arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۱۳۸۶
تاریخ انتشار: ۲۷ : ۱۲ - ۲۲ بهمن ۱۳۸۹

عسگراولادی: مقام معظم رهبري گله‌هاي روساي قوا از هم را نمي‌پذيرند

رييس جبهه پيروان خط امام و رهبري با تاكيد بر اين‌كه وحدت از رموز توفيق و استمرار انقلاب بوده است، گفت: در حال حاضر نبايد گله‌گذاري كرد و هم‌اكنون مقام معظم رهبري گله‌هاي روساي قوا از هم را نمي‌پذيرند.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
رييس جبهه پيروان خط امام و رهبري با تاكيد بر اين‌كه وحدت از رموز توفيق و استمرار انقلاب بوده است، گفت: در حال حاضر نبايد گله‌گذاري كرد و هم‌اكنون مقام معظم رهبري گله‌هاي روساي قوا از هم را نمي‌پذيرند.

به گزارش خبرگزاری انتخاب، حبيب‌الله عسگراولادي در نشست دبيران استاني حزب موتلفه اسلامي، با مورد توجه قرار دادن ويژگي‌هاي فرهنگي نهضت اسلامي اظهار كرد: يكي از كارهايي كه خود حضرت امام(ره) بر آن تاكيد داشتند و اسلام شناسان همراهشان را نيز موظف بر توجه بر آن داشتند، اين بود كه از فرهنگ اسلام ناب محمدي و فرهنگ شيعه اثني عشري تعريف‌هاي تازه‌اي از آن داشته باشند.

وي در ادامه عناصر موجود در فرهنگ اسلام ناب و شيعه اثني عشري را برشمرد و اظهار كرد: اين‌كه حق پيروز است و انتظار فرج براي امت اسلام لازم است، همچنين اين‌كه اسلام به عنوان حكومت قابل پياده شدن است و مي‌تواند با حكومت خود جامعه را سعادتمند كند و اينكه اسلام به عنوان حكومت مي‌تواند جهاني و ابدي شود، از جمله اين عناصر است و در اين مسير آيت‌الله بهشتي، آيت‌الله خامنه‌اي، آيت‌الله هاشمي رفسنجاني و حجت‌الاسلام والمسلمين باهنر خود را موظف مي‌دانستند كه از سال 1340 در رابطه با اين مباحث صحبت كنند.

عسگراولادي اظهار كرد: اگر چه در بين مردم ما فرهنگي مبني بر اينكه حق پيروز است وجود داشت، اما امام(ره) در اين مورد مي‌فرمودند كه مردم نبايد منتظر شوند تا حق به خودي خود پيروز شود و حركتي نكنند، چراكه اهل حق بايد حق را پيروز كند.

وي با بيان اين‌كه نظام حكومتي اسلام مي‌تواند جامعه را سعادتمند، ابدي و جهاني كند، افزود: هر رسالتي در هر كجا كه مي‌خواهد آغاز به كار كند و مردم را به جانب سعادت و كمال ببرد، بايد بر فرهنگ عمومي آنجا آگاه و مسلط باشد و آن را به سمت هدف هدايت كند.

وي همچنين تاكيد كرد: نه حق به ذاته پيروز مي‌شود و نه امام زمان(عج) براي انسان‌هاي تنبل مي‌آيد تا عدل و قسط را پياده كند و نه اسلامي كه در خانه و مساجد زنداني شود مي‌تواند بر ديگر اديان چيره شود.

رييس جبهه پيروان خط امام و رهبري با تاكيد بر اينكه حضرت امام(ره) راجع به مذهب ديد تعصبي نداشتند، اظهار كرد: يكي از قدم‌هايي كه ايشان برداشتند اين بود كه ديد شيعه را نسبت به سني و ديد سني را نسبت به شيعه عوض كردند. در اين راستا ايشان در مسجد اعظم قم سخنراني داشتند، وقتي برخي علماي متعصب ديني حرف‌هاي تعصب برانگيزي زده بودند و ممكن بود اين حرف‌ها آسيب‌هايي را پديد بياورند، دست مباركشان را بلند كردند و گفتند، "من دست تمام برادران مسلمان را در اقصي نقاط جهان به گرمي مي‌فشارم."

عسگراولادي در ادامه با مورد توجه قرار دادن بحث تقيه اظهار كرد: كلك‌هايي كه رژيم شاه همراه با نيرنگ از خارج از كشور داشت و تعدادي را در لباس روحانيت همراه خود كرده بود امام(ره) در يك سخنراني فرمودند كه "چون اساس اسلام در خطر است تقيه حرام و اظهار عقايد واجب است."

وي همچنين با ياد كردن از آيت‌الله مشكيني اظهار كرد: در روزهايي كه امام(ره) بيمار بود و آقاي مشكيني و منتظري مطرح بودند، هر كس با آيت‌الله مشكيني درباره آينده حرف مي‌زد و از ايشان مي‌خواست كه جلو بيايد، آيت‌الله مشكيني اين مساله را رد مي‌كردند و مي‌گفتند "من طلبه و در حال سپري كردن دوران طلبگي هستم."

رييس جبهه پيروان خط امام و رهبري هم چنين با اشاره به خاطرات دوران انقلاب اسلامي اظهار كرد: هر كس كه به من مي‌گويد تو در اين دوران فرد موثري بودي من به او مي‌گويم "من در انقلاب مفتخر بودم. ما خودمان را موثر نمي‌دانيم بلكه مفتخر مي‌دانيم كه در زمان امام(ره) زنده بوديم و من اين تعبير را مي‌پسندم كه امام(ره) ما را از لجنزارهاي شاهنشاهي نجات داد."

