arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۹۲۷۶۲
تعداد نظرات: ۷۳ نظر
تاریخ انتشار: ۰۵ : ۲۰ - ۰۳ بهمن ۱۳۹۱

تشکر سید محمد خاتمی از عسگراولادی، انتقاد از کدیور/ جریانی هست که می خواهد امام را مظهر خشونت، نفی و طرد دیگران، عدم تحمل هیچکس و ...معرفی کند

کوبیدن بر طبل نفرت و عده ای را از صحنه بیرون کردن به هر قیمتی و هرگونه رفتاری با انها مجاز بودن و از آن طرف مصونیت دادن به هتاکان و حمله کنندگان و در مقابل حتی امکان دفاع از خود را به طرف مظلوم ندادن هم ناورا است و هم بر خلاف مصالح کشور است .
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

سید محمد خاتمی: آدم کمی بدبین می شود که چه دستی در کار است که هم کسانیکه انتصاب به انقلاب دارند در دو جهت دو طیف؛ طیف افراطی تندرو درونی و طیفی از آن طرف که به اصل انقلاب وابسته بوده ولی دچار تندروی است و نیز کسانی که با اصل اسلام و انقلاب مخالفند دست به دست هم داده اند و به تخریب چهره امام می پردازند و این امر جای تأسف دارد.

به گزارش سرویس سیاسی انتخاب ؛ وی در دیدار با اعضای سازمان جوانان مجمع نیروهای خط امام (ره) ضمن انتقاد از 3 طیف تندرو که عملا به تخریب چهره امام مشغولند، تلویحا و بدون ذکر نام، از محسن کدیور انتقاد و از عسگراولادی تقدیر کرد.

خاتمی با اشاره تلویحی به اظهارات اخیر عسگراولادی گفت:  من تشکر مي‌کنم از بعضی شخصیت‌های متین و با سابقه ای که شجاعت مي‌کنند در این موقعیت و دم از نزدیکی دلها به همدیگر مي‌زنند از این نفرت افکنی موجود جلوگیری مي‌کنند و مي‌دانم هزینه هم مي‌پردازند. این نشانه ایمانشان و ظرفیت آنهاست که این کار مي‌کنند این کار، کار درستی است.

متن کامل سخنان رئیس جمهور سابق ایران در ادامه آمده است:

بسم الله الرحمن الرحیم

در روزهای آغازین بهمن هستیم و در اینجا صحبت از بهمن و بیست و دوم بهمن شد. جا دارد که ما به عنوان نقطه عطفی در تاریخ ملت ایران و اغاز مرحله جدید حیات سیاسی؛ اجتماعی و تاریخی مردم مان از آن یاد کنیم. و نیز از نقش ممتازی که حضرت امام در این جریان داشتند.

درست است که در درون انقلاب ما گرایش های مختلف وجود داشتند ولی فراگیری انقلاب و حضور جامع همه اقشار ملت در اثر نقشی بود که امام داشتند.دم از انقلاب زدن و امام را ندیدن امری نادرست و جفا به تاریخ است. یک تحلیل گر که درست قضایا را بررسی می کند این نقش را می بیند پیوند بین امام و انقلاب ما یک پیوند واقعی است نه اینکه به زور بخواهیم آن را تحمیل کنیم.

گروه ها و جریانات هر کدام جای خود را دارند،هر چند معتقدم ریشه انقلاب را باید در صد سال قبل جستجو کرد ولی نقش امام در بالفعل شدن جریان و آمدن مردم و توده های عظیم مردم غیر قابل انکار است. حالا کسانی بپسندند یا نپسندند این نقش را نمی توانند انکار کنند. حاکمیت وشخصیت امام بود که سبب شد حکومت دو هزار و پانصد ساله یک جریانی که همه نیروهای دنیا پشت سر او بودند و همه می دانیم که چه کار با مملکت کرد آن را کنار بزنند واگر امام نبود تحقق پیدا نمی کرد این را اشاره کردم چون معتقدم به امام جفا می شود.

