arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۴۷۰۷۵
تعداد نظرات: ۳ نظر
تاریخ انتشار: ۰۷ : ۱۶ - ۲۲ آذر ۱۳۹۰

سود سرشار به قیمت «جان مردم»!

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :


خبرآنلاین نوشت:

هشدارهای جدی پلیس درباره عدم شماره گذاری خودروهای غیر استاندارد و غیر ایمن، همچنان خودروسازان بی رقیب و دولتی کشور را به واکنش​های غیر مسئولانه وامی​دارد. 

در حالی که همه می دانند غالب تلفات جاده​ای در سال متعلق به خودروهای بی کیفیت و با استاندارد پایین دو خودروساز داخلی و بی رقیب در کشور است؛ خودروسازان داخلی همچنان به تولید این محصولات خطرآفرین که با جان ملت ایران بازی می​کند؛ ادامه می​دهند و در مقابل هشدارهای پلیس نیز، مقاومت می​کنند.

چند روز پیش یک مقام مسئول در گفتگو با یک خبرگزاری، عدم شماره​گذاری برخی خودروها از سوی پلیس را «دست انداختن» صنعت کشور و نوعی بی احترامی به تولید داخلی و بی حرمتی به کارگران داخلی توصیف کرده بود!

شاید فراموش شده باشد که «تنها بازشدن مبادی ورودی خودرو به کشور و صرفه جویی در مصرف سوخت خودروهای استاندارد غیر وطنی، می​تواند سه برابر خودروسازان داخلی، ایجاد شغل کند» هرگز به این نکته اشاره نشده که هفته گذشته بازهم چند دانشجوی کشور _ به عنوان مدیران آینده و نخبگان و روشنفکران جامعه _ در مسیر مشهد به دلیل عمل نکردن ترمز یک دستگاه هوو و برخورد شدید با یک ساختمان، درجا کشته شدند و با ورود مستقیم تیرآهن به این خودرو، به نوعی به سیخ کشیده شدند!

این مدیر خودروساز که منویات خود و شرکتش را در لوای حمایت از کارگران مطرح می​کرد، حتی به این نکته هم اشاره نکرد که سود وحشتناک خودروسازان دولتی کشور از «جان» مردم بدست می​آید و او و مدیرانش هرگز علاقه ندارند به این نکته اشاره کنند که «میزان خودروهای صادراتی کشور از نظر تعداد در مقایسه با سال 89 معادل 68 درصد کاهش پیدا کرده و در کنار این روند نزولی شاهد کاهش قیمت صادراتی این خودروها نیز هستیم!» در واقع خودروساز بی رقیب داخلی دریافته که باید سود خود را از بازار داخلی تامین کند؛ و در این راه هر چه بی​کیفیت​تر و کم هزینه​تر، بهتر!
 
با این حال این مقام مسئول که معتقد است پلیس با عدم شماره​گذاری، صنعت خودرو را به بازی گرفته، چطور از استانداردهای خودرو سخن می​گوید و می​گوید وقتی سازمان استاندارد _ از زیر مجموعه های وزارت صنایع _ خودرویی را تایید می​کند، پلیس صلاحیت و حق ندارد درباره بی​استاندارد بودن یک خودرو نظر بدهد! وقتی همین چندی پیش، فرزند یکی از مسئولان به علت بازنشدن کیسه هوای خودروی وطنی، در تصادفی شدید، به کما رفت.

همچنین فراموش کرده اند که بگویدند اغلب قطعات خودروهای داخلی ساخت صنعت چین است و نه خودروسازان داخلی چگونه می شود مدعی معاش کارگران این صنعت شد.

نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۳
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۱
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۷:۲۶ - ۱۳۹۰/۰۹/۲۲
0
14
تنها صنعتی که ما رو تحریم نکردن همین صنعت خودرو سازی هستش همین صنعت هم آقایون بر ملت تحریم کردن.بابا بخدا اگه این خودروساز هایه داخلی میخواستن پیشرفت کنن 40 سال وقت کمی نیست مگه کره جنوبی بعد از ما شروع نکرد ؟اونا کجا ما کجا.واقعا سالی 30000 کشته(به قول وزارت بهداشت نه راهنمائی رانندگی)کافی نیست؟چرا جان آدمها تو این مملکت ارزش نداره؟وقتی میشه با 20 میلیون یه خودرو سوار شی که ایمنی 5 ستاره داره چرا باید پول بدی جایه یه ماشین که جونتو بگیره؟به خاطر چی آخه؟آقایون رئیس راهنمایی رانندگی ،رئیس ایران خودرو،رئیس سایپا ،وزیر صنایع،رئیس جمهور... به نظر خودتون شما وجدان و آخرت دارین؟
هادی.ب - ازنا لرستان
حامد
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۱:۲۵ - ۱۳۹۰/۰۹/۲۲
1
5
مجید جان دلبندم هوو که خودروی ایرانی نیست.
از همون وارداتی هاس البته از نوع چینی
حسین
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۳:۴۷ - ۱۳۹۰/۰۹/۲۲
0
8
اگه این شرکتها هر جای دیگه این دنیا بودند بلافاصله ورشکست می شدند. نمی دونم ما چه گناهی کردیم که گیر اینها افتادیم.در آمد شون همون پول زور که از مردم می گیرند.اشتغال زایی! با حقوق از جیب مردم!
نظرات بینندگان