arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۷۹۷۹۰
تاریخ انتشار: ۴۰ : ۱۴ - ۲۲ مهر ۱۳۹۱
نجم الدین می گوید:

ايران خودرو امسال قصد دارد 9 درصد کل توليد را به بازار هاي هدف صادر کند

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
استراتژي صنعت خودرو و قطعه سازي کشور بايد بر مبناي بهبود توان رقابتي صنايع داخلي از طريق انتقال تکنولوژي باشد.

به گزارش ایکوپرس ، مهندس جواد نجم الدين مدير عامل گروه صنعتي ايران خودرو با بيان اين مطلب گفت : درغير اين صورت نه تنها سهم خود را در بازار بين المللي ازدست خواهيم داد، بلکه بازار کشور هم برروي خودرو سازان جهان بازشده و صنعت ملي آسيب مي بيند .

وي افزود: استراتژي ايران خودرو با خودرو سازان جهاني برنده –برنده و درراستاي کاستن از فاصله هاي فناوري بين ايران و کشور هاي پيشرفته دراين صنعت صورت مي گيرد.

مهندس نجم الدين با بيان اينکه ايران خودرو راهبردهاي خودرابا رويکردنگاه به بيرون و داخل تنظيم کرده است ، اظهارداشت : ايجاد برند سمند ، رانا و دنا و تنوع و توسعه آن وصادرات به آن سوي مرزها از الزامات استراتژي نگاه به بيرون اين شرکت است .

مدير عامل گروه صنعتي ايران خودرو تاکيد کرد : در استراتژي نگاه به داخل اين شرکت، همکاري مشترک با خودرو سازان معتبر مطرح است که از اين طريق فناوري خودرا در طراحي و توليد خودرو ارتقاء دهيم .

مهندس نجم الدين تصريح کرد: ايران خودرو در سال جاري قصد دارد 9 درصد کل توليد را به بازار هاي هدف صادرکند .

وي درزمينه کيفيت خودرو هاي صادراتي افزود: تفاوتي بين خودروهاي داخلي و صادراتي از نظر کيفي وجودندارد واعمال تمام استاندارد ها و ابزار هاي کيفي درخطوط توليد ايران خودرو با دقت لازم صورت مي گيرد .

مديرعامل گروه صنعتي ايران خودرو تاکيد کرد: قيمت محصولات صادراتي ايران خودرو دراكثر بازارهاي هدف صادراتي نه تنها كمتر از بازار داخل نيست بلكه اين محصولات با قيمتي بالاتر از داخل به فروش مي رسد.

مديرعامل گروه صنعتي ايران خودرو خاطر نشان ساخت : قيمت تمام شده محصول صادراتي در كليه حوزه هاي صادراتي، كمتر از قيمت تمام شده محصول مشابه جهت فروش در داخل كشور است كه صادرات خودرو نيز از اين امر جدا نيست و علت آن نيز مربوط به مواردي چون استرداد حقوق و عوارض گمركي محصولات صادراتي، جايزه و مشوق هاي صادراتي و ... است كه منجر به كاهش قيمت تمام شده محصول صادراتي مي شود.

مهندس نجم الدين تصريح کرد :از سوي ديگر مصرف كننده داخلي خودرو بايد هزينه هايي نظير هزينه شماره گذاري، بيمه، ماليات بر ارزش افزوده و ... را نيز پرداخت كند كه اين موارد در قيمت خودروهاي صادراتي وجود ندارد.
نظرات بینندگان