من احساس می کنم امروز گاه تخریب امام (نه نقد امام)، یعنی ندیدن جایگاه بلندی که امام داشته و پیوندی که با انقلاب ما داشته و تداوم انقلاب در اثر این پیوند دارد رایج می شود. این مساله غیر از این است که بگوئیم در فلان جا با در فلان کار هم می توان به تصمیم و کار امام یا رهبری ایراد گرفت. خود امام هم فرموده اند که ممکن است ایشان هم اشتباه بکنید. ولی تخریب این نقش ممتاز امام، جریانی است که این روزها به شکل جدیدی در امده.

عده ای بودند که انقلاب منافع انها را از بین برد با انقلاب و اسلام هم مخالف بودند . از اول هم به جای نقد ناسزا می گفتند و تخریب می کردند، ولی متأسفانه در سال های اخیر یک نوع جریانی در داخل که امکانات فراوانی هم از نظر تبلیغاتی دارد و صدایش هم بلند است چهره ای از امام می خواهد نشان بدهد که گویا امام مظهر خشونت؛نفی دیگران طرد دیگران،عدم تحمل هیچکس و هیچ چیزی که نمی پسندیدند بودند و متاسفانه در رسانه های ارتباط جمعی ما اینگونه می اید برای توجیه رفتارها و کردارهای نادرستی که احیاناً هست. و این جفای بزرگی است به امام در کنار کسانیکه امام و انقلاب و هیچ چیز را قبول ندارند و سعی میکنند با کوبیدن امام و نفی امام که از اول انقلاب هم بوده اصل انقلاب را رد بکنند و در واقع عقده هایشان را به خاطر منافع اجتماعی و سیاسی و اقتصادی که از دست داده اند باز کنند در کنارش جریان دیگری را می بینیم که به نام انقلاب و اسلام ، گاهی چهره ای از امام نشان می دهد که گویا آنچه که رخ داده و هست و نادرست است امام خیلی بدتر و بالاترش را انجام دادند یعنی گویا انچه در این سالها رخ داده خیلی ملایم تر بوده از آن چیزی که امام می خواستند رخ بدهند برای توجیه یک سری مسائل. افراطیون این کار را می کنند که خیلی مساله خطرناک است.

اما وجه سوم این که بعضی از کسانیکه در درون در طیف انقلاب هم قرار می گیرند یعنی ممکن هم است نسبت به حکومت فعلی و رفتار ما و اصلاح طلبان و غیر اصلاح طلبان اعتراض داشته باشند و با هم اختلاف داشته باشیم ولی معمولا در مجموعه ای قرار می گیرند که متعلق به انقلاب است یا توقع این است که چنین باشد انها هم دست به کار شده اند برای تخریب شخصیت امام آن هم با استناد به مطالبی که پایه و اساس آن معلوم نیست چگونه هست و کمک می کنند به دو جریان دیگر که امام را می خواهند تخریب کنند.

آدم کمی بدبین می شود که چه دستی در کار است که هم کسانیکه انتصاب به انقلاب دارند در دو جهت دو طیف؛ طیف افراطی تندرو درونی و طیفی از آن طرف که به اصل انقلاب وابسته بوده ولی دچار تندروی است و نیز کسانی که با اصل اسلام و انقلاب مخالفند دست به دست هم داده اند و به تخریب چهره امام می پردازند و این امر جای تأسف دارد.

آن دو دسته دیگر که اصلا حرف های ما را نمی شوند ولی کسانیکه واقعا فکر میکنیم اصل انقلاب را قبول دارند خواهش می کنیم دست از این کار غلط و نادرست بردارند و این نتیجه اش هم هر چه باشد به نفع کسانی است که نه اسلام را می خواهند و نه انقلاب را نه ایران را و نه دلشان برای مردم ایران سوخته است.

نکته دیگر اینکه 22 بهمن که سالروز پیروزی انقلاب ما است قبل از آن امام یک دولت تشکیل داد در راس دولت یک شخصیت بسیار متین و معتبری که سابقه مبارزات و تفکر اسلامی داشت اقای مهندس بازرگان را گذاشتند با اینکه خیلی کسان دیگر بودند ولی امام ایشان را انتخاب کرد این رویکرد نشان داد که امام خیلی فراگیرتر از دیگران به انقلاب و ایران و نظام می اندیشند و می خواهند همه کسانیکه به ایران و اسلام اتصال دارند در درون باشند و از وجودشان بهره گیری شود.

