arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۹۳۸۹۶
تعداد نظرات: ۱۳ نظر
تاریخ انتشار: ۱۲ : ۲۳ - ۱۱ بهمن ۱۳۹۱
قدرت الله علیخانی در گفت و گویی مشروح با «انتخاب» عنوان کرد:

آقای جنتی گفته منظورش هاشمی نبوده / مگر می خواهیم با شمر وحدت کنیم که می ترسند؟ / اصولگرایان زبان عذرخواهی ندارند، همه چیز را خراب کرده، طلبکار هم هستند/ خداوند یک لطفی به احمدی نژاد کرده، سرهم کردنش قوی است!

آقای حداد ، آدم سیاسی نیست. اما واقعاً چند وقته ایشان وارد مسایل سیاسی شده؟ من می خواهم از آقای حداد خواهش کنم وارد مسائل سیاسی نشوند. البته اگر بخواهند رییس جمهور هم بشوند، درصورتیکه فرد بهتری نبود من هم به او رای می دهم . اما بهتر از ایشان بسیار هستند.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :


حجت الاسلام والمسلمین قدرت الله علیخانی مشاور عالی آیت الله هاشمی رفسنجانی طی گفت و گویی مشروح با خبرنگار سیاسی «انتخاب»، به تبیین طرح وحدت ملی آیت الله هاشمی پرداخته و ضمن انتقاد از اصولگرایان به خاطر «عدم عذرخواهی از مردم» می گوید: متاسفانه این جماعت زبان عذرخواهی ندارند!

نماینده سابق قزوین در مجلس شورای اسلامی در بخش دیگری از این گفت و گو، تعدد نامزدها در میان اصولگرایان را فرصتی برای اصلاح طلبان دانسته و درخصوص احتمال رد صلاحیت کاندیدای مورد نظر اصلاح طلبان که از سوی برخی افراد مطرح می شود می گوید: « به كساني كه اين حرف ها را مي زنند نبايد اهميت داد زيرا آنها سخنگوي نظام نيستند. »

او در ادامه ضمن انتقاد از آمارهای احمدی نژاد می گوید: خداوند یک لطفی به آقای احمدی نژاد کرده آنهم اینکه سرهم کردنش قوی است. او استاد بزرگنمایی است .

وی درخصوص کمک های انجام گرفته به نیروهای انقلاب در سالهای پیش از پیروزی به کمک های افرادی مانند آیت الله مهدوی کنی و آیت الله هاشمی اشاره می کند و می گوید: «در يك فقره از کمک ها آقاي هاشمي 100قطعه سند زمين  مربوط به منطقه سالاريه قم فرستادند كه توسط همين آقاي عطايي و با مشورت بنده  بين برخي خانواده هاي زندانيان سياسي توزيع شد.»

متن کامل گفت و گوی سرویس سیاسی «انتخاب» با حجت الاسلام والمسلمین قدرت الله علیخانی در پی می آید:

انتخاب : نظرتان در مورد طرح وحدت ملي چيست؟عده این طرح را پوچ دانسته اند؛برخي آن را تسويه حساب سياسي خواندند و برخي هم مي گويند الان ما وحدت داريم و نيازي به چنين طرحی نيست . نظرتان در مورد اين واكنش ها چيست؟

عليخاني: اصولا وحدت خوب است اما بخشي از اصولگراها كه خيلي تنگ نظر و تعصبي هستند و همه چيز را براي خودشان مي خواهند.اينها اصلا تحمل شنيدن عبارت وحدت ملي را ندارند وقتي عبارت وحدت ملي مي آيد فكر مي كنند يك «لولو خورخوره» است.وحدت ملي يعني وحدت تمام نيروهاي معتقد به انقلاب،نظام،امام و رهبري.اما چون آقايان نمي خواهند غير از خودشان كسي در اداره اجرايي حكومت دخيل باشد لذا بلافاصله تا كسي دم از وحدت ملي مي زند،نگران ومضطرب مي شوند در حالي كه افرادي كه اين طرح را بيان مي كنند،نظر خيرخواهانه دارند براي كشور، براي انقلاب و همه اين ها هم  حول محور راس نظام قرار مي گيرد والا وحدت با اجانب را كه نمي گويند وحدت ملي!

