arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۹۱۸
تاریخ انتشار: ۴۴ : ۱۰ - ۱۴ بهمن ۱۳۸۹

توصیه های ایت الله مکارم به مردم مصر

آيت الله العظمى مكارم مکارم شیرازی، در پیامی با تقدیراز بلوغ سیاسی و اجتماعی ملت انقلابی مصر، علمای الازهر را به همگامى بيشترو پررنگ تربا مردم دعوت کردند.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
آيت الله العظمى مكارم مکارم شیرازی، در پیامی با تقدیراز بلوغ سیاسی و اجتماعی ملت انقلابی مصر، علمای الازهر را به همگامى بيشترو پررنگ تربا مردم دعوت کردند.

به گزارش مرکز خبر حوزه متن کامل پیام این مرجع تقلید که درآن توصیه های مهمی به ملت غيور وانقلابى مصرشده است، بدین شرح می باشد:

بسم الله الرحمن الرحيم

خالص‌ترين درود و تحيات خود را به شما ملت غيور مصر نثار مى‌كنيم. به يقين كشور شما سابقه درخشانى از نظر تمدن و علوم و دانش‌ها دارد تا آنجا كه آن را گاهواره تمدن بشرى ناميده‌اند و در دوران اسلام از مراكز مهم اسلامى بوده و هست و قيام دليرانه و پرشور شما بر ضد ديكتاتورى وابسته به غرب و هم‌سوى با اسرائيل غاصب، نشانه ديگرى از نبوغ اجتماعى و سياسى و مذهبى شماست.

به يقين دوران سياه ديكتاتورى پيشين پايان يافته و راهى براى بازگشت ديكتاتورها باقى نمانده است.

آنچه ما با تجربه در انقلاب اسلامى خود اندوخته‌ايم اين است كه عامل پيشرفت سريع و غلبه بر موانع عظيم راه، دو چيز است: نخست حفظ وحدت صفوف توأم با استقامت و سپس انتخاب رهبر واحد است. زيرا دشمن براى حفظ منافع خود بيش از هر چيز اين دو را هدف قرار مى‌دهد و تمام اميدش به ايجاد اختلاف در ميان انقلابيون است و چه خوب است از اعتقادات مذهبى و اسلامى براى نيل به وحدت كمك بگيريد. به يقين مذاهب ديگرى كه در مصر حضور دارند مى‌توانند در مشتركات مذهبى با شما هم صدا شوند، همان‌گونه كه با ما در دوران انقلاب هم صدا شدند، تا آنجا كه در دوران جنگ هشت ساله تحميلى شهداى بسيارى از مسيحيان در كنار شهداى مسلمين داشتيم، و الان نيز ـ برخلاف تبليغات دروغين دشمنان ما ـ در كمال آزادى در كنار ما زندگى مى‌كنند.

ما اميدواريم علماى ازهر شريف كه كانون بزرگ علم و دانش اسلامى است با ملت غيور و انقلابى مصر همگامى بيشتر و پر رنگ‌ترى داشته باشند، زيرا آنچه را امروز مردم مصر مى‌خواهند اصولى است كه اسلام به آن توصيه اكيد دارد، عدالت، آزادى‌هاى معقول، ريشه‌كن كردن فقر و عدم دخالت اجانب و بيگانگان در تعيين سرنوشت مسلمين همه از اصول شناخته شده اسلام و قرآن مجيد است.

آنچه عرض شد توصيه مشفقانه‌اى است از سوى يك برادر دلسوز و مشتاق پيروزى شما عزيزان.

ما پيوسته پيروزى قاطع و سريع شما را از خداوند بزرگ مسئلت داريم و به امدادهاى الهى براى ملت عزيز مصر اميدواريم (وَمَا النَّصْرُ إِلاَّ مِنْ عِنْدِ اللهِ الْعَزِيزِ الْحَكِيمِ).

 29 صفر 1432 هجرى قمرى

 ناصر مكارم شيرازى   
نظرات بینندگان