تازه وقتی خواستند دولت موقت را تشکیل دهند گفتند چون ملت مرا قبول دارد من دولت را تعیین می کنم امام از اول این بر نکته مهمی تأکید می کنند و آن این که واقعیتی و پدیده ای به نام ملت وجود دارد و اوست که تصمیم می گیرد و من هم به نمایندگی از او این کار را می کنم.

دستور کاری هم که برای دولت موقت تعیین می کنند عبارت است از تمهید انعقاد مجلس مؤسسان (که بعد شد مجلس خبرگان) برای تنظیم قانون اساسی،رفراندوم اصل نظام و بعد همه پرسی قانون اساسی و استقرار همه امور طبق قانون مصوب مردم.

امام اگر همان روزهم می گفت جمهوری اسلامی همه می پذیرفتند اما امام گفت همه پرسی برای اصل نظام و طبق نظر مردم عمل شود.

اینها امور بسیار مهمی است که در انقلاب ها کمتر می بینیم و بعد روی جمهوری اسلامی تأکید می شود و اینقدر اصرار که جمهوری باشد می شد بگویند خلافت یا امارت یا همه حرف هایی که زده می شود.

مگر بغل دست ما امارت اسلامی وجود نداشت مگر امروز جریانات تندی که فکر می کنند که همه دستاوردهای بشری نادیده انگاشته شود و دیدگاه های تنگ و تلخ و خشک به نام اسلام بر مردم تحمیل شود مگر اینها نیستند و کسانی که جز فشار و خشونت و حذف و تبعیض به هیچ چیزی پای بند نیستند مگر همین ها به امام فشار نمی اوردند که شما انحراف دارید و می گفتند جمهوری بدعت است ولی امام روی جمهوری اسلامی تاکید داشت.

آنچه امروز ما داریم دنبال می کنیم اینکه ما جمهوری اسلامی می خواهیم جمهوری یعنی جمهوری باشد جایگاه مردم مشخص باشد نسبت دولت با مردم معلوم و حکومت تابع مردم باشد در مقابل مردم مسؤول باشد حکومت بداند رای مردم چیست و طبق آن اقدام کند.

حکومت مصالح ملی را در نظر بگیرد و این امکان را ملت داشته باشد که آن را جا به جا کند اینها جمهوری است البته اسلامی هم باید باشد. اسلامی که احکامش؛ اخلاقش، ادبش باید اجرا شود البته اسلامی در جمهوری اسلامی رسمی است که در عرصه حکومت و اجتماع با معیارهای جمهوریت و دموکراسی سازگار باشد هم طبعا دموکراسی اش بر خلاف معیارهای اساسی اسلام نباشد نه هر اسلامی؛ اسلامی که رای مردم را قبول ندارد ...

ما اسلامی می خواهیم که به رای مردم اعتقاد داشته باشد حرمت مردم نگه داشته شود ازادی بیان و اندیشه و نیز تامین مصالح ملی رعایت شود و این همان. اسلامی که در انقلاب آمده بود. در ایران انقلاب شده مصالح ملی ایران از اولویت های مهم است در سیاست خارجی در مسائل اقتصادی و اجتماعی پیشرفت؛ توسعه و عدالت. این ها مسائلی است که بایددر جمهوری اسلامی باشد .ما جمهوری اسلامی را چنین دیدیم و می بینیم و چنین از آن دفاع می کنیم.

در دل ایران هم مشکلات زیادی وجود دارد و همین دلیل هم هست می گوییم نباید براندازی شود چون به اصل انقلاب و جمهوری اسلامی اعتقاد داریم و اگر هم انتقادی داریم اینکه چرا از اصولی که به اصل نظام و جمهوری اسلامی لطمه می زند انحراف پیدا شده باید برگردیم به اصولی که در متن انقلاب و مورد قبول مردم بود.

