arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۷۴
تاریخ انتشار: ۲۲ : ۱۳ - ۰۲ بهمن ۱۳۸۹

لغو بزرگداشت کیمیایی از جشنواره فجر

در یکی از برنامه‌های هفت که چند هفته قبل روی آنتن شبکه 3 رفت، خبرنگار هفت خبر از بزرگداشت مسعود کیمیایی در جشنواره بیست و نهم داد.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
در یکی از برنامه‌های هفت که چند هفته قبل روی آنتن شبکه 3 رفت، خبرنگار هفت خبر از بزرگداشت مسعود کیمیایی در جشنواره بیست و نهم داد.

به گزارش 30نما؛ بزرگداشت کیمیایی اتفاقی که برای اولین بار برای کارگردان کهنه‌کار سینمای ایران بعد از چهار دهه حضور در سینما و ساخت نزدیک به 30 اثر قابل توجه قرار بود بیافتد.

اما بعد از اعلام خبر برگزاری بزرگداشت برای جمشید هاشم‌پور و پوران درخشنده و عدم اعلام خبری که از رسانه ملی روی آنتن رفت اینکه چرا باز هم این اتفاق برای مسعود کیمیایی نیافتاد جای سئوال کردن دارد؟! شنیده های خبرنگار دی‌نا حکایت از آن دارد که بعد از آنکه کیمیایی فیلم جدید خود با نام «جرم» را به جشنواره بیست و نهم ارائه نکرد و با وجود آماده شدن فیلم برای نمایش؛ فرم جشنواره را پر نکرد.

مسئولان سینمایی و مسئولان ستاد برگزاری جشنواره از این کار کیمیایی رنجیدند و با توجه به اینکه بنا را بر بزرگداشت او گذاشته بودند از این کار منصرف شدند.

هرچند کیمیایی دلایل خودش را برای ارائه ندادن فیلم به جشنواره فجر دارد، اما گویا امسال حتی با وجود کثرت فیلم‌های فیلمسازان قابل توجه عده‌ای دیگر از فیلمسازان به هر دلیلی از ارائه فیلم‌های خود به جشنواره استنکاف کرده‌اند؛ فیلمسازانی مثل کیمیایی، صدرعاملی، فرهادی، کاهانی و تهمینه میلانی.
نظرات بینندگان