arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۹۶۹۱۷
تاریخ انتشار: ۱۰ : ۰۹ - ۲۹ بهمن ۱۳۹۱

لاریجانی: مجلس از رهبر معظم انقلاب عذرخواهی می‌کند

در همین راستا تذکرات مشفقانه رهبری به قوای سه گانه مشفقانه رهبری بسیار خیرخواهانه و منصفانه و دلپذیر و بجا بود و من از جانب خود و همه نمایندگان اعلام می دارم نقد رهبری عظیم الشان را عامل اصلاح کار خویش می دانیم و در این بخش آنچه از اشکالات به ما مربوط می شود عذرخواهی می کنیم. ایشان را ولی امرمسلمین و نور چشم خود می دانیم و با جان و دل تلاش می نماییم نظر حضرتشان در حوزه تقنین محقق گردد.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
رییس مجلس تاکید کرد: امروز با بیعت مجدد با رهبری عزیر مجدانه همت مجلس را در جهت حل مشکلات اصلی کشور متمرکز می نماییم.

علی لاریجانی در ابتدای جلسه علنی امروز مجلس با گرامیداشت سالگرد قیام شکوهمند مردم تبریز در چهلم شهدای قیام مردم قهرمان قم در سال 56، گفت: به ساحت مردم آذربایجان که در تاریخ ایران همواره با بصیرت و غیرت ستودنی از اسلام و ایران پاسداری نمودند آفرین گفته و به شهدای گرانقدر آنان ادای احترام می کنیم.

وی با اشاره به سخنان روز گذشته رهبری انقلاب، تصریح کرد: سخنان ارزشمند روز گذشته رهبر معظم انقلاب اسلامی در ابعاد مختلف روشنگر و فصل الخطاب بود. در روزهای اخیر شگرد فریبکارانه آمریکا در باب مذاکرات گرچه با موضع قاطع صاحبنطران انقلابی واجه گردید اما تحلیل همه جانبه و دقیق ایشان مبانی این اقدام مزورانه آمریکا را روشن کرد.

اهم اظهارات رییس مجلس شورای اسلامی در ادامه می آید:

• نکته اساسی در این است که چرا آمریکا در این مقطع از تریبون‌های سیاسی مختلف موضوع مذاکره را مطرح کرده است، و چه عاملی باعث این تاکتیک شده است، از ابتدای انقلاب گاه مواجه با تحلیل‌های سطحی بوده‌ایم که به جای ریشه‌یابی اینگونه مانورهای سیاسی اقدامات آمریکا را حمل به صحت نموده و آن را فرصت تلقی می نمودند.

• تجربه گذشته نشان می دهد اینگونه تحلیل ها نه تنها منجر به تغییر رفتار آمریکا نشد که گاه مواجه با مواضع ناجوانمردانه ای شد که در سخنان رییس جمهور آمریکا در مساله افغانستان که ایران محور شرارت است دیده شد. لذا دقت نظر در علل پیداش این تاکتیک های مسموم اهمیت پیدا می کند.

• رهبر معظم انقلاب این موضوع را به خوبی تحلیل نمودند، آمریکا که در این چند سال با عناد زایدالوصف دست به تحریم‌ها زد بر این گمان است که به بدنه اجتماعی جامعه القا نماید که با مذاکره فشارها برداشته می شود اما واقعیت قضیه کاملا مغایر با این است.

• در این چند دوره مذاکره ایران و 5+1 بیشتر کارشکنی در مذاکرات از سوی آمریکایی‌ها بود و این امر نشان می دهد که دشمن با روش دوگانه خود قصد دارد در جبهه ملت سستی و رخوت و دو دستگی ایجاد نماید تا جرات نماید تازیانه استکباری خود را بلند کند.

• اما اولا بیداری ملت در حضور جدی چشمگیر درراهپیمایی 22 بهمن شک جدی به آنان وارد نمود، ثانیا روشنگری حضرت آیت الله خامنه (دامه برکاته) به آنان نشان داد راهبری امت در دست کشتی‌بانی است که همه تحرکات آنان را با دقت زیر نظر دارد و همه توان ملی را در دفاع از حقوق ملت به کار خواهد بست.

• اینجا آمریکایی‌ها باید دست از ناشی‌گری‌های گذشته بردارند و بفهمند که در برابر دسایس آنها با ملتی یکپارچه، مجاهد مرید رهبری مواجهند و شگردهای رذیلانه عملیات روانی آنان نه تنها اراده ها را سست نمی‌کند که ملت را مصمم تر می کند که با مکر و فسون آنان پیچیده تر عمل نماید.

• درست است که در کشور ما به دلیل دموکراسی اختلاف آرا وجود دارد اما در برابر توطئه دشمن همه یکصدا با ندای رهبری همنوا می گردند و مجال فرصت طلبی به آنان داده نمی شود.

• در همین راستا تذکرات مشفقانه رهبری به قوای سه گانه مشفقانه رهبری بسیار خیرخواهانه و منصفانه و دلپذیر و بجا بود و من از جانب خود و همه نمایندگان اعلام می دارم نقد رهبری عظیم الشان را عامل اصلاح کار خویش می دانیم و در این بخش آنچه از اشکالات به ما مربوط می شود عذرخواهی می کنیم. ایشان را ولی امرمسلمین و نور چشم خود می دانیم و با جان و دل تلاش می نماییم نظر حضرتشان در حوزه تقنین محقق گردد.

• امروز با بیعت مجدد با آن رهبری عزیر مجدانه همت مجلس را در جهت حل مشکلات اصلی کشور که بهبود وضع معیشتی مردم است متمرکز نموده و امیدواریم که با همدلی و کوشش در بررسی بودجه 92 زمینه‌های رونق بخشی به تولید داخلی را فراهم نماییم.

• مجلس ضمن سپاسگزاری از راهنمایی‌های ارزشمند رهبری انقلاب، اعلام می دارد راهکار برون رفت وضعیت اقتصادی کشور در تسهیل فضای کسب و کار و رونق بخشی به تولید داخل است و ساماندهی این امر است که می تواند تاثیر در رفتار خصمانه بین المللی و اصلاح آن بگذارد.مجلس جهت عملیاتی نمودن این استراتژی همت می کند تا وضعیت اقتصادی کشور به شکل ریشه ای سامان یابد.

• ضمنا لازم است مرکز پژوهش ها بررسی های کارشناسی خود را در جهت فعال تر نمودن برخورد با مفاسد اقتصادی به مجلس ارائه کند تا در جهت تصویب در مسیر کار قرار گیرد.

• مجلس ضمن حمایت از مذاکرات هسته ای که در پیش است اعلام می دارد ملت ایران در صیانت از حقوق ملی هسته‌ای خود با قدرت ایستادگی می نماید و مذاکره صرفا در چارچوب ان پی تی و مقررات آژانس قابل قبول می باشد.
نظرات بینندگان