arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۹۸۳۷۴
تاریخ انتشار: ۴۳ : ۱۵ - ۰۷ اسفند ۱۳۹۱

قیمت پیش فروش سکه اعلام شد/ طلا گران شد

در همین حال، قیمت هر گرم طلای 18 عیار نیز در بازار تهران از 138 به بیش از 141 هزار تومان افزایش یافته است، ضمن اینکه قیمت هر اونس طلا در بازارهای جهانی یک هزار و 593 دلار گزارش شده است.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
در پی اعلام قیمت پیش فروش سکه از سوی رئیس کل بانک مرکزی، قیمت انواع سکه در بازار با افزایش روبرو شد.
 
به گزارش مهر، در پی اعلام قیمت سکه پیش فروشی ( بیش از 1 میلیون و 250 هزار تومان برای سکه تمام و 632 هزار تومان برای نیم سکه) توسط محمود بهمنی رئیس کل بانک مرکزی، قیمت انواع سکه در بازار امروز افزایش یافت.
 
قیمت سکه تمام طرح جدید که صبح امروز یک میلیون و 408 هزار تومان بود، پس از اعلام قیمت سکه پیش فروشی در حال حاضر به یک میلیون و 432 هزار تومان افزایش یافته است. قیمت سکه تمام طرح جدید از یک میلیون و 370 هزار تومان به یک میلیون و 410 هزار تومان، نیم سکه از 704 هزار تومان به 717 هزار تومان، نیم سکه از 437 به 445 هزار تومان و سکه گرمی از 307 به 315 هزار تومان رسیده است.
 
در همین حال، قیمت هر گرم طلای 18 عیار نیز در بازار تهران از 138 به بیش از 141 هزار تومان افزایش یافته است، ضمن اینکه قیمت هر اونس طلا در بازارهای جهانی یک هزار و 593 دلار گزارش شده است.
 
البته محمود بهمنی رئیس کل بانک مرکزی امروز در پاسخ به مهر گفت: مدت زمان اجرای دور جدید پیش فروش سکه و ادامه این برنامه در سال آینده بستگی به تقاضای مردم خواهد داشت.
 
وی در پاسخ به این پرسش که آیا بانک مرکزی نرخ سکه ها در طرح پیش فروش را بالا در نظر نگرفته و این نرخها باعث افزایش قیمت سکه در بازار نخواهد شد؟ اظهارداشت: خیر، این نرخها قیمت سکه در بازار را بالا نمی برد و چنانچه قیمت سکه ها در بازار افزایش یابد، بانک مرکزی برای کاهش آن اقدام خواهد کرد.
 
وی ادامه داد: اگر افرادی از خرید سکه منصرف شدند می توانند پول خود را دریافت کنند، البته فعلا سودی به این افراد تعلق نمی گیرد.
 
رئیس کل بانک مرکزی پیش از این با اعلام اینکه هر فرد تنها می‌تواند 5 سکه تمام بهار آزادی یا 10 نیم سکه بهار آزادی پیش خرید کند، به مهر گفته بود: اشخاص حقیقی می‌توانند سکه پیش خرید کنند، ضمن اینکه اشخاص حقوقی به هیچ عنوان نمی‌توانند سکه پیش خرید کنند.
 
بهمنی وعده داده بود: سکه‌های پیش فروشی را سر موقع سررسید به متقاضیان تحویل خواهیم داد.
 
در همین حال، 6 درصد مالیات بر ارزش افزوده از قیمت قطعی سکه در زمان تحویل از متقاضیان دریافت خواهد خواهد شد، ضمن اینکه سکه‌های پیش فروشی با زمان تحویل 6 ماهه خواهد بود.
نظرات بینندگان