arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۱۲۰۴
تاریخ انتشار: ۴۴ : ۱۳ - ۱۹ بهمن ۱۳۸۹
ویکی لیکس ادعا کرد؛

دیدار محرمانه مقامات ایران و امریکا / ثمره هاشمی و درخواست صدور ویزا و ایجاد خط هوایی مستقیم به امریکا !

در میان دعوت شدگان به این کنفرانس، مجتبی هاشمی ثمره، علی اصغر سلطانیه، سعید جلیلی، علی باقری، مصطفی دولتیا، رضا زیاران بودند.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
ویکی لیکس در یکی از اسناد خود اورده است: مشاوران دولت ایران در اخرین کنفرانس "پاگواش" حضور پیدا کردند.

به گزارش سرویس ترجمه خبرگزاری انتخاب (Entekhab.ir)، در میان دعوت شدگان به این کنفرانس، مجتبی هاشمی ثمره، علی اصغر سلطانیه، سعید جلیلی، علی باقری، مصطفی دولتیا، رضا زیاران بودند.

از امریکایی هایی که به این کنفرانس دعوت شده بودند می توان فیتزپتریک(نماینده کنگره امریکا)، راش هولت،  ویلیام پری وزیر سابق دفاع امریکا، ویلیام میلر، .

طرف امریکایی در مورد بحث حافط منافع امریکا سخنانی مطرح کرد و ثمره هاشمی سخنان احمدی نژاد را تکرار کرد: اگر درخواست رسمی بدهید، به ان به صورت مثبت نگاه خواهد شد.

وی افزود: در ابتدا باید قدم هایی برداشته شود که شامل پاسخ مثبت به ایران برای برقراری پرواز مستقیم از ایران به امریکا باشد.

ثمره گفت: سفارت سوئیس در تهران باید صدور ویزای امریکا را اغاز کند. ثمره در ادامه افزود: این پیشنهاد شخصی خودم است.

فینتز پاتریک، نماینده امریکا گفت: بحث پرواز مستقیم احتمالا غیر ممکن است .

به گزارش سرویس ترجمه خبرگزاری انتخاب (Entekhab.ir)، وی افزود: تحریم های احتمالی بیشتر، مسئله پرواز مستقیم را امکان ناپذیر خواهد کرد.

در این جلسه همچنین نمایندگان ایران گفتند: حاضر به مبادلات علمی بین ایران و امریکا هستند و همچنین به دیدارهای دو طرفه دانشمندان هسته ای از دو کشور رضایت می دهند. اما اگر یک طرفه باشد، قبول نمی کنند.
نظرات بینندگان