arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۱۳۹۸
تاریخ انتشار: ۰۰ : ۱۴ - ۲۲ بهمن ۱۳۸۹

آیت الله جنتی: افراد نامدار كشور در فتنه‌ها دست داشته و دارند/ دنبال نقشه کشیدن هستند

دبير شوراي نگهبان با بيان اينكه بسياري از افراد نامدار كشور در فتنه‌ها دست داشته و دارند، گفت: كاملا مطلع هستيم كه افراد نامدار كشور و نظام در فتنه‌ها دست دارند و به دنبال آن هستند كه كشور و نظام را تضعيف كنند.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
دبير شوراي نگهبان با بيان اينكه بسياري از افراد نامدار كشور در فتنه‌ها دست داشته و دارند، گفت: كاملا مطلع هستيم كه افراد نامدار كشور و نظام در فتنه‌ها دست دارند و به دنبال آن هستند كه كشور و نظام را تضعيف كنند.

به گزارش خبرگزاری انتخاب به نقل از فارس؛ آيت‌الله احمد جنتي پيش از ظهر امروز در جمع راهپيمايان اصفهاني با اشاره به اينكه اصل اساسي فعاليت سران فتنه در فتنه پس از انتخابات سال گذشته، به زير سؤال بردن ارزش‌هاي انقلاب اسلامي بود، اظهار داشت: با وجود اينكه امروز سران فتنه بي‌آبرو و منزوي شده‌اند اما هنوز در حال نقشه‌ كشيدن و توطئه كردن هستند و قصد دارند مسير انقلاب را به انحراف بكشانند.

وي با اشاره به اينكه سران فتنه، وقاحت را به حد اعلاي خود رسانده‌اند، افزود: سران فتنه هنوز در راه تضعيف قدرت ولايت فقيه گام برمي‌دارند و به دنبال اين هستند كه قدرت رهبري را در جامعه اسلامي كاهش دهند.

دبير شوراي نگهبان با اشاره به اينكه سران فتنه و فتنه‌گران به اهميت حضور رهبري و ولايت فقيه در جامعه اسلامي پي برده‌اند، تصريح كرد: رهبري و ولايت فقيه، عامل مهم استواري انقلاب و حضور مردم در تمامي صحنه‌ها و بحران‌هاي انقلاب است و بر همين اساس فتنه‌گران سعي ‌دارند كه ولايت فقيه را در جامعه اسلامي تضعيف كنند.

* مردم سران فتنه را محاكمه كرده‌اند

وي با تاكيد بر اينكه هيچ‌ احتياجي به محاكمه سران فتنه نيست، اضافه كرد: مردم با حضور خود در صحنه‌ سران فتنه را محكوم كرده‌اند و ذلتي را به اين افراد چشانده‌اند كه با 10 بار اعدام هم نمي‌تواند طعم تلخ اين ذلت را از زندگي سران فتنه پاك كند.

آيت‌الله جنتي با تاكيد بر اينكه مردم عامل اصلي سربلندي انقلاب در جريان فتنه بودند، بيان داشت: به ياري خداوند شاهد بوديم كه همان مشتي كه مردم در سال 57 بر سر آمريكاي جنايتكار فرود آوردند، سال گذشته بر سر سران فتنه فرود آمد و آن‌ها را در جاي خود نشاند.
وي با تاكيد بر اينكه مردم به هيچ‌ عنوان با سياست‌هاي فتنه‌گران و عوامل آن‌ها موافق نيستند، گفت: اين افراد هنوز از وقايع سال‌هاي گذشته و مجموع 32 سال سپري شده از انقلاب اسلامي ايران درس عبرت نگرفته‌اند و نمي‌دانند كه مردم با سياست‌هاي اين افراد مخالف هستند.

* برخي افراد مشهور كشور به دنبال تضعيف نظام هستند

دبير شوراي نگهبان با بيان اينكه بسياري از افراد مشهور و نامدار كشور در فتنه‌ها دست داشته و دارند، افزود: كاملا مطلع هستيم كه افراد مشهور و نامدار كشور و نظام در فتنه‌ها دست دارند و به دنبال آن هستند كه كشور و نظام را تضعيف كنند.

وي با اشاره به اينكه ولايت فقيه در كشور هيچ‌گاه تضعيف شدني نيست، اظهار داشت: بدون شك مهم‌ترين دليل خروج پر از سربلندي از جريان فتنه، ولايت و رهبري رهبر معظم انقلاب بود.

آيت‌الله جنتي با تاكيد بر اينكه خداوند نعمت ولايت فقيه و رهبر معظم انقلاب را به اين ملت عرضه كرده است، تصريح كرد: قدرت‌ها 32 سال دست به دست هم دادند تا ملت ايران را بشكنند اما ملت بزرگوار ايران اسلامي با تبعيت از ولايت فقيه در صحنه باقي ماندند و همواره دشمنان را شكست دادند.

* همه مشكلات به دست مردم حل مي‌شود

وي با بيان اينكه هم‌اكنون مشكلاتي در كشور وجود دارد اما اين مشكلات نيز حل شدني است، اضافه كرد: به اميد و ياري خداوند متعال، همه مشكلات به دست قدرت مردمي حل خواهد شد و اثري از مشكلات در اين كشور باقي نخواهد ماند.

دبير شوراي نگهبان در بخش ديگري از صحبت‌هاي خود با تاكيد بر اينكه خيزش كنوني در ملت‌هاي مظلوم جهان، با تاسي از اعتقادات رهبر معظم انقلاب شروع شد، گفت: نمي‌توان اعتقاد داشت كه حرف‌هاي امام(ره) تاريخ مصرف دارد چرا كه اگر اين صحبت‌ها تاريخ مصرف داشت، بدون شك انقلاب‌هاي امروز كشورهاي جهان، بي‌نتيجه مي‌