورالعمل ملی لباس فرم دانش‌آموزی تا آخر امسال

مدیرکل فرهنگی و هنری معاونت پرورشی وزارت آموزش و پرورش با اشاره به اینکه در این زمینه مطالعات و بررسی‌های علمی صورت گرفته است و ما باید فعالیت عملیاتی مبتنی بر مطالعات خود را آغاز کنیم، ادامه داد: از این هفته اقدامات پژوهشی با عنوان بررسی میدانی و علمی لباس فرم دانش‌آموزی زیر نظر بخش پژوهش وزارت آموزش و پرورش آغاز خواهد شد.

وی گفت: تمام اهتمام خود را صرف این امر خواهیم کرد که تا آخر سال جاری به پیش‌نویسی از طرح دستورالعمل ملی لباس فرم دانش‌آموزی برسیم که 2 ماه مانده به سال تحصیلی جدید این طرح را اعلام کنیم.
نظرات بینندگان