arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۷۸۲۳۹۹
تاریخ انتشار: ۵۹ : ۲۳ - ۲۴ ارديبهشت ۱۴۰۳

خاطرات هاشمی رفسنجانی، ۲۴ اردیبهشت ۱۳۸۰؛ از جمع‌آوری تابلو‌های تبلیغاتی خاتمی تا پیشنهاد برقی کردن خودرو‌ها

خاطرات هاشمی رفسنجانی: در بین اعضاى [دفتر]تحکیم وحدت، بر سر چگونگى حمایت از آقاى [سیدمحمد]خاتمى، اختلاف بروز کرده است. دادگاه، تابلوهاى تبلیغاتى آقاى خاتمى را که مدعی‌اند، زودرس و قبل از وقت قانونى در خیابان‌ها نصب شده بود، جمع‌آورى و حزب مشارکت اعتراض‌کرده است.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

سرویس تاریخ «انتخاب»: اکبر هاشمی رفسنجانی با دو دوره ریاست جمهوری ایران، سابقه ریاست مجلس و ریاست مجمع تشخیص مصلحت و بسیاری مناصب مهم دیگر، از مهمترین شخصیت‌های تاریخ معاصر ایران به شمار می‌رود.
 
«انتخاب» هر شب خاطرات روزنوشت هاشمی را منتشر می‌کند.

دوشنبه ۲۴ ارديبهشت ۱۳۸۰: در منزل بودم. همه وقت به مطالعه وضع آب در جهان و منطقه و ايران كه پيش‌بينى و اهميت آينده بحران كم‌آبى، جدى است، مطالعه بولتن پيل سوختى كه دكتر [همایون] معدل، [عضو هیأت علمی دانشگاه تربیت مدرس] تهيه كرده و گزارش دادگسترى تهران، در مورد اعترافات ملى مذهبى‌ها گذشت. شب هم با مهدى، [مدیرعامل سازمان بهینه‌سازی مصرف سوخت کشور، در مورد برقی‌کردن خودروها] صحبت كردم؛ براى كمك به پياده‌كردن اين تكنولوژى در ايران كه پيشنهاد شد، با مشاركت دانشگاه آزاد [اسلامی]، وزارت نفت، ايران خودرو و خود آقای معدل اقدام شود.  

عصر، آقاى [منصور] رضوى، [نامزد انتخابات ریاست‌ جمهوری]، تلفنى گفت، شوراى نگهبان صلاحيت او را رد كرده است و استمداد كرد.  

اسرایيل، امروز به مركز پليس دولت خودگردان [فلسطین]،نزديك دفتر [یاسر] عرفات در غزه، با تانك و موشك و بالگرد حمله كرده و پنج پليس را كشته است و نيز در جواب عمليات چريكى حزب‌الله و شيعيان، با توپخانه به خاك لبنان حمله كرده. آقاى وليد جنبلاط، [رهبر دروزی‌های لبنان] گفته است كه حزب‌الله نبايد با اسرایيل درگير شود، زيرا لبنان تحمل جنگ ديگرى ندارد و از سوريه خواسته كه در امور لبنان كمتر دخالت كند و مثل يك دولت مستقل با لبنان برخورد نمايد.  

در انتخابات ايتاليا، پيروزى راست ميانه، مايه تعجب نُظار است و اميدوارند، آرامش به ايتاليا برگردد. در هلند، يك امام‌ جماعت كه عليه همجنس‌ بازان حرف‌زده، تهديد به اخراج شده است؛ به عنوان مخالفت با نظام رسمى هلند.  

در بين اعضاى [دفتر] تحكيم وحدت، بر سر چگونگى حمايت از آقاى [سیدمحمد] خاتمى، اختلاف بروز كرده است. دادگاه، تابلوهاى تبليغاتى آقاى خاتمى را كه مدعي‌اند، زودرس و قبل از وقت قانونى در خيابان‌ها نصب شده بود، جمع‌آورى و حزب مشاركت اعتراض‌كرده است.

نظرات بینندگان