arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۱۲۱۵
تاریخ انتشار: ۵۱ : ۱۶ - ۱۹ بهمن ۱۳۸۹

اجرای طرح تفصیلی تهران از نخستین روز 1390

شهردار تهران، قالیباف گفت: مقدمات لازم برای اجرای این طرح فراهم شده و در بودجه سال 90 هم در نظر گرفته شده است و در تلاش هستیم آن را اجرایی کنیم.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

 شهردار تهران، قالیباف گفت: مقدمات لازم برای اجرای این طرح فراهم شده و در بودجه سال 90 هم در نظر گرفته شده است و در تلاش هستیم آن را اجرایی کنیم.

شهردار تهران با تبریک دهه فجر و گرامیداشت یاد و خاطره امام و شهدا انقلاب اسلامی تصریح کرد ‌: همه ما خودمان را مدیون شهدا می دانیم و شکر نعمت انقلاب اسلامی جز ادامه راه امام خمینی و تبعیت از ولی امر مسلمین نیست.

وی در ادامه با اشاره به بودجه سال 90 شهرداری تهران گفت: این بودجه روز آخر دی به شورای شهر ارائه شده که رویکرد آن بر اساس برنامه پنج ساله شهر تهران و سیاست‌های ارزیابی شورای شهر تهران است.

شهردار تهران با اشاره به تلاش شهرداری تهران برای عملیاتی کردن بودجه افزود: تلاش شده است بودجه از حالت سنتی جاری و عمرانی خارج شود و به سوی عملیاتی شدن پیش برود، بسترهای بودجه عملیاتی از دو سال گذشته اغاز شده است و امیدواریم شرایط طوری فراهم شود که بودجه سال 91 کاملا عملیاتی باشد.

قالیباف مهمترین چالش و اولویت بودجه سال 90 را حمل و نقل عمومی دانست و گفت: حدود 43 درصد بودجه سال 90 مربوط به حمل و نقل عمومی است.

وی فناوری اطلاعات،‌ توجه به بافت های فرسوده، هوشمند سازی و کوچک سازی در شهرداری و سیاست تمرکز زدایی را از دیگر رویکردهای بودجه شهرداری در سال 90 بیان کرد.

شهردار تهران با اشاره به اینکه بودجه سال 90 شهرداری هشت هزار و 354 میلیارد تومان است افزود:‌ از این بودجه حدود 57 درصد سهم بودجه نقدی و حدود 42 درصد غیر نقدی است.

وی گفت: در بودجه سال 90 سهم موضوعات فرهنگی و اجتماعی حدود 10درصد، حمل و نقل و ترافیک 43 درصد، خدمات شهری 16 درصد، ایمنی و مدیریت بحران 3 درصد و خدمات مدیریتی حدود 26 درصد است.

شهردار تهران افزود: سهم اعتبارات هزینه ای ما در بودجه حدود 35 درصد و اعتبارات سرمایه ای حدود 65 درصد است .

وی بافت های فرسوده را یکی از زخم های کهنه شهر تهران دانست و گفت: هفته آینده گزارشی از روند نوسازی این بافت ها به شورا ارائه خواهم کرد.

شهردارتهران در ادامه با تاکید بر اجرایی شدن قانون هدفمند کردن یارانه ها افزود: این قانون باید آن طوری که نوشته و مصوب شده است اجرایی شود و تسهیلاتی که برای شهرداری ها و دهیارها در قالب این قانون در نظر گرفته شده، تخصیص یابد؛ در غیر این صورت همه شهرداری ها دچار مشکل می شوند.
 

برچسب ها: قالیباف ، شهرداری
نظرات بینندگان