arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۹۵۹۷۳
تاریخ انتشار: ۱۵ : ۲۱ - ۲۳ بهمن ۱۳۹۱

مطهری: شائبه هماهنگ بودن استاندار و برخی نهادهای امنیتی با اخلالگران قم

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

نماینده تهران با بیان اینکه هدف دولت از شعار انتخاباتی "زنده باد بهار" که از تریبون 22 بهمن توسط رئیس جمهور بیان شد، بهار حکومت مهدوی است، گفت: مردم باید هوشیار باشند و فریب این نوع شعارها را نخورند، می خواهند بگویند ما شما را به حکومت مهدوی رهنمون می شویم در حالی که این یک ادعای دروغ و نوعی عوام فریبی و سوء استفاده از یک عقیده اسلامی مردم است.

علی مطهری در گفتگو با مهر، به با اشاره به اتفاقات روز 22 بهمن ماه در قم و در سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی گفت: اقدام زشت یک عده در حرم حضرت معصومه (س) حاکی از این است که پاسخ رئیس مجلس در روز استیضاح وزیر کار، ضربه ای کاری و موثر بوده است.

وی ادامه داد: این افراد باید به سرعت مجازات شوند و بهانه ای برای عدم برخورد با آنها نباشد مخصوصا اینکه فیلم و عکس آنها هم موجود است. حتی اگر استاندار و برخی نهادهای امنیتی هم با آنها هماهنگ بودند، باید این موضوع مورد رسیدگی قرار گیرد زیرا این شبهه هم اکنون درباره این حادثه وجود دارد.

عضو کمیسیون فرهنگی مجلس خاطرنشان کرد: مسئولیت اصلی پیگیری این ماجرا بر عهده نهادهای امنیتی و اطلاعاتی است که باید به وظیفه خود عمل کنند و بدون ملاحظه و تبعیض برخورد کنند.

وی ادامه داد: افرادی که دست به چنین اقداماتی می زنند فکر می کنند که کسی جلودار آنان نیست. ازچند سال قبل، این رویه در کشور ما باب شده است و چون مقابل هتک حرمت ها و بی اخلاقی ها عکس العمل مناسبی نشان داده نشده است و خاطیان مجازات نشده اند، احساس می کنند که هیچ مانعی در پیش روی آنها وجود ندارد.

مطهری یادآور شد: در خرداد 89 اتفاقی که در مرقد حضرت امام خمینی و هنگام سخنرانی نوه امام افتاد و مراسم را برهم زدند، تمام عاملان مشخص بودند و فیلم همه آنان موجود بود اگر می خواستند برخورد کنند به آسانی امکان برخورد بود، اما چنین کاری نکردند.

وی گفت: متاسفانه این افراد از طرف بخشی از حکومت حمایت می شوند و همین موضوع باعث شده که این رویه ادامه داشته باشد. در حالی که این نوع اقدامات با آبروی نظام ارتباط دارد و انعکاس بدی هم در خارج از کشور دارد که بهتر است با برخورد جدی، از تکرار آن جلوگیری شود.

عضو کمیسیون فرهنگی مجلس تاکید کرد: با توجه به نزدیکی به ایام انتخابات ریاست جمهوری و شوراهای شهر و روستا باید یک برخورد جدی در برابر این اقدامات شود.

نماینده تهران گفت: جالب است که رئیس جمهور هم از شعار این افراد در مراسم 22 بهمن استفاده کرد. مقصود این جریان در استفاده از این شعار "بهار حکومت مهدوی" است. با توجه به صحبت هایی که قبل از اعلام این شعار بیان کرند مشخص است که مقصودشان از بهار، بهار حکومت مهدوی است و می خواهند بگویند ما شما را به حکومت مهدوی رهنمون می شویم در حالی که این یک ادعای دروغ و نوعی عوام فریبی و سوء استفاده از یک عقیده اسلامی مردم است.

مطهری گفت: مردم باید هوشیار باشند و فریب این نوع شعارها را نخورند. آقای رئیس جمهور چند ماه است که از همه تریبون ها در جهت هدف انتخاباتی خود استفاده می کند، از نطق تلویزیونی گرفته تا سخنرانی در مجلس و همچنین نطق روز استیضاح که هیچ ربطی هم به مسئله استیضاح وزیر کار نداشت.

وی ادامه داد: رئیس جمهور در سخنرانی سالگرد پیروزی انقلاب هم بهره برداری انتخاباتی کرد و این یک مورد منفی برای یک رئیس جمهور است که به جای اینکه به فکر حل مشکلات مردم باشد به فکر حمایت از نامزد خود در انتخابات است خصوصا که دولت خود مجری انتخابات است و باید بی طرف باشد.

مطهری تاکید کرد: این جانبداری شدید رئیس جمهور از یک گروه خاص ممکن است اساسا سلامت انتخابات را زیر سوال ببرد.

نظرات بینندگان