مدنظر حاميان وحدت ملي،وحدت با نيروهاي مخلص انقلاب و نيروهايي كه در پيدايش و سرنوشت انقلاب نقش داشته اند است تا اينها دست به دست هم بدهند براي اداره كردن بهتر كشور و عبور از اين مشكلات يك جريان نمي تواند به تنهايي كشور را اداره كند.شما دوران اصلاحات را ديديد.واقعيت اين بود در آن دوران هم،برخي از آنها هم در كار اجرايي ديگران را دخيل نمي كردند.الان بدتر هم شده است. اين طور نمي شود. چه اصلاحات باشد و چه اصولگرايان ، يك جريان نمي تواند كشور را اداره كند. همان طور كه يك جريان كه انقلاب را به وجود نياورده بلكه همه جريان ها با هم توانسته اند نهضت عظيم انقلاب را به رهبري امام خميني(ره) به پيروزي برسانند بالطبع در حفظ آن نيز همه بايد باشند. وقتي مي گويند وحدت ملي چنان القا مي كنند كه گويي مي خواهند با اجانب وحدت كنند.اين ها برادر ديني شما هستند و در جبهه دفاع از میهن، اجرا و اداره كشور نقش داشته اند.من معتقدم آنهايي كه حمله و هجمه مي كنند به دنبال منافع شخصي خودشان هستند.اينها مي خواهند فقط خودشان باشند، كسي را سهيم نكنند.

همانطور که دیدید بحث وحدت در فرمایشات روز گذشته رهبری معظم هم مطرح بود ، بطوریکه بخش عظیمی از بیانات خود را به این مهم اختصاص داده بودند .  ایشان اتحاد اسلامي را يك شعار مقدس و  وحدت ميان امت اسلامي را مهمترين پيام رسالت نبي مكرم اسلام (ص) دانستند و تمام نخبگان را به جدی گرفتن موضوع وحدت فراخواندند و فرمودند: «نخبگان امت اسلامي بايد ضمن تشريح طراحي خطرناك دشمن براي ايجاد اختلاف، خود نيز از هرگونه اختلاف و يا تحريك احساسات سطحي و عاميانه پرهيز كنند، زيرا برافروختن آتش اختلافها، سرنوشت ملتها را سياه مي كند.»

لذا ما نیز هر حرکت اختلافی را بازی در زمین دشمن می دانیم و از برخی گروهها می خواهیم بر اساس فرمایشات رهبری از برافروختن آتش اختلاف پرهیز کنند.

انتخاب : بحث آقاي عسگر اولادي! چگونگه با آقای عسگر اولادي آشنا شدید؟

عليخاني: بنده با ايشان حدود يك سال و نيم در زندان بودم.در دوره قبل از انقلاب 7نفر از آيات عظام و حجج اسلام طالقاني،مهدوي كني،منتظري،هاشمي،لاهوتي،معاديخواه و گرامي بعد از طي مراحل شكنجه و دادگاه به آنجا منتقل شده بودند.(آيت الله  انواري و رباني شيرازي هم از زندان قصر به آنها اضافه شده بودند) ما هم در قصر بوديم. زماني بود كه كم كم تغيير ايدئولوژي و عملكرد منافقين عيان شده بوداما سمپات هاي آنها در زندان سعي مي كردند اين مورد درز پيدا نكند.

يك روز بلندگوي زندان قصر 7نفر را صدا زد. آقايان لاجوردي، محمد كچويي، محمد گرگاني، طالبي(ازگروه ابوذر)، اسدالله بادامچيان، آقاي كروبي و بنده.ما هفت نفر را گفتند بياييد زير هشت.به ما گفته شد وسايلمان را هم ببريم. ما نمي دانستيم چه اتفاقي افتاده! ما را به وسيله يك آمبولانس بردند و سر از كميته مشترك درآورديم.يك شب آنجا مانديم آن شب آقاي لاجوردي را هم صدا زدند و به بهانه اي او را كتك زدند،صبح روز بعد باز به وسيله آمبولانس با چشم بسته ما را به اوين منتقل كردند رفتيم داخل بندي كه هفت نفر از بزرگاني كه نام بردم در آنجا بودند. البته من با برخي از اين آقايان خارج از زندان هم قبلا ارتباط داشتم.