این طور نیست که اگر هم براندازی شود مشکلات ایران حل خواهد شد.از هرج و مرج تا تجزیه مسائلی است که می تواند ایران را تهدید کند به همین دلیل ما نه اصلا می توانیم تصور کنیم با حمله خارجی و دخالت بیگانه که هیچ منافع ما را نمی خواهد ایران شکل دیگری را پیدا کند نه بصورت های دیگر به عنوان فروپاشی و از بین رفتن اما در عین حال گفتیم و می گوئیم که برای جلوگیری از اینها باید تجدید نظری در سیاست ها رویکردها بشود. کوبیدن بر طبل نفرت و عده ای را از صحنه بیرون کردن به هر قیمتی و هرگونه رفتاری با انها مجاز بودن و از آن طرف مصونیت دادن به هتاکان و حمله کنندگان و در مقابل حتی امکان دفاع از خود را به طرف مظلوم ندادن هم ناورا است و هم بر خلاف مصالح کشور است .

من تشکر می کنم از بعضی شخصیت های متین و با سابقه ای که شجاعت می کنند در این موقعیت و دم از نزدیکی دلها به همدیگر می زنند از این نفرت افکنی موجود جلوگیری می کنند و می دانم هزینه هم می پردازند.این نشانه ایمانشان و ظرفیت آنهاست که این کار می کنند این کار کار درستی است.


ما باید تجدید نظر بکنیم و به خاطر آن خطر بزرگ که احتمالش هر چه باشد محتملش بسیار قوی است. شاید به سوی همدلی برویم با حفظ مواضع خودمان، کسانیکه منطقی تر فکر میکنند به مصالح ملی بهتر می اندیشند ولو اینکه نظریات متفاوتی دارند می توانند دلها را به هم نزدیک کنند.

شما بخصوص جوانان هم می توانید نقش داشته باشید و آن پیوندها را ایجاد کنید در حالیکه از آن مواضع اصولی نباید منحرف شوید میتوانید در تلطیف فضا جریاناتی مثل شما که هم جوانید و هم خوش فکر، موثر باشید.

این مساله را قبول دارم که تا انتخابات می شود دور هم جمع می شویم و بعد هم می رویم تا سال بعد و انتخابات دیگر.

اصلاح طلبی و هر جریانی که وجود دارد خوب است برنامه های اساسی تری داشته باشد که اتفاقا در متن آن برنامه هاست که انتخابات و موضع گیری هم مشخص تر میشود.

اینکه خیال کنیم همه مشکلات در حکومت حل می شود این طور نیست مردم را باید توجیه کنیم.

باید دستاورهای دوران اصلاحات را گفت امروز هم خیلی ساده می شود مقایسه کرد باید دید خیلی از امور آن روزها بهتر بوده یا امروز!؟

