arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۷۸۴۰۲۱
تاریخ انتشار: ۲۷ : ۲۲ - ۲۹ ارديبهشت ۱۴۰۳

مصائب پورتو در آستانه جدایی طارمی / محرومیت و جریمه ۱.۵ میلیون یورویی

اتحادیه فوتبال اروپا(یوفا) باشگاه پورتو پرتغال را به دلیل نقض مقررات بازی جوانمردانه مالی، به طور تعلیقی یک سال از رقابت‌های اروپایی محروم کرد.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
 ایرنا: اتحادیه فوتبال اروپا(یوفا) باشگاه پورتو پرتغال را به دلیل نقض مقررات بازی جوانمردانه مالی، به طور تعلیقی یک سال از رقابت‌های اروپایی محروم کرد.
 
کمیته نظارت مالی یوفا در بیانیه‌ای اعلام کرد که باشگاه پورتو به دلیل عدم تبعیت از قوانین بازی جوانمردانه و ارتکاب تخلفات مالی، یک سال از حضور در رقابت‌های اروپایی محروم شده و این محرومیت تعلیقی است.
 
براساس بیانیه یوفا، این باشگاه پرتغالی که مهدی طارمی، مهاجم ملی‌پوش ایران را در اختیار دارد، ۱.۵ میلیون یورو نیز جریمه نقدی شده است. محرومیت تعلیقی پورتو از حضور در رقابت‌های تحت نظارت یوفا، در جریان فصل ۲۰۲۵-۲۶ و ۲۰۲۶-۲۷ اعمال خواهد شد. یوفا اعلام کرده است که اگر پورتو طی دو فصل آتی موفق به برآوردن الزامات و پرداخت بدهی‌های خود نشود، این محرومیت تعلیقی اجرایی خواهد شد.
 
باشگاه پورتو به موجب این حکم به اعضای هیات مدیره این باشگاه اعلام کرد که این محرومیت به‌دلیل بی‌توجهی و اقدامات ناموثر مدیریت قبلی باشگاه پورتو اعمال و به نقض مقررات بازی جوانمردانه مالی منجر شده است. این تخلفات به طور مشخص به نظارت بر پرداختی‌ها به کارکنان، تضامین ارائه‌شده به ماموران مالیاتی و باشگاه‌های فوتبال مرتبط است.
 
همچنین باشگاه پورتو اعلام کرده که هیات مدیره جدید این باشگاه نهایت تلاش خود را به کار خواهد بست تا از تکرار این اتفاق جلوگیری کند. همچنین این باشگاه با انجام تحقیقات داخلی و خارجی، مسببان اصلی دخیل در این موضوع را شناسایی خواهد کرد.
نظرات بینندگان