arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۷۸۳۴۸۲
تاریخ انتشار: ۵۸ : ۲۳ - ۲۷ ارديبهشت ۱۴۰۳

خاطرات هاشمی رفسنجانی، ۲۷ اردیبهشت ۱۳۸۰: هواپیمای وزیر راه و شش نماینده که در هوا ناپدید شد

خاطرات هاشمی رفسنجانی: امروز باران خوبى داشتیم. متأسفانه هواپیماى حامل [آقای رحمان دادمان]، وزیر راه و [ترابری]و دو معاون او و شش نماینده استان گلستان در مجلس و جمعى دیگر که عازم گرگان بودند، از صبح زود ناپدید شده و تا شب خبر درستى از آن نیست. فقط نزدیک فرودگاه سارى، پیامى فرستاده که وضع هوا بد است و ناچارند یا فرود اضطرارى کنند و یا مراجعت نمایند و بالاخره آخر شب، وزارت کشور اعلام کرده که هواپیما بین کاشمر و نیشابور سقوط کرده است. پریروز در ترکیه هم هواپیمایى با ۳۷ سرنشین از نیروهاى گروه ضربت نظامى ترکیه، سقوط کرد و همه کشته شدند.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

سرویس تاریخ «انتخاب»: اکبر هاشمی رفسنجانی با دو دوره ریاست جمهوری ایران، سابقه ریاست مجلس و ریاست مجمع تشخیص مصلحت و بسیاری مناصب مهم دیگر، از مهمترین شخصیت‌های تاریخ معاصر ایران به شمار می‌رود.

 

«انتخاب» هر شب خاطرات روزنوشت هاشمی را منتشر می‌کند.

 

۲۷ اردیبهشت ۱۳۸۰: امروز باران خوبى داشتیم. متأسفانه هواپیماى حامل [آقای رحمان دادمان]، وزیر راه و [ترابری]و دو معاون او و شش نماینده استان گلستان در مجلس و جمعى دیگر که عازم گرگان بودند، از صبح زود ناپدید شده و تا شب خبر درستى از آن نیست. فقط نزدیک فرودگاه سارى، پیامى فرستاده که وضع هوا بد است و ناچارند یا فرود اضطرارى کنند و یا مراجعت نمایند و بالاخره آخر شب، وزارت کشور اعلام کرده که هواپیما بین کاشمر و نیشابور سقوط کرده است. پریروز در ترکیه هم هواپیمایى با ۳۷ سرنشین از نیروهاى گروه ضربت نظامى ترکیه، سقوط کرد و همه کشته شدند. 

در رسانه‌ها، مشاجره نمایندگان مجلس [ششم]با قوه قضاییه، انعکاس وسیعى دارد. آقاى [عباسعلی]علیزاده، رییس دادگسترى تهران، در یک سخنرانى گفته است، بعضى نمایندگان گرگ‌اند در لباس میش؛ دیروز نمایندگان هم با اهانت متقابل، خواستار عذرخواهى و نیز در نامه‌اى به آقاى [سیدمحمود هاشمی]شاهرودى، [رییس قوه قضاییه]، خواستار عزل او شدند و او امروز منکر شد که صحبت او اهانت بوده و متقابلاً از اهانت‌هاى صریح نمایندگان شکوه کرده است. 

درگیرى در فلسطین تشدید شده است. اسراییل، سوریه را تهدید کرده و هواپیماهایشان به فضاى لبنان تجاوز کرده‌اند. جمعى از سران مسیحى‌ها، دروزی‌ها و چپ‌ها از سوریه خواسته‌اند، براساس پیمان طایف، نیروهایش را به بُقاع ببرد. فشار تبلیغاتى زیادى روى سوریه است، به خاطر اظهارات بشار اسد، [رییس‌جمهور سوریه]، در مذاکره با پاپ [ژان‌پُل دوم، رهبر کاتولیک‌های جهان]که گفته است، صهیونیست‌ها از هیتلر بدترند و قاتل حضرت مسیح‌اند و به جان پیغمبر سوءقصد کرده‌اند. 

دیشب مصاحبه تلویزیونى على افشارى، از سران تُندروی [دفتر]تحکیم وحدت که در زندان است، پخش شد که اعتراف به اشتباه خود و همفکرانش کرده و پذیرفته برنامه براندازى برای استحاله نظام و تضعیف مقدسات انقلاب وآشوب داشته‌اند. رسانه‌هاى خارجى، با ادعای فشار درصدد توجیه‌اند، ولى او گفت، به خواست خودش مصاحبه شده است. اصلاح‌طلب‌ها، حالت انفعالى پیدا کرده‌اند.

نظرات بینندگان