خوشبختانه مسائلی که در این سالها پیش امد جبران کرد کم کاری ما را و مردم خودشان مقایسه می کنند.
نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۷۳
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۱۵
بی نا
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۲۰:۵۷ - ۱۳۹۱/۱۱/۰۳
629
862
خوب گفتی سیدنا خداشماراحفظ کند موافقیم باشما
کاظم
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۲۱:۰۱ - ۱۳۹۱/۱۱/۰۳
520
682
سید خندان اگر بیاید که امید را در دل یک نسل سرخورده زنده کرده و اگر نیاید روزگار مظلومیتش در دلها جاودان خواهد ماند. هر دو شیرین است....
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۲۱:۱۱ - ۱۳۹۱/۱۱/۰۳
367
423
جناب خاتمی امام درنامه به منتظری به والله قسم می خوردکه راضی به نخست وزیری بازرگان نبودن واینطورکه شنیدم بامشورت وتوصیه اطرافیان راضی میشن یکی ازاین اطرافیان شهیدمطهری بودندحالا شمابرچه اساسی چنین میفرمایید درضمن بدنیست نامه امام درباب نهضت آزادی به محتشمی پور راهم نگاهی بیندازید ایشان دراین نامه تکلیف درون یابرون بودن نهضت آزادی وجناب بازرگان که گویااخیرا ارادت ویژه ای به ایشان ونهضت آزادی پیداکردید ونسبت این جریان باخط امام راروشن نموده اند
محمد
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۲۱:۱۲ - ۱۳۹۱/۱۱/۰۳
385
528
با ارزوی سلامتی و طول عمر برای سید عزیز و بزرگوار.
فتنه گر
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۲۱:۱۳ - ۱۳۹۱/۱۱/۰۳
274
524
کاش کشوری داشتیم که در اون همه صداها شنیده می شدن
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۲۱:۱۷ - ۱۳۹۱/۱۱/۰۳
303
572
مرد بزرگ منتظرت هستيم تا روزي كه عنان اين مملكت به دست چون تويي بيافتد و با انديشه ي متعالي ات كشور آباد شود
حسین
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۲۱:۱۷ - ۱۳۹۱/۱۱/۰۳
121
90
واقعا"درفقرشدیدفرهنگی ودینی به سر می بریم حرفهای آقای حاج حبیب مانند پتکی برسر این فقر فرود آمده انشاا... که عده ای را آگاه کند.
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۲۱:۱۷ - ۱۳۹۱/۱۱/۰۳
234
198
آقا مثل اینکه حافظه کوتاه مدتون مشکل داره همین افرادی راکه دشمن انقلاب وایران واسلام خواندید دوشا دوش حامیانتان ودست دردست یکدیگرشعار ماهمه باهم هستیم سردادندتادیروز باهم بودین خوب بود حالا بدشدن درضمن همین دشمنان اسلام دردوران حاکمیتتان در روزنامه های زنجیریتان به تمامی مقدسات توهین کردند میشه بفرمایید واکنش شماچه بود
محسن
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۲۱:۳۴ - ۱۳۹۱/۱۱/۰۳
164
313
هر زمانی که از مسیر اعتدال دور شدیم دچار تفرقه و دو دستگی شدیم.افکار افرادی مثل آقای هاشمی و خاتمی نشان دهنده مسیر اعتدال هست.
سامان
|
NETHERLANDS
|
۲۱:۳۵ - ۱۳۹۱/۱۱/۰۳
91
156
آقای خاتمی، شما نیز نقدهای آقای کدیور را نقد کنید، و اگر فکر می کنید تخریب است آن را با تحلیل نشان دهید. شما که باید از نقد استقبال کنید. ترس برای چیست؟
ناشناس
|
UNITED STATES
|
۲۱:۳۷ - ۱۳۹۱/۱۱/۰۳
140
166
اتفاقا اگه شماها برین مشکلات ایران به مرور حل میشه.مثل قبل انقلاب که همه چی ارزون بود.
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۲۱:۴۱ - ۱۳۹۱/۱۱/۰۳
247
315
سید عزیز
دلمان برای صحبت هایتان تنگ است. برای ارامش صدا و چهره همیشه خندانتان.
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۲۱:۵۲ - ۱۳۹۱/۱۱/۰۳
14
93
ما معتقد به اىمه اطهاريم انها بخاطر حرف حق هميشه مظلوم بودند و انواع تهمت ها وافتراها را تحمل كردند ام زير بار زور نرفتند
امید 17ساله
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۲۱:۵۵ - ۱۳۹۱/۱۱/۰۳
15
84
بالاخره آقای خاتمی وارد انتخابات میشه یا نه؟؟!!
احمد
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۲۲:۰۰ - ۱۳۹۱/۱۱/۰۳
151
185
اه که دل تنگ تو هست سید خوش تیپ
کریم
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۲۲:۰۳ - ۱۳۹۱/۱۱/۰۳
119
149
دمت گرم
مصطفی
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۲۲:۰۳ - ۱۳۹۱/۱۱/۰۳
57
235
سید ولی حامیانت کم تر شدن ولی ما هنوز پشت تو هستیم
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۲۲:۰۶ - ۱۳۹۱/۱۱/۰۳
134
220
احست درود برخاتمی
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۲۲:۰۷ - ۱۳۹۱/۱۱/۰۳
63
96
نزدیک غروب آفتاب است ومن صبح رادوست دارم...
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۲۲:۰۷ - ۱۳۹۱/۱۱/۰۳
84
182
تنها کور سوی امید، بازگشت خاتمی و اندیشه های اوست.
بازگشت تعقل،تفکر،روشنفکری و صداقت
میلاد
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۲۲:۲۵ - ۱۳۹۱/۱۱/۰۳
143
163
سید بزرگوار قربون ادبت
سید جان مقایسه رو کسی میکنه که تو دو راهی باشه
عملکردت برای من یکی روشنه
دوست داریم
محمد سردرودی
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۲۲:۲۷ - ۱۳۹۱/۱۱/۰۳
77
128
تو نجیب و مهربونی...بیا مهربون ترین باش
ali
|
UNITED STATES
|
۲۲:۲۷ - ۱۳۹۱/۱۱/۰۳
105
251
داغ یک عشق قدیمو اومدی تازه کردی
شهر خاموش دلم رو تو پرآوازه کردی
آتش این عشق کهنه دیگه خاکستری بود
اومدی وقتی تو سینه نفس آخری بود

