arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۱۰۶۹
تاریخ انتشار: ۲۸ : ۱۱ - ۱۷ بهمن ۱۳۸۹

ضرر 70 میلیون تومانی جامعه و خانواده از هر طلاق

مدیرکل امور جوانان استان تهران با بیان اینکه طلاق، عامل اصلی بروز آسیب‌های جدی در جامعه است، گفت: هر طلاق حدود 70 میلیون تومان هزینه برای جامعه و خانواده به همراه دارد.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
مدیرکل امور جوانان استان تهران با بیان اینکه طلاق، عامل اصلی بروز آسیب‌های جدی در جامعه است، گفت: هر طلاق حدود 70 میلیون تومان هزینه برای جامعه و خانواده به همراه دارد.

به گزارش فارس سیدعباس جوهری در مراسم افتتاحیه برنامه‌های ایام‌الله دهه فجر و دومین دوره از دوره‌های آموزشی موفقیت (ازدواج موفق ـ خانواده موفق) در شهرستان پاکدشت گفت: قطعاً دشمن در عصر حاضر، برای تزلزل بنیان خانواده برنامه‌ریزی کرده و از ابزارهای جدید استفاده می‌کند و متأسفانه ما در خانواده‌ها، سپر مناسب و موانع دفاعی را برای مقابله با این حملات در نظر نگرفته‌ایم؛ بدون شک آموزش‌های قبل از ازدواج و تشکیل خانواده یکی از راه‌های مقابله با این خطر خواهد بود.

وی با بیان اینکه متأسفانه بیش از نیمی از طلاق‌ها در اوایل زندگی و حدود 10 درصد طلاق‌ها در نقطه صفر و قبل از آغاز زندگی مشترک اتفاق می‌افتد، افزود: این آمار و ارقام، حاکی از این است که متأسفانه زوجین و خانواده‌های آنها، بدون شناخت کافی و آموزش‌های مناسب، اقدام به تشکیل خانواده و ازدواج کرده‌اند و بدون شک اگر آموزش در خانواده‌ها جدی گرفته شود، طلاق‌هایی به این صورت، روندی رو به کاهش خواهد داشت.

جوهری، منشأ نا‌آگاهی‌ها و ناتوانی‌ها در کنترل بحران‌ ازدواج جوانان را ناآگاهی خانواده‌ها دانست و تصریح کرد: اکنون زمان این نیست که بدون آموزش و آگاهی و با دانسته‌های گذشته در امر ازدواج، با جوانان ارتباط برقرار کنیم بلکه خانواده‌ها باید با کسب آموزش‌های مرتبط و به‌روز، از بروز مشکلات ازدواج جوانان که به طلاق منتهی می‌شود، جلوگیری کنند.

وی ادامه داد: طلاق، ام‌الفساد و عامل اصلی آسیب‌های جدی در جامعه است؛ هر طلاق، تبعات و آسیب‌های اجتماعی جبران‌ناپذیری را به پیکره جامعه وارد می‌کند و آسیب‌های مادی و معنوی بسیاری را برای جامعه و خانواده به همراه دارد؛ به طوری ‌که هر طلاق حدود 70 میلیون تومان هزینه برای جامعه و خانواده دارد.

 مدیرکل امور جوانان استان تهران با اشاره به ایام‌الله دهه فجر و پیروزی غرورآفرین انقلاب اسلامی بیان داشت: مردم ایران در 32 سال گذشته، حرکتی را آغاز کردند که ریشه‌های فساد را خشکاند و در حال حاضر ما نیاز به انقلاب جدیدی در حوزه ازدواج جوانان داریم تا ریشه طلاق را از خانواده‌ها بخشکانیم و با همت مسئولان، شاهد بهبود در وضع فرهنگی خانواده‌ها باشیم.
نظرات بینندگان