arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۸۰۹۴۶
تعداد نظرات: ۳ نظر
تاریخ انتشار: ۴۱ : ۱۰ - ۰۱ آبان ۱۳۹۱

شناسایی بزرگراههای پرخطر پایتخت

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
معاون حمل و نقل و ترافیک شهر تهران با اشاره به شناسایی نقاط پرخطر پایتخت گفت: نقاطی از شهر که بیشترین حوادث را طی سالهای گذشته داشته‌اند با همکاری پلیس راهنمایی و رانندگی و مشاوران ترافیکی مدیریت شهری در مناطق شناسایی کرده ایم.

به گزارش انتخاب ، سید جعفر تشکری هاشمی در گفتگو با مهر با اشاره به شناسایی مکان ها و بزرگراه های پر خطر شهر تهران گفت: از اواخر سال 90 تا سال 91 به طور مستمر نقاط پر حادثه شناسایی و بودجه های خودمان را در این مکان ها برای حل مشکلاتشان متمرکز کرده ایم.

وی با اشاره به روند نزولی میزان تصادفات منجر به مرگ در پایتخت گفت: سطح ایمنی معابر شهر افزایش داشته است و ما روند نزولی تصادفات پر خطر را در تهران شاهد بوده ایم تا آنجا که از جایگاه بیستم در تصادفات فوتی در کشور به جایگاه سوم رسیده ایم که رشد قابل توجهی است.

معاون شهردار تهران با بیان این که 120 دوربین ثبت سرعت در بزرگراه های شهر تهران نصب شده است گفت: این دوربین ها در کاهش سرعت در بزگراهها و انجام حرکتهای خشن و مار پیچ در رانندگی تاثیر بسیاری گذاشته اند.

تشکری هاشمی از نصب دوربین های ثبت تخلف چراغ های راهنمایی و رانندگی چهار راه ها به صورت انبوه خبر داد و گفت: پیش از این نیز برخی از چهار راه ها به این دوربین ها مجهز بودند اما به صورت محدود که در سال جاری تعداد آنها را افزایش چشمگیری خواهیم داد.

معاون شهردار تهران از اجرای طرح آرام سازی بزرگراههای پایتخت خبر داد و گفت: در برخی از بزرگراه ها به دلیل شیبی که داشتند، سرعت خودرو ها بالا بود مانند بزرگراه یادگار امام (ره) و امام علی (ع) تجهیزات بازدارنده نصب کردیم . همچنین نصب جزایر ایمنی در خیابان ها و ایمن سازی اطراف مدارس و آموزش رانندگان تاکسی و اتوبوس و مربیان مهد کودک ها و ... از دیگر فعالیت های ما برای کاهش تصادفات بود.
نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۳
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۱:۴۹ - ۱۳۹۱/۰۸/۰۱
0
2
برای بزرگراه یادگار ضلع شمال به جنوب علاوه بر لزوم حضور شبانه روزی در هر چند کیلومتر به چند کیلومتر باید کاهنده های برجسته سرعت هم در نظر گرفته شود دوربین به تنهایی کفایت نمیکند چون خیلی از رانندگان متوجه وجود و جدی بودن کاربرد و نتایج آنها نیمشوند .
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۲:۲۷ - ۱۳۹۱/۰۸/۰۱
0
1
اتوبان امام علی یکی از وحشتناکترین شاهکارهای مهندسی ایران است. نه شیب طولی مناسب داره نه شیب عرضی. من که هر روز از اونجا میرم اول اشهد میخوانم بعد راه میفتم.
لیسانسه بیکار
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۲:۵۴ - ۱۳۹۱/۰۸/۰۱
0
1
شمال به جنوب امام علی پیست اسکی میشد بهتر بود
نظرات بینندگان