درود بر خاتمی و سلام بر اصلاحات و هزاران درود به ایرانیان ازاده
انتخابی نامردی اگه نذاری.
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۲۲:۲۹ - ۱۳۹۱/۱۱/۰۳
14
31
بالاخره برای حضور دوباره شما در صحنه انتخابات کسانی بایست قربانی شوند
اشکان
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۲۲:۴۰ - ۱۳۹۱/۱۱/۰۳
226
279
زنده باد خاتمی بزرگ
مرادی
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۲۲:۴۱ - ۱۳۹۱/۱۱/۰۳
62
54
افراط وتفریط دین وتمدن وهمه داشته های مارا به تاراج برده اند اقای خاتمی تا دیر نشده کاری کنید سزاوار این ملت این نبود
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۲۲:۴۳ - ۱۳۹۱/۱۱/۰۳
89
167
آقای خاتمی دلم می خواهد بگویم بی خیال شو وبگذار که تقصیرات این چندساله رابرسر شما خراب نکنند
ولی وقتی به یاد این می افتم که ایران درحال ویرانی است وبه قول خودتان چون کوه یخی در حال ذوب شدن است باز دلم می گیرد ومی گویم آبروی ما وهزاران خاتمی فدای خاک پاک ایران
انشاالله تاریخ درباره شما به درستی قضاوت خواهد کرد
درود برمرد بزرگ اخلاق
اشکان
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۲۲:۴۴ - ۱۳۹۱/۱۱/۰۳
105
195
زنده باد خاتمی بزرگ
حامد
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۲۲:۴۴ - ۱۳۹۱/۱۱/۰۳
79
171
احسنت بر خانمی عزیز
smd
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۲۲:۴۴ - ۱۳۹۱/۱۱/۰۳
64
89
من تشکر می کنم از بعضی شخصیت های متین و با سابقه ای که شجاعت می کنند در این موقعیت و دم از نزدیکی دلها به همدیگر می زنند از این نفرت افکنی موجود جلوگیری می کنند و می دانم هزینه هم می پردازند.این نشانه ایمانشان و ظرفیت آنهاست که این کار می کنند این کار کار درستی است. ( بسیار زیباست )
همایون
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۲۲:۴۷ - ۱۳۹۱/۱۱/۰۳
116
149
درود بر خاتمی و تفکراتش
دانش آموز
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۲۲:۵۸ - ۱۳۹۱/۱۱/۰۳
52
67
ممنون از انتخاب عزیز
دوستت داریم که تصویر عشقمان را تو سایت وزین خود میگذارید
خاتمی مهربان تا ابد دوستت داریم
جمعی از دانش آموزان مدرسه .......................
اکبر علی
|
UNITED STATES
|
۲۳:۰۱ - ۱۳۹۱/۱۱/۰۳
135
118
سید جان دلمان برات تنگ شده .بیا .
احمدی
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۲۳:۰۴ - ۱۳۹۱/۱۱/۰۳
4
34
نظرات رو چیکار میکنید؟! کجا چاپ میشه بریم بخونیم ؟!
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۲۳:۰۴ - ۱۳۹۱/۱۱/۰۳
2
107
جناب آقای خاتمی عزیز! امام هم مجتهدی غیر معصوم و دارای ایرادات و اشکالات بود و قابل نقد . لذا نقد های آقای کدیور به جا و مناسب است.
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۲۳:۰۸ - ۱۳۹۱/۱۱/۰۳
103
114
درود بر خاتمی عزیز
از اهالی سار کاشان
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۲۳:۲۱ - ۱۳۹۱/۱۱/۰۳
105
88
سید محمد! آفرین بر اندیشه و مرامت
ناشناس
|
UNITED STATES
|
۲۳:۲۱ - ۱۳۹۱/۱۱/۰۳
222
79
شما در دوران اصلاحات می خواستید نام و آثار حضرت امام را از بین ببرید نه دیگران
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۲۳:۲۷ - ۱۳۹۱/۱۱/۰۳
91
49
کلامت آرامش بخش است.
