arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۱۹۳۶۴۳
تاریخ انتشار: ۰۲ : ۱۵ - ۱۸ اسفند ۱۳۹۳

انتقاد از روش تعیین پرتصادف‌ترین خودروها

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
مشاور انجمن خودروسازان ایران گفت: شیوه فعلی پلیس برای تعیین پرتصادف‌ترین خودروهای کشور، شیوه علمی و دقیقی نیست.

داوود میرخانی رشتی در گفت‌وگو با ایسنا اظهار کرد: رییس پلیس راهنمایی و رانندگی سه خودروی پراید، پیکان و وانت نیسان را پرسانحه‌ترین خودروهای کشور اعلام کرده است.

وی با بیان اینکه مبنای سنجش پلیس در این رابطه درست نیست، اظهار کرد: هم‌اکنون در شهرهای بزرگ کشور تعداد معدودی خودروی پیکان در خیابان‌ها دیده می‌شود بنابراین بعید به نظر می‌رسد که پیکان واقعا یکی از سه خودروی پر تصادف کشور باشد.

مشاور انجمن خودروسازان ایران ادامه داد:‌ پراید نیز با فاصله زیادی از دیگر خودروها، پرتیراژترین خودروی در حال تولید بوده و با توجه به آنکه پرتعدادترین خودروی در حال تردد در کشور است، به طور طبیعی تعداد تصادفات آن باید بیشتر از خودروهای دیگر باشد.

وی افزود: بنابراین برای تعیین پرتصادف‌ترین خودروهای کشور، باید براساس فرمول سنجش نسبت فراوانی خودرو با تعداد تصادفات آن، تعداد خالص تصادفات هر مدل خودرو به نسبت فراوانی آن را به دست آورد.

میرخانی رشتی با بیان اینکه پلیس باید اعلام کند که هر مدل خودرو به ازای هر 1000 دستگاه خودروی در حال تردد از آن، چه تعداد سانحه داشته است، تصریح کرد: این مبنای علمی و دقیق تعیین پرتصادف‌ترین خودروهای کشور است و نمی‌توان بدون توجه به آن خودرویی را به عنوان پر تصادف‌ترین خودرو اعلام کرد.

وی خاطرنشان کرد: پلیس یک بار برای همیشه شفاف‌سازی کرده و آمار خود از تعداد تصادفات هر مدل خودرو به ازای هر 1000 دستگاه از آن خودرو که در حال تردد در کشور است را، اعلام کند.
نظرات بینندگان