عسگراولادي در ادامه با تاكيد بر اين‌كه امروز مرحله دوم مبارزه امام(ره) است، گفت: اسلامي كردن ايران و اسلامي شدن كشورهاي اسلامي از جمله اهداف مبارزه امام بود و ما هم اكنون در مرحله دوم هستيم.

وي هم‌چنين خطاب به دبيران استاني حزب موتلفه اسلامي حاضر در اين نشست تاكيد كرد: همانطور كه امام(ره) توصيه به وحدت فرمودند و در واقع وحدت از رموز توفيق و استمرار انقلاب بوده است، شما عزيزان نيز در استان‌هاي خود در مقابل هر كس كه گله‌اي دارد و گله‌اي مي‌كند بايد بگوييد الان وقت گله‌گذاري نيست و هم اكنون مقام معظم رهبري نيز گله‌هاي روساي قوا از يكديگر را نمي‌پذيرند.

مقام معظم رهبري در انتخابات آينده براي اصولگرايان يك فهرست را مي‌پسندند

عسگراولادي همچنين در حاشيه اين نشست تاكيد كرد: تصورمان اين است كه مقام معظم رهبري در بحث انتخابات آينده مجلس شوراي اسلامي براي اصولگرايان يك فهرست را مي‌پسندند.

وي در پاسخ به سوالي درخصوص الزامات وحدت ميان قوا، گفت: اينكه هر كدام از روساي قوا سليقه‌اي داشته باشند و اين سليقه بر هم منطبق نباشد طبيعي است، اما بايد بدانيم كه رسانه‌اي كردن اين موضوع دشمنان ما را شاد مي‌كند.

وي با بيان اين‌كه مقام معظم رهبري از چنين موضوعي نگران هستند و مي‌گويند هر بحثي داريد بنشينيد و بين خود مطرح كنيد اما اين بحث‌ها را رسانه‌اي نكنيد، افزود: متاسفانه رسانه‌اي شدن اين اختلافات سوءاستفاده دشمنان را به دنبال خواهد داشت، اما به هر ترتيب نسل جوان ما وقتي مي‌بيند روساي قوا با وجود اين اختلاف سلايق با هم بحث طلبگي مي‌كنند، رشد مي‌كنند. نسل جوان ما نبايد كه در گورستان رشد كند، بلكه با توجه به اين موضوعات مي‌تواند رشد كند.

عسگراولادي در ادامه با بيان اين‌كه اختلاف بين دولت و مجلس و بين رييس جمهور و رييس مجلس اختلافي است كه هر كدام از اين قوا را مستقل نشان مي‌دهد، درباره تاكيدات رييس جمهور مبني بر اين‌كه استيضاح بهبهاني قانوني نبوده است، اظهار كرد: بر تكيه آقاي احمدي‌نژاد مبني بر اين‌كه اين استيضاح غيرقانوني است، مجلس جوابگو بود.

رييس جبهه پيروان خط امام و رهبري افزود: آقاي رييس جمهور گفتند تعدادي از استيضاح كنندگان امضاي خود را پس گرفته‌اند، اما تعداد ديگري هم اضافه شدند و عدد از نظر آيين‌نامه مجلس درست بود. البته اينكه رييس جمهور در جلسه استيضاح شركت نكرد تا از وزير خود دفاع كند يا اين‌كه وزير خودش حاضر نشد تا پاسخ بگويد يك مقدار به ضرر دولت شد، ولي به هر ترتيب مجلس مصمم بود كه استيضاح را بشنود و نظر موافق و مخالف را به راي بگذارد كه اين كار را انجام داد.

عسگراولادي همچنين در پاسخ به سوالي مبني بر نوع فعاليت‌هاي جبهه پيروان خط امام و رهبري براي انتخابات آينده مجلس شوراي اسلامي با تاكيد بر اين‌كه تصورمان اين است كه مقام معظم رهبري براي اصولگرايان يك فهرست را مي‌پسندند، گفت: حركت جامعتين در اين راستا شروع مباركي بود و جبهه پيروان خط امام و رهبري لبيك گفت و از اين حركت استقبال كرده است و در حال تطبيق دادن خود با چارچوبي است كه جامعتين براي وحدت در نظر دارد.

رييس جبهه پيروان خط امام و رهبري همچنين درخصوص اقدامات كميته سه نفره نيز اظهار كرد: اين كميته در حال تنظيم ساماني است كه بتواند با همه اصولگرايان كار كند.

خبرنگاري پرسيد آيا كميته سه نفره با آيت‌الله هاشمي رفسنجاني ديدار خواهد داشت كه عسگراولادي در پاسخ به اين سوال اظهار كرد: هنوز بحثي در اين زمينه در كميته مطرح نشده است.

وي همچنين در پاسخ به اين سوال كه به نظر شما مهمترين دستاوردهاي انقلاب اسلامي پس از 32 سال چه بوده است، گفت: آنچه كه حضرت امام(ره) مي‌خواستند و به آن رسيدند و بعد از ايشان مقام معظم رهبري آن را ادامه دادند، معرفي اسلام به عنوان يك نظام حكومتي ماندني و ابدي است و در اين باره توفيق پيدا كردند و مقام معظم رهبري نيز اين مسير را ادامه دادند.
نظرات بینندگان