arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۹۵۵۲۷
تاریخ انتشار: ۲۷ : ۱۱ - ۲۱ بهمن ۱۳۹۱
معاون سابق رئیس ستاد مشترک امریکا:

حمله به ایران مستلزم اشغال این کشور به مدت دهها سال است/تهدید به حمله ابزار دیپلماسی است

وی با بیان اینکه ایران هنوز تصمیم به ساخت سلاح هسته ای نگرفته است گفت: آنها به به دنبال چیزی هستند که حاکمیت ملی شان را تضمین کند.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
ژنرال جیمز کارت رایت معاون سابق رئیس ستاد مشترک امریکا ضمن تاکید بر پیگیری راه حل دیپلماتیک در قبال تهران گفت که حمله نظامی به ایران مستلزم اشغال این کشور به مدت دهها سال است.

به گزارش سرویس بین الملل انتخاب، وی که در کنفرانسی به میزبانی مرکز مطالعات استراتژیک و بین المللی سخن می گفت افزود: از ابزار دیپلماسی که شامل مذاکرات مستقیم و فشار بیشتر می شود، در قبال ایران استفاده نشده است.

ژنرال جیمز کارت رایت ادامه داد: تهدید به حمله نظامی می تواند جزئی از تلاش ها در جهت فشار به ایران برای دستیابی به راه حلی از طریق مذاکره باشد.

این مقام سابق آمریکایی اضافه کرد: اگر بازدارندگی در خصوص ایران هدف است پس مهم است که ابتدا بدانیم، چگونه باید هنر بازدارندگی را مدیریت کنیم.

وی تصریح کرد: در واقع، استقرار قدرتمند نیروی نظامی از سوی آمریکا می تواند باعث تشدید درگیری در منطقه شود.

به گفته ی ژنرال کارت رایت ، بمباران تاسیسات هسته ای ایران تنها تونایی این کشور برای غنی سازی بیشتر را به تاخبر می اندازد.

معاون سابق ستاد مشترک آمریکا خاطرنشان کرد: ایران به دانش هسته ای دست یافته است و این موضوع باعث می شود که بتواند حتی پس از حمله نظامی هم به فعالیت های هسته ای خود ادامه دهد.

وی با بیان اینکه ایران هنوز تصمیم به ساخت سلاح هسته ای نگرفته است گفت: آنها به به دنبال چیزی هستند که حاکمیت ملی شان را تضمین کند.

کارت رایت ادامه داد: در حقیقت، کشورها با ساخت سلاح هسته ای به دنبال اطمینان از حاکمیت ملی شان هسند.

وی تاکید کرد: تنها زمانی باید به فکر حمله نظامی بیافتیم که مطمئن شویم از تمام ابزار دیپلماسی در قبال ایران استفاده کرده ایم.

نظرات بینندگان