مثلا با آقاي مهدوي كني كه ايشان كمك هايشان را كه به قم مي فرستادنداز طريق آقاي «شيخ حسن عطايي» به دست من مي رساند و بنده توزيع مي كردم يا آقاي هاشمي رفسنجاني كه از همه بيشتر كمك مي كرد.در يك فقره آقاي هاشمي 100قطعه سند زمين  مربوط به منطقه سالاريه قم فرستادند كه توسط همين آقاي عطايي و با مشورت بنده  بين برخي خانواده هاي زندانيان سياسي توزيع شد.ضمنا مرحوم دكتر وحيد دستجردي (پدر وزير سابق بهداشت)،دكتر واعظي و آقاي كروبي هم كمك هايي ارسال مي كردند.

در اين فاصله بعد از مدتي يك گروه ديگر آوردند كه آقايان عسگر اولادي،شهيد عراقي،اماني،ابوالفضل حيدري و چند نفر ديگر از جنس گروه موتلفه بودند.ما آقاي عسگر اولادي را اولين باري كه شناختيم آنجا بود اما هرچه مي گذشت ارادت ما به ايشان بيشتر مي شد.آنجا درس و بحث هم برگزار مي شد و علما سلسله مباحثي را مطرح مي كردند.آقاي عسگر اولادي برخي مواقع تفسير مي گفت.

آقاي عسگر اولادي را از زندان مشهد آورند آنها زماني كه آمدند گفتند آقايان حضرات آيات خامنه اي و طبسي در زندان مشهد هستند بعد از مدتي چند نفر ديگر مانند دكتر شيباني را آوردند كه آقاي هاشمي پيش ايشان زبان انگليسي فرا مي گرفت.

در زندان خاطرات جالبی هم داشتیم ، بعنوان مثال گاهي مواقع كه ايام جشن و سرور مي شد دور هم جمع مي شديم هر بار يك تصميم مي گرفتند مثلا روايتي بخوانند خاطرم هست يك شب قرار شد هركس يك بيت شعر را به آواز بخواند.يادم هست آقاي هاشمي صداي خوبي براي شعر خواندن نداشت اما نمي شد كسي اصلا نخواند.

آغاز آشنايي ما با آقاي عسگر اولادي آنجا بود،منتهي آنها السابقون السابقون بودند.آن زمان كه ما در آنجا بوديم،اين عزيزان سال ها زندان كشيده بودند.زندان هاي مختلف مانند برازجان و مشهد و حالا اينجا.

بعد از پيروزي انقلاب هم روابط بيشتر شد من شخصا نزديك بودم به برخي از اين آقايان مانند همين آقاي عسگر اولادي وحاج حيدري و اماني ها و آقاي بادامچيان.مثلا در زماني كه كارتر روي كار آمد مسئله حقوق بشر از سوي دموكرات ها مطرح شده بود در آن دوران از خارج مي آمدند زندان ها را بررسي مي كردند.يك داستاني بين ما و آقاي بادامچيان بود كه ايشان مي گفت عليخاني گفته و من مي گفتم بادامچيان گفته! بحث(جيمي جون) بود.كارتر كه بحث حقوق بشر را مطرح مي كرد؛ مي گفتند جيمي جون آمده ما را آزاد كند! كه البته فشارهاي حقوق بشري آنها هم موثر شد.

انتخاب : نظر شما درخصوص سخنان اخیر آقای عسگر اولادی چیست؟ چرا آقاي عسگر اولادي اين سخنان را به زبان آورده اند؟

عليخاني: اين از صفا و صميميت و صداقت آقاي عسگر اولادي است.هرچند كه ايشان امتحان خودش را پس داده.بهتر از همه،ايشان را امام(ره) مي شناخت و حالا هم بهتر از همه ايشان را مقام معظم رهبري مي شناسند.من معتقدم لازم نيست كسي در فضائل آقاي عسگر اولادي چيزي بگويد چرا كه هركس چيزي بگويد به اندازه شناخت امام(ره) و رهبري از ايشان نمي شود.زمان امام(ره) نماينده امام(ره) بوده و حالا نماينده رهبري.ايشان كسي نيست كه با دو تا تشر چند روحاني و غير روحاني موضعش را تغيير بدهد.چون خود ايشان به نوعي روحاني است‌ آنقدر فشار آورده اند كه حالا برخي موتلفه اي ها هم يواش يواش مي آيند پشت سرش قرار مي گيرند.

