arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۹۱۸۳۶
تعداد نظرات: ۵ نظر
تاریخ انتشار: ۴۵ : ۱۱ - ۲۶ دی ۱۳۹۱

ریاضیدان زن ایرانی، برنده جایزه جهانی انجمن ریاضی آمریکا شد

مریم میرزاخانی، استاد دانشگاه استنفورد آمریکا به عنوان برنده‌ جایزه ستر (Satter Prize) انجمن ریاضی آمریکا در سال 2013 معرفی شد.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
 مریم میرزاخانی، استاد دانشگاه استنفورد آمریکا به عنوان برنده‌ جایزه ستر (Satter Prize) انجمن ریاضی آمریکا در سال 2013 معرفی شد.

به گزارش ایسنا، این جایزه را انجمن ریاضی آمریکا هر دو سال یک بار به زنانی که دستاورد ریاضی مهمی داشته باشند اهدا می‌کند.

مریم میرزاخانی- که تحصیلات کارشناسی ارشد و دکتری را در دانشگاه هاروارد پشت سرگذاشته - از دانش آموزان نخبه المپیادی کشور بوده است که سال 74 در المپیاد جهانی ریاضی ، علاوه بر دریافت مدال طلا با کسب بالاترین امتیاز به عنوان نفر اول جهان شناخته شد.

این دانش آموز نخبه ریاضی، تحصیلات دانشگاهی اش را در رشته ریاضی در دانشگاه صنعتی شریف ادامه داد. وی از بازماندگان سانحه غمبار سقوط اتوبوس حامل نخبگان ریاضی دانشگاه صنعتی شریف به دره در اسفندماه 76 است که در این حادثه، جامعه ریاضی کشور جمعی از استعدادهای برتر خود را - که از سوی دانشگاه شریف برای شرکت در مسابقه دانشجویی ریاضی عازم جنوب کشور شده بودند - از دست داد.

میرزاخانی در سال 2005 زمانی که با کمتر از 30 سال سن در دانشگاه پرینستون آمریکا تدریس می کرد از سوی نشریه علمی Popular Science به عنوان یکی از 10 مغز برتر امریکای شمالی معرفی شد.

دلیل انتخاب مریم میرزاخانی، فعالیت های وی در زمینه محاسبه حجم‌های فضایی منحنی هندسی بود. جیمز کارلسون از انستیتو ریاضیات کلی (Clay Mathematics Institute) در توصیف او گفته بود: میرزاخانی در یافتن ارتباطات جدید، عالی است. وی می تواند به سرعت از یک مثال ساده به دلیل کاملی از یک نظریه ژرف و عمیق برسد.
نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۵
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۲:۰۸ - ۱۳۹۱/۱۰/۲۶
0
33
درود بر این بانوی نخبه ایرانی، ای کاش می توانستیم خودمان از این همه هوش و استعداد استفاده کنیم.
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۲:۱۴ - ۱۳۹۱/۱۰/۲۶
0
5
کاش بررسی شود که المپیادیهای دهه 70 و 80 الان کجا هستند؟؟؟
برادر يكي از سانحه ديدگان
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۲:۳۰ - ۱۳۹۱/۱۰/۲۶
0
8
در اون حادثه تلخ پنج نفر كشته شدند ، از افراد باقيمانده كه تقريبا 22 نفر مي شدند تنها يكي از اساتيد آنها در حال حاضر در ايران مشغول به كار و تدريس مي باشد و الباقي همگي در آمريكا هستند..... يكي از آن پنج نفر كشته شده از مغز هاي استثنايي دنيا بود كه به 12 زبان زنده دنيا صحبت مي كرد و از تمام كشورهاي پيشرفته دعوت نامه داشت اما متاسفانه ............ آنها با يك اتوبوس قديمي داخل شهري به اهواز رفته بودند وگرنه اين اتفاق تلخ نمي افتاد ..... هيچ وقت حال و روز پدرش كه يك كشاورز بود را در فرودگاه فراموش نخواهم كرد.
ناشناس
|
-
|
۱۲:۳۷ - ۱۳۹۱/۱۰/۲۶
0
4
"ی از بازماندگان سانحه غمبار سقوط اتوبوس حامل نخبگان ریاضی دانشگاه صنعتی شریف به دره در اسفندماه 76 است"
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۴:۳۸ - ۱۳۹۱/۱۰/۲۶
0
4
چه خانم موفقی!آفرین.
نظرات بینندگان