arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۶۰۸
تاریخ انتشار: ۳۵ : ۱۰ - ۱۰ بهمن ۱۳۸۹

تهدید بقایی به قطع رابطه با فرانسه

معاون رئيس‌جمهور ضرب‌‌الأجل 2 ماهه‌اي را در رابطه با تعهدات موزه لوور فرانسه تعيين كرد.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
فارس: معاون رئيس‌جمهور ضرب‌‌الأجل 2 ماهه‌اي را در رابطه با تعهدات موزه لوور فرانسه تعيين كرد.

حميد بقايي اظهار داشت: طبق توافقنامه‌اي كه سال‌ها پيش بين ايران و فرانسه به امضا رسيد مقرر شده بود كه نمايشگاهي از آثار تاريخي ايران در موزه لوور به نمايش گذاشته شود و در مقابل نيز موزه لوور اشياي ايراني را كه در اختيار دارد در ايران به نمايش بگذارد.

وي در ادامه افزود: ايران 2 نمايشگاه تاكنون در موزه لوور برپا كرده است كه متعلق به دوران "صفوي " و "10 هزار سال تمدن ايران " بوده است اما تاكنون مسئولان موزه لوور اقدامي براي برپايي نمايشگاه در ايران انجام نداده‌اند به همين دليل موزه ملي ايران و بخش بين‌الملل سازمان ميراث فرهنگي اين موضوع را در دست پيگيري قرار داده است.

رئيس سازمان ميراث فرهنگي و گردشگري تصريح كرد: اگر موزه لوور به تعهداتش در زمينه برپايي نمايشگاه آثار تاريخي ايران عمل نكند ناچار هستيم ارتباطات فرهنگي ايران را با كشور فرانسه قطع كنيم.

بقايي ضرب‌الأجل 2 ماهه‌اي را براي موزه لوور تعيين كرد و گفت: مسئولان موزه لوور تا قبل از پايان سال 1389 بايد زمان و نحوه دقيق برپايي نمايشگاه آثار ايراني موزه لوور در ايران را مشخص كنند كه اگر به اين ترتيب عمل نكنند ارتباطات فرهنگي‌مان با فرانسه را قطع مي‌كنيم.

در تاريخ يكم اكتبر 2007 تا 7 ژانويه 2008 برابر با 9 مهرماه تا 17 دي ماه 86 ، 32 شيء تاريخي عصر صفوي در موزه لوور به نمايش گذاشته شد كه آمار بازديدكنندگان آن 130 هزار نفر اعلام شد.
نظرات بینندگان