انتخاب : به نظرتان چرا ايشان حالا اين حرف را زده  اند؟

عليخاني: نمي دانم. تنها همين كه ايشان براي دنيا اين حرف را نزده. او تمام مدارج را طي كرده.وزير بوده وكيل بوده بالاتر از همه نماينده امام(ره) بوده،نماينده رهبري هم هست.چيزي كم ندارد.خلوص ايشان و صفاي ايشان ، حتي مخالفين سياسي اش را هم جذب كرده است لذا نياز نمي بينم كسي در فضيلت ايشان سخن بگويد.هجمه،حمله و تخريب ايشان چيز بيهوده اي است.

انتخاب : اخيرا آقاي جنتي در نماز جمعه؛يكي از كساني را كه از واژه «انتخابات آزاد»استفاده كرده را «گردن كلفت»خطاب كردند؛برخي نيز گفتند كه مشخصا منظور ايشان آقاي هاشمي است.

عليخاني: من فقط مي دانم آقاي جنتي گفته اند منظور من آقاي هاشمي نبوده است.

انتخاب : از كجا شما اين خبر را نقل مي كنيد؟

عليخاني: خبر از منابع موثق و معتبر است.

انتخاب : برخي نيز چون آقاي حداد و نوباوه گفته اند كه انتخابات آزاد؛رمز جديد فتنه 92 است.

عليخاني: آقاي حداد، آدم سياسي نيست.من به ايشان ارادت دارم اما واقعا چند وقت است ايشان وارد مسايل سياسي شده؟من مي خواهم از جناب آقاي حداد خواهش كنم وارد بازي هاي سياسي نشوند.بگذارد از او همچنان به عنوان يك چهره فرهنگي ياد شود.اما آنچه آقاياني مانند نوباوه مي گويند؛منظورشان دولت است.منتهي برخي شهامت بيان اين مطالب را دارند و برخي نه.چون اين ها كه اين حرف ها را مي زنند يك زماني حاميان دولت بودند.مثلا آقاي كوثري همين اخيرا گفتند سپاه كلي خدمت به آقاي احمدي نژاد كرد،اما او نمكدان را شكست. همين آقاي كوثري زماني كه ما در كميسيون امنيت ملي بوديم از حاميان دولت بودند.وقتي ما از دولت انتقاد مي كرديم،اينها كمتر تحمل شنيدن انتقاد از دولت را داشتند.اينها در تشخيص خيلي عقب هستند. مشكل اصولگرا ها اين است كه زبان عذرخواهي از ملت را هم ندارند همه چيز را خراب كرده اند، حالا طلبكار هم هستند.

در اداره كشور كه قطعا اصلاح طلبان بهتر عمل مي كنند حالا هركسي يك اشكالاتي دارد حتي اصلاح طلبان.مثلا در مجلس ششم من خودم كسي بودم كه در مقابل اشكالات ايستاده بودم اما آيا اشكالات يك جمع محدودي بايد، يك جريان عظيمي را از ورود به عرصه هاي سياسي حذف كند؟!ما هيچ دولتي را خالي از اشكال نمي دانيم،اما رئيس اين دولت بارها دولت خود را پاك ترين دولت ها ناميده! اولين نفر در مجلس بودم كه گفتم «بدترين دولت ها»است.گفتم از نظر فساد اداري،اقتصادي،اجتماعي و.... اين دولت بدترين است.اين دولت نزديك به 700ميليارد دلار «فقط از نفت درآمد داشته» غير از ساير درآمد صادراتي غيرنفتي و با وجود اين سرمايه عظيم، كشور به اين روز افتاده و متاسفانه يك روز هم كه به مجلس مي آيد چه غوغايي در كشور ايجاد مي شود.

