arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۹۶۲۰۲
تاریخ انتشار: ۴۵ : ۰۹ - ۲۵ بهمن ۱۳۹۱

7 سریال نوروزی سیما: از پایتخت 2 تا کارهای مرضیه برومند و داریوش فرهنگ + جدول

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
تلویزیون طبق روال سال‌های قبل مجموعه‌هایی را برای پخش در ایام نوروز تدارک دیده است که هنور مشخص نیست در ‌‌نهایت کدامیک از آن‌ها روی آنتن خواهد رفت.

خبر نوشت: رسانه ملی امسال هم سریال‌هایی را برای پخش در ایام نوروز تدارک دیده است که به جز سریال «آب پریا» ساخته مرضیه برومند و «اتاقی روی تپه» به کارگردانی داریوش یاری که برای پخش از شبکه دو سیما در نظر گرفته شده‌اند، سایر سریال‌ها مراحل تصویر برداری را می‌گذرانند.
 

علی دارابی معاون سیمای جمهوری اسلامی مدتی قبل در خصوص ویژه برنامه‌های نوروز سیما گفت: «مخاطبان نوروز 92 برای اولین بار شاهد ساخت مجموعه‌ای طنز از سوی داود میرباقری کارگردان صاحب نام آثار تاریخی خواهند بود.»
 

او در صحبت‌هایش از محمدحسین‌ لطیفی هم به عنوان کارگردانی نام برد که سریالی برای نوروز خواهد ساخت. اما در ‌‌‌نهایت نام سیروس مقدم با ساخت «پایتخت2» برای شبکه یک، سروش صحت برای کارگردانی سریال شبکه سه و یدالله صمدی برای ساخت سریال شبکه تهران نهایی شد. در این میان داریوش فرهنگ نیز ساخت سریالی به سفارش سیما فیلم را آغاز کرده است که مشخص نیست از کدام شبکه پخش خواهد شد و احتمال پخش آن از شبکه سه سیما بیشتر است.

 
در این میان «پایتخت2» تا کنون 60 درصد از تصویر برداری را در شمال کشور پشت سر گذاشته است و ادامه تصویربرداری آن در تهران وجنوب کشور ادامه دارد و مشخص نیست که تا رسیدن به ایام نوروز تصویربرداری این سریال تمام خواهد شد یا خیر؟ این پرسش در مورد سریال‌های «هفت سین» یدالله صمدی و «پژمان» سروش صحت نیز وجود دارد. باید منتظر ماند و دید در آخر شبکه‌های سیما با چه سریال‌هایی به استقبال نوروز 92 خواهند رفت.
 

سریال‌های در نظر گرفته شده برای پخش در نوروز

 

 

نام سریال

شبکه

کارگردان

خلاصه داستان

بازیگران

مرحله ساخت

«پایتخت2»

یک

سیروس مقدم

در سری جدید خانواده نقی تصمیم دارند گلدسته‌ای را از شمال کشور به یک مکان زیارتی در جنوب کشور برسانند.

‌محسن‌تنابنده،

علیرضاخمسه،

ریما رامین فر،احمد مهرانفر

تصویربرداری

«آب پریا»

دو

مرضیه برومند

«آب پریا» داستان آب پری نگه دارنده آب هاست که به دست «اپوش» دیو خشکسالی و قطحی زمین را تهدید می کند. خواهران آب پری به نام های «برف پری»، «ابر پری» و «سبزه پری» برای نجات او به وصیت نامه مادربزرگ متوسل می شوند.

سیامک‌صفری،

مریم سعادت، افشین‌هاشمی، سحردولتشاهی،

عسل بدیعی و کاظم هژیر آزاد

آماده پخش

«اتاقی روی تپه»

دو

داریوش یاری

این سریال روایت خانواده‌ای است که سرپرستشان را از دست داده‌اند و تنها پسر خانواده به خاطر اینکه احساس مسؤولیت می‌کند و در عین حال از ویژگی‌ خلاقیت‌های خوبی برخوردار است تلاش می‌کند تا برای کسب درآمد و تامین معاش خانواده، خانه مخروبشان را محلی برای جذب توریست قرار دهد و این شروع ماجراست.

فاطمه‌گودرزی،

مهران رجبی، همایون رشادی، رحیم نوروزی، زیبا بروفه، عباس آتش سرو، مانا پاک سرشت، امیر نوری

آماده پخش

«پژمان»

سه

سروش صحت

پژمان جمشیدی از فوتبالیست‌های سابق تیم ملی کشور نقش خودش یعنی ستاره سابق پرسپولیس را بازی می‌کند.او نقش فوتبالیستی را دارد که برای چهارمین فصل متوالی با وجود تلاش فراوان، موفق نشده تیمی را برای خود دست و پا کند.

سام درخشانی، شقایق دهقان، بهاره رهنما، هوشنگ حریرچیان، بیژن بنفشه‌خواه و پژمان جمشیدی

تصویربرداری

«جشن تولد»

-

داریوش فرهنگ

این مجموعه با درونمایه طنز درباره دو خانواده کاشانی است که یکی از این دو خانواده در کار گلاب و دیگری در کار فرش است، اما پیدا شدن تعهدنامه‌ای که 40 سال پیش توسط بزرگ این دوخانواده تنظیم شده، ماجراهایی را برای اعضای این خانواده‌ها به وجود می‌آورد.

در کنار قصه اصلی در سریال «جشن تولد» به آئین‌ها و سنت‌های نوروز نیز پرداخته می‌شود.

فرهاد آئیش، پرویز فلاحی‌پور، فریده‌سپاه‌منصور،

ارژنگ‌امیرفضلی

تصویربرداری

«هفت سین»

تهران

یدالله صمدی

یک واحد 100 متری اجاره‌ای، دو خانواده مدعی مالکیت آن، ناگزیر از تحمل یکدیگر در ایام نوروز و البته کلی اسباب و اثاثیه زندگی که شب عیدی مانده روی دست شان.

سیروس گرجستانی ،فردوس کاویانی ،ستاره اسکندری، جواد عزتی، مهران رجبی، محسن افشانی، سمیرا حسن پور، کیانوش گرامی

تصویربرداری

 

نظرات بینندگان