arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۱۲۷۳
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار: ۰۰ : ۱۴ - ۲۰ بهمن ۱۳۸۹

مهمترین مشکل صنعت خودرو سازی ایران از نگاه بيزينس مونيتور

هفته نامه بيزينس مونيتور در شماره اخیر خود در حالی طی گزارشی به وضعیت صنعت خودرو ایران پرداخته که مهم‌ترين مشكل ساختاري این صنعت را وابستگي آن به حمايت‌هاي دولتي خوانده است.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
هفته نامه بيزينس مونيتور در شماره اخیر خود در حالی طی گزارشی به وضعیت صنعت خودرو ایران پرداخته که مهم‌ترين مشكل ساختاري این صنعت را وابستگي آن به حمايت‌هاي دولتي خوانده است.

به گزارش خبرگزاری انتخاب به نقل از دنیای اقتصاد، هفته‌نامه مذکور ضمن اینکه حمایت‌های دولتی را موجب افت بهره‌وري توليد در صنايع خودروسازي ايران خوانده، به این نکته نیز اشاره کرده که هم اکنون شرکت‌های خودروسازی با مشكل تزريق نقدينگي روبه‌رو هستند. 

بيزينس مونيتور در این گزارش علاوه بر بیان مشکلات صنعت خودروسازی، دورنمای صنعت مذکور در ایران را نیزترسیم و عنوان کرده که صنعت خودروي ايران در حال حاضر دوران رشد و رونق قابل توجهي را طي مي‌كند. 

در این گزارش همچنین آمده است که توليد، فروش و صادرات خودرو در ايران در سه ماه نخست 2011 روندي كاملا صعودي داشته گرچه صنعت خودروسازي ايران مانند گذشته همچنان با مشكلات و چالش‌هايي روبه‌رو است. بر اساس اين گزارش كل توليد خودرو در بازار ايران طي شش ماه نخست سال مالي ايران كه از 21 مارس آغاز شده به بيش از 882 هزار و 369 دستگاه رسيده است. 

اين رقم 18 درصد بيشتر از شش‌ماه نخست 2009 بوده است. علاوه بر اين توليد خودروهاي سواري با 9/19 درصد رشد به بيش از 750 هزار و 961 دستگاه رسيده است . 

بيزينس مونيتور در پايان نوشته است: «صنعت خودروسازي ايران اكنون دوران رشد و رونق قابل توجهي را تجربه مي‌كند این در حالی است که به دليل دور بودن اقتصاد ايران از بحران مالي جهان، صنعت خودروسازي اين كشور همچنان به روند رشد و رونق خود ادامه مي‌دهد و پيش‌بيني مي‌شود اين روند همچنان ادامه پيدا كند.»
نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
سجاد خدایی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۷:۵۰ - ۱۳۹۰/۰۸/۲۰
0
0
با سلام،درسته که پیشرفتهای خوبی در این زمینه داشته ایم اما وقتی یک مقایسه ی کوچکی میان محصولات تولیدی داخل با کیفیت محصولات اروپایی و آمریکایی داشته باشیم ،می فهمیم که هنوز جای پیشرفت بسیار زیادی هست.
هنوز فاصله ی زیادی با محصولات با کیفیت بیشتر و قیمت پایین تر داریم.
با تشکر
نظرات بینندگان