احمدي نژاد تا جايي كه بتواند مي خواهد دولت آينده  را براي خودش حفظ كند.اينكه تلاش مي كند يارانه ها اضافه كند هم در همين راستاست. تحليل من اين است كه اجراي فاز دوم يارانه ها به اين شيوه  جز اينكه مردم رابه نظام و انقلاب بدبين كند اثر ديگري ندارد.نمي دانم دولت مي داند يا نه كه نتيجه كارش چه مي شود اما آنچه من احساس مي كنم ايجاد بدبيني شديد نسبت به نظام و انقلاب را در پي خواهد داشت به نظرم تمام نيت و هدف احمدي نژاد از اجراي فاز دوم هدفمندي يارانه ها سياسي و براي انتخابات آينده است.

انتخاب : آيا آيت الله هاشمي كانديدا ميشوند؟

عليخاني:بسياري از جريان ها و افراد از ايشان دعوت كرده اند اما پاسخ تا اين لحظه منفي بوده است.

انتخاب : ميان صحبت تان اشاره كرديد كه اصلاح طلبان كانديداهاي مختلفي  را دارند؛اين افراد چه كساني هستند؟

عليخاني: افرادي كه هستند محترمند اما احساس مي كنم بيشتر روي آقاي جهانگيري اجماع بيشتري است.يعني آنچه بيشتر به گوش مي رسد از افراد موثر اصلاح طلبان آقاي جهانگيري است كه زمينه پذيرش ايشان در ميان سران اصلاح طلب بيشتر است.

انتخاب : ممكن است جريان اصلاحات با اصولگرايان ائتلاف كند؟

عليخاني: هرگز چرا كه اين جريان در جامعه داراي راي است و جايگاه و پايگاه ويژه اي در ميان مردم دارند.پايگاه مردمي شان زياد نشده باشد كم نشده،لذا لزومي ندارد با كسي ائتلاف كنند.

انتخاب : كانديداي جريان احمدي نژاد به نظرتان كيست؟

عليخاني: اول مشايي و اگر نشد احتمالا يكي از ياران حلقه  اولش مي باشد.

انتخاب : آيا جريان احمدي نژاد مي تواند مجددا پيروز شود؟

عليخاني: درصورت عدم حضور اصلاح طلبان بعيد نيست.چون اصولگراياني كه الان مطرح هستند چندان زمينه اي ندارند و احمدي نژاد به اندازه اينها كه نفوذ و ابزار دارد. احمدي نژاد از همان آغاز با برنامه آمد.پول در جامعه توزيع كرد حالا هم كه مي خواهد شب عيد فاز دوم را اجرا يا سبد كالا توزيع كند كه بيشتر براي برد انتخابات است.اين براي نظام در آينده خطرناك است.

احمدي نژاد كار ماندگاري ندارد و تنها با اين كارها در بخشي از جامعه اسمي باقي مي گذارد.برخي طبقات ضعيف جامعه نمي دانند به چه هزينه اي براي كشور اين پول ها را مي گيرند. همين مرحله اول هدفمندي كه با "به به" و "چه چه" همراه بود ، صنعت و كشاورزي از بين برد .كارگرها بيكار شدند 3ميليون بيكار شده 4ميليون و توليد داخلي را در سال حمايت از توليد ملي نابود كرده است. مثلا‌ آقاي احمدي نژاد مي آيد و مي گويد توليد سيمان از چند به چند ميليون تن افزايش داشته.من يك سوال دارم اينكه چندتا كارخانه سيمان در زمان شما براي احداث كلنگش خورده كه حالا به بهره برداري برسد و شما استفاده مي كنيد؟اكثر اين ها كارخانه هايي است كه در دولت اصلاحات شروع شده و بعد ايشان افتتاح فرموده اند.البته دستشان درد نكند كه راه اندازي كردند، منتهي بايد انصاف به خرج مي دادند و اين مطلب را هم مي گفتند.آيا چند سدي كه در دوران ايشان شروع  شده ، به بهره برداري رسيده است؟يا مثلا آماري كه مي دهند. سوال من اين است كه آيا تمام اين ها را شما درست كرديد؟

انتخاب : در ميان اصولگرايان چه كسي براي رياست جمهوري مناسب است؟

عليخاني: در ميان اصولگرايان انشاءاله همه آقايان خوب هستند.البته تعدد افراد در جريان اصولگرايي براي ما  خيلي خوب است باعث مي شود كسي از جريان اصلاح طلب انتخاب شوند و البته به نظر نمي رسد برخي از كانديداهاي اصولگرا حاضر باشند به نفع يكديگر كنار بروند.

