arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۹۸۴
تاریخ انتشار: ۴۷ : ۲۲ - ۱۵ بهمن ۱۳۸۹

طنز: مناظره ی احمدی نژاد با کارگردان سینما

رفته‌رفته معلوم می‌شود كه رئیس‌جمهور به داودنژاد علاقه‌مند است و خیلی چیزها هست كه درباره او می‌داند ولی نمی‌خواهد بگوید. گاهی هم از او می‌پرسد كه «بگم؟»
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

محترمانه‌ترین پاسخ منفی خانواده دختر به خواستگاری كه نپسندیده‌اند از قدیم این بوده است كه: «دخترمون می‌خواد درس بخونه، فعلاً قصد ازدواج نداره.» این جواب معمولاً بعد از جلسه هیأت انتخاب داماد متشكل از پدر، مادر، خواهر یا برادر بزرگ‌تر، عمه، خاله، مادربزرگ، پدربزرگ و... به خانواده پسر داده می‌شد.

جشنواره فیلم فجر امسال از این جهت به خواستگاری شباهت دارد. یك بخش «نوعی نگاه» به جشنواره اضافه كرده‌اند و كسانی كه قرار است جواب «دخترمون می‌خواد درس بخونه» را بشنوند، فیلم‌هایشان به «نوعی نگاه» فرستاده می‌شود. انگار در بخش مسابقه آثاری باید شركت كنند كه هیچ‌ نوع نگاهی به هیچ موضوعی ندارند.

فیلم علیرضا داودنژاد هم امسال به این بخش جشنواره رفته است.

داودنژاد: «چون فكر می‌كنم نظام هنری و رسانه‌ای كشور در مقابل حریفان خارجی در آستانه شكست قرار گرفته و سیاست‌های فرهنگی دولت درجهت جلوگیری از این مسئله نیست، به همین خاطر آقای احمدی‌نژاد را به‌عنوان رئیس‌ شورای‌عالی سینما به مناظره دعوت می‌كنم.»

به احتمال قوی در جریان مناظره و پس از آن مسائل زیر پیش می‌آید:

1- همان اوایل مناظره معلوم می‌شود كه درخواست اصلی به تحریك خانواده مخملباف از طرف هاشمی‌رفسنجانی برای مناظره مطرح شده و احتمالاً علیرضا داودنژاد، هاشمی‌رفسنجانی، بهرام بیضایی و عباس كیارستمی است كه گریم كرده‌اند و همگی در قالب داودنژاد به مناظره آمده‌اند و رئیس‌جمهور می‌گوید كه درواقع دارد با هاشمی، كیارستمی و بیضایی در یك زمان مناظره می‌كند.

2- داودنژاد در جریان مناظره بر «چیز»هایی تأكید می‌كند كه تا آخر مناظره همان در حد «چیز» می‌ماند.

3- در جریان مناظره رئیس‌جمهور اسنادی را نشان می‌دهد مبنی‌بر اینكه محمدرضا داودنژاد و رضا داودنژاد (برادر و پسر طرف مناظره) اساساً بازیگر نیستند و با پارتی‌بازی به سینما آمده‌اند.

4- داودنژاد درباره حضور ضعیف سینمای ایران در عرصه‌های بین‌المللی طی 5، 6 سال گذشته حرف می‌زند و رئیس‌جمهور هم می‌گوید همه اشكالات سینمای ایران مربوط به دوره معاونت سینمایی سیف‌الله داد بوده است.

5- آرام‌آرام معلوم می‌شود كه داودنژاد در دوران سیف‌الله داد پول هنگفتی گرفته تا فیلم بد بسازد اما همان را هم نساخته و تا آخر مناظره، یك سؤال در میان، رئیس‌جمهور سؤال «پول را چكار كردی؟» را تكرار می‌كند.

6- داودنژاد، نموداری نشان می‌دهد كه بیانگر شاخص بالای فلاكت سینمای ایران است اما رئیس‌جمهور می‌گوید همین فلاكت، درواقع اسباب افتخار سینمای ایران است و اساساً داودنژاد چیزی از اقتصاد سینما نمی‌فهمد. تازه به امنیت ملی هم خیانت كرده.

7- رفته‌رفته معلوم می‌شود كه رئیس‌جمهور به داودنژاد علاقه‌مند است و خیلی چیزها هست كه درباره او می‌داند ولی نمی‌خواهد بگوید. گاهی هم از او می‌پرسد كه «بگم؟»

8- رئیس‌جمهور افشا می‌كند كه «باران كوثری»، «رضا داودنژاد»، «پگاه آهنگرانی»، «میلاد صدرعاملی»، «مهراوه شریفی‌نیا»، «حنا مخملباف»، «سمیرا مخملباف»، «میثم مخملباف»، «پولاد كیمیایی» و... همگی سرمایه‌های سینمای ایران را چپاول كرده‌اند.

9- پیشاپیش به شكلی كاملاً خودجوش از قوه قضاییه تقاضا می‌كنیم تا با شدت هرچه تمام‌تر با داودنژاد فتنه‌گر برخورد كند تا بعد از این برخورد و تهیه كروكی به‌شدت محاكمه «باید گردد»!

نظرات بینندگان