arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۱۲۵۰
تاریخ انتشار: ۱۶ : ۱۲ - ۲۰ بهمن ۱۳۸۹

فرزند ایت الله طالقانی: شجونی جنازه نواب صفوی را از داخل قبر خارج کرد

سید مهدی طالقانی در نقل خاطرات دوران مبارزه گفت: جنازه های نواب و دو تن از فدائیان از داخل قبرها توسط شیخ جعفر شجونی از مسگر آباد خارج شدند.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
سید مهدی طالقانی در نقل خاطرات دوران مبارزه گفت: جنازه های نواب و دو تن از فدائیان از داخل قبرها توسط شیخ جعفر شجونی از مسگر آباد خارج شدند.

فرزند آیت الله طالقانی در گفت وگو با خبر افزود:" بعد از شهادت نواب صفوی، مادر نواب آمدند منزل ما و به والده گفتند که شهید نواب به دلیل غصبی بودن مسگر آباد راضی نبودند که آنجا دفن باشند تا اینکه سال 1348 تصمیم می‌گیرند که مسگر آباد، به پارک تبدیل شود. قبل از تخریب مسگر آباد مرحوم ناصر زرباف و شیخ جعفر شجونی، و یک نفر دیگر موفق می‌شوند 3 تا از جنازه‌ها را خارج کنند. یعنی جنازه شهید نواب، شهید سید محمد واحدی، و شهید ذوالقدر را "

وی در پاسخ به اینکه چه کسی اجازه خروج این جنازه ها را داده بود، گفت:" این کار با اجازه آیت الله نجفی مرعشی انجام شد که به وادی السلام قم منتقل کردند و در آنجا شهید نواب را به نام سید حسینی دفن کردند. البته برخی از دوستداران نواب که قضیه را می‌دانستند مرتب رفت و آمد داشتند و به آنجا سر می‌زدند. متاسفانه آرامگاه شهید خلیل طهماسبی و عبدالحسین واحدی که نزدیک اینها بوده آنجا ماند و کسی سراغ آنها نرفت و انتقال آن گویا آن موقع امکان پذیر نبود. البته اینها روی این قبرها علاماتی گذاشته بودند ولی بعدها که این افراد از دنیا رفتند و دیگر همه فراموش کردند. بعد از انقلاب هم علاقه مندان نواب این کار را نکردند."

نظرات بینندگان