arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۹۱۷
تاریخ انتشار: ۴۵ : ۱۰ - ۱۴ بهمن ۱۳۸۹
اولتیماتوم اوباما به عمر سلیمان و فرماندهان ارتش:

مبارک باید در ساعات آتی حذف شود، یا.....

واشنگتن کسب اطلاع کرده است که درگیری دیروز طرفداران مبارک اخرین تلاش او برای باقی ماندن نبود، بلکه وی در روز های اینده برنامه های دیگری در سراسر کشور دارد که در جمعه 4 فوریه به اوج خود می رسد.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
پایگاه دبکا نوشت: دیروز چهارشنبه اوباما رئیس جمهور امریکا اولتیماتومی به معاون رئیس جمهور مصر، عمر سلیمان و روسا و فرماندهان ارتش و نیروهای امنیتی داد. وی گفت: مبارک باید در ساعات اتی حذف شود یا از این به بعد کمک های امریکا به مصر قطع می شود.

به گزارش سرویس ترجمه خبرگزاری انتخاب(Entekhab.ir)، دبکا به نقل از منابع خود در واشنگتن نوشت: فشار بر روی ارتش مصر برای برکنار کردن حسنی مبارک با تلفن زدن هیلاری کلینتون به عمر سلیمان شروع شد بود و سپس رابرت گیتس، وزیر دفاع امریکا با محمد تنتاوی وزیر دفاع مصر تلفنی صحبت کرد و همینطور ادمیرال مولن، رئیس ستاد مشترک ارتش امریکا به همتای مصر خود تلفنی زنگ زد.

به سارکوزی، رئیس جمهور فرانسه و مرکل صدر اعظم المان و دیوید کامرون نخست وزیر انگلیس  گفته شده بود که انها هم فشار بیاورند. انها هم این کار کردند و بر روی روسای ارتش مصر فشار وارد کردند تا مبارک را برکنار کنند.

به گزارش سرویس ترجمه خبرگزاری انتخاب، دبکا نوشت: اوباما این اولتیماتوم را زمانی داد که دید حسنی مبارک از نیروهای خود برای حمله به معترضین استفاده کرد.

دبکا به نقل از منابع خود می نویسد: دولت امریکا سعی در پی بردن به این دارد که ایا ارتش حمایت خود را از روی حسنی مبارک برداشته است و یا  ایا کل فرماندهی ارتش عقب نشینی کرده است و کشور را برای درگیری های خیابانی ازاد گذاشته است.

دبکا به نقل از یک منبع مصری خود نوشت: کشور ممکن است به میدانی از حمام خون تبدیل شود.

به گزارش سرویس ترجمه خبرگزاری انتخاب، واشنگتن کسب اطلاع کرده است که درگیری دیروز طرفداران مبارک اخرین تلاش او برای باقی ماندن نبود، بلکه وی در روز های اینده برنامه های دیگری در سراسر کشور دارد که در جمعه 4 فوریه به اوج خود می رسد.

امریکایی ها دریافته اند که حسنی مبارک 82 ساله با اینکه به شدت بیمار است، برنامه ای برای کناره گیری انگونه در سخنرانی خود گفت ندارد. 
نظرات بینندگان