انتخاب : اصلاح طلبان را كه تاييد صلاحيت نمي كنند؟

عليخاني: به كساني كه اين حرف ها را مي زنند نبايد اهميت داد زيرا آنها سخنگوي نظام نيستند.

انتخاب : و كلام آخر؟

علیخانی: اميدوارم اين بداخلاقي ها،تهمت ها،تخريب ها از جامعه ما رخت بربندد.البته ما معتقديم بعضي از تخريب ها عادي نيست و  دستوري است و ممكن است هدايت شده باشد ولي اينها بالاخره به نظام هم ضربه مي زند.دشمنان خارجي چه مي گويند؟ نمي گويند اينها به جان هم افتاده اند؟

شايد گروهي منافعشان را در اين مي بينند و تصور مي كنند اين نوع رفتار در تثبيت موقعيت شان در آينده كمك مي كند.اما اينكه چه پاسخي براي خود در محضر الهي حاضر كرده اند،خودشان مي دانند.منتهي آنچه مسلم است به جامعه و كشور آسيب زده و مي زنند.

نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۱۳
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۱:۰۲ - ۱۳۹۱/۱۱/۱۱
266
1352
زنده باد اصلاحات
زنده باد خاتمــی
پاسخ ها
بهلول
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
۱۴:۳۱ - ۱۳۹۱/۱۱/۱۱
اشتباهی منفی دادم
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۱:۰۵ - ۱۳۹۱/۱۱/۱۱
100
872
" برخي طبقات ضعيف جامعه نمي دانند به چه هزينه اي براي كشور اين پول ها را مي گيرند " احسنت ، یک کلام ، ختم کلام .
از روستای سار کاشان
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۳:۵۲ - ۱۳۹۱/۱۱/۱۱
21
356
اينها در تشخيص خيلي عقب هستند. مشكل اصولگرا ها اين است كه زبان عذرخواهي از ملت را هم ندارند همه چيز را خراب كرده اند، حالا طلبكار هم هستند.
به این میگند حرف حساب جواب ندارد
احمد
|
UNITED KINGDOM
|
۱۴:۱۷ - ۱۳۹۱/۱۱/۱۱
31
238
خيلى وقته كه صداى رساى عليخانى را نشنيده ايم اما خوشحاليم كه باز هم مى خروشد، انشاءاله با كانديدا شدن خاتمى يا هاشمى كار تمام شود
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۵:۲۳ - ۱۳۹۱/۱۱/۱۱
21
249
خدا رو شکر. یکی پیدا شد با صدای بلند بگه که نه اصلاحات مرده و نه مردمی که حامی اصلاحات بودن مرامشون عوض شده.
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۵:۳۲ - ۱۳۹۱/۱۱/۱۱
20
280
اصولگرايان زبان عذرخواهي ندارند. مملكت را خراب كرده اند طلبكار هم هستند. احسنت.
مهدی
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۶:۰۶ - ۱۳۹۱/۱۱/۱۱
28
256
آقای خاتمی بهترین گزینه هستند،چرا که رای بالای 20میلیون خواهند داشت.آقای خاتمی محبوبیت ومقبولیت بالایی در جامعه دارند لذا برای برون رفت از وضع کنونی گزینه مناسب تری برای ریاست جمهوری می باشند.
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۶:۰۸ - ۱۳۹۱/۱۱/۱۱
32
187
درودبرهاشمی باتدبیروخاندانش ویارانش.
بـابـایــــی
|
UNITED STATES
|
۱۶:۳۰ - ۱۳۹۱/۱۱/۱۱
17
239
منم از آقای حداد این خواهش را دارم!
او را بخدا قسم میدهم
رضا
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۸:۲۵ - ۱۳۹۱/۱۱/۱۲
2
11
درود بر هاشمی ؛ زنده باد علیخانی
صادق
|
UNITED STATES
|
۱۶:۲۱ - ۱۳۹۱/۱۱/۱۳
2
11
درود بر آقای علیخانی و اصلاح طلبان
یخی
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۸:۱۶ - ۱۳۹۱/۱۱/۱۴
3
11
هاشمی بهترین فرد است
نظرات بینندگان