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۲۳:۲۹ - ۱۳۹۱/۱۱/۰۳
93
168
درود بر سید بزرگوارخاتمی عزیز. درقلبت ملت ایران جای داری خدابرای ایران عزیز حفظت کند.
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۲۳:۴۲ - ۱۳۹۱/۱۱/۰۳
47
67
خیلی مردی سید بیا که ایران منتظر توست
کامران
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۲۳:۴۹ - ۱۳۹۱/۱۱/۰۳
6
74
آقای خاتمی عزیز هرچند به بعضی مواضع جنابعالی نقدهایی هست.اما به عنوان لیدر اصلاحات بهترین عملکرد را شما داشتید.خداوند شما و امثال شما را برای ملت نگه دارد.
سید
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۰۰:۰۱ - ۱۳۹۱/۱۱/۰۴
54
39
خداوند تمامی دلسوزان اسلام و انقلاب را محفوظ دارد
غزل
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۰۱:۰۶ - ۱۳۹۱/۱۱/۰۴
102
105
تو به تاریخ کشورم درخشش داده ای .
پری
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۰۱:۵۵ - ۱۳۹۱/۱۱/۰۴
13
109
درود بر سیدمحمد خاتمی عزیز زنده باد آزادی . زنده باد ایران . درود بر انسانهای مهربان و با محبت . برای انسانهای خشن و زورگو هم آرزوی هدایت به راه راست دارم
نادر حو
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۰۵:۴۱ - ۱۳۹۱/۱۱/۰۴
52
58
سلام برسید شهر ما که مایه ی فخر و مباهات ما و روشنفکرانی ویقین دارم که اخلاق ومنش متعالی جنابعالی تاقرنها سر لوحه کار ازاد مردان ودگر اندیشان جهان خواهد بود.وفا کنیم وملامت کشیم و خوش باشیم که درطریقت ما کافریست رنجیدن/ درود بر خاتمی روشن ضمیر ایران زمین
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۰۶:۱۰ - ۱۳۹۱/۱۱/۰۴
27
42
درودبه شرفت سیدپاک وبی ریا
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۰۶:۴۷ - ۱۳۹۱/۱۱/۰۴
9
39
درود بر فرزند فاضل امام ره
رحيمي
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۰۷:۲۵ - ۱۳۹۱/۱۱/۰۴
5
58
سيدي - نور چشمي - حيف كه قدرت رو ندونستن عزيز .
علی حسین
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۰۷:۳۰ - ۱۳۹۱/۱۱/۰۴
8
46
بزرگواری سید "صادق"
این مملکت به بزرگوارانی چون شما نیاز دارد هرچند پشتوانه مالی و مردمی این مملکت در چند سال اخیر رو به ضعف گذاشته ولی مردم ما دارای شعور و عقل هستند با گفتمان "صادق" می توان این پشتوانه مردمی را از نو زنده کرد و به تبع آن ، پشتوانه مالی را احیاء...
"البته کار ، بسی سنگین است... ولی ما همچنان هستیم..."
جامعه روستائیهای مقیم مرکز
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۰۷:۳۱ - ۱۳۹۱/۱۱/۰۴
4
40
خیال‌پردازی‌هایی که احمدی‌نژاد را به این روز انداخت!
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۰۷:۳۲ - ۱۳۹۱/۱۱/۰۴
7
87
درود بر خاتمی
سمین
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۰۷:۴۵ - ۱۳۹۱/۱۱/۰۴
8
83
زنده باد خاتمی، بزرگ مرد ایران
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۰۷:۵۲ - ۱۳۹۱/۱۱/۰۴
208
81
من عاشق امام خميني هستم دست اقاي خاتمي درد نكنه كه اين حرفارو درباره ي امام خميني كفتن ، امام خميني واقعاً مردي بود كه از فرا سوي باور ما اومد ، جقدر جاي امام خاليه .  
خوزنين
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۰۸:۲۰ - ۱۳۹۱/۱۱/۰۴
6
60
زنده باد مخالف
یک ایرانی
|
GERMANY
|
۰۸:۲۱ - ۱۳۹۱/۱۱/۰۴
35
78
زنده باد عشق ...
زنده باد سید محمد خاتمی ...
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۰۸:۲۳ - ۱۳۹۱/۱۱/۰۴
64
54
خدا پشت و پناهت سید
بهروز
|
UNITED STATES
|
۰۸:۳۰ - ۱۳۹۱/۱۱/۰۴
161
126
درود بر خاتمی . از اندک مردان عاقل این سرزمین .
ملت
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۰۸:۳۱ - ۱۳۹۱/۱۱/۰۴
108
66
زنده باد عشق ... زنده باد خاتمی...
خاتمی پاینده ... رئیس جمهور آینده ...
حامد
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۰۸:۳۴ - ۱۳۹۱/۱۱/۰۴
58
121
دورد بر سیدبزرگوار خاتمی عزیز
فرزاد یاس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۰۹:۱۴ - ۱۳۹۱/۱۱/۰۴
80
144
زنده باد خاتــــــمی...
سید مجید
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۰۹:۲۵ - ۱۳۹۱/۱۱/۰۴
58
110
سلام سید به خدا دلمون برات تنگ شده واز این فضای مسموم چاپلوسی ، عوام فریبی ، دروغ ، شعار ساده زیستی و تصمیمات احمقانه واقعا خسته ایم . بیا سید بیا . به مردم رحم کن البته انقدر بعضی ها توی این هشت سال خراب کرده اند که شما هم بیای تا 5 سال باید خراب کاری بعضی ها رو درست کنی . ولی بازم میگم سید بیا .
سبحان
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۰:۱۶ - ۱۳۹۱/۱۱/۰۴
3
74
اگر درد اصلاح طلبی اصلاح امور مربوط به توده ها باشد ما هم اصلاح طلبیم ولی اگر درد اصلاح طلبی بازگشت به قدرت و پیاده سازی ایسم ها باشد باید آن را به دیوار کوبید
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۰:۴۱ - ۱۳۹۱/۱۱/۰۴
66
111
افرین برسید محمد خاتمی ... ایشان لیاقت ریاست جمهوری را دارند
امیرخان
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۰:۵۵ - ۱۳۹۱/۱۱/۰۴
64
105
درود خاتمی
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۱:۰۰ - ۱۳۹۱/۱۱/۰۴
2
84
متاسفم که اینو میگم ولی...
هر روز بدتر از دیروز...
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۱:۰۶ - ۱۳۹۱/۱۱/۰۴
51
163
اصلا اين مرد وجودش و حضورش و سخنان حكيمانه اش آرامش دهنده است
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۱:۰۷ - ۱۳۹۱/۱۱/۰۴
110
89
درود بر خاتمیِ اخلاق مدار و نیک اندیش
کیانا
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۱:۱۲ - ۱۳۹۱/۱۱/۰۴
105
121
این روزهای سخت خواهد گذشت. امیدوارم نام خاتمی درتاریخ درکنار امیرکبیر، مصدق و ... که باعث بالندگی ایران شدند بدرخشد. ان شاءاله
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۲:۰۳ - ۱۳۹۱/۱۱/۰۴
108
104
گفتار متوازن و منصفانه اقای خاتمی برای هر کس که در اثر مرض تعصب کور نشده باشد شایان تامل است.
سیامک
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۲:۰۸ - ۱۳۹۱/۱۱/۰۴
90
97
درود خدا بر تو باد
ما بعد از خداوند امیدمان به شما عاقلین چه اصولگرا وچه اصلاح طلب هست تا شاید از این همه فشار بیرون بیاییم
ميرفا
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۲:۵۳ - ۱۳۹۱/۱۱/۰۴
149
224
سيد جان تا نيايي دلها آرام نميگيرد
محمد
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۳:۰۵ - ۱۳۹۱/۱۱/۰۴
155
245
خدا نگهدارت باشه سید اولاد پیغمبر ...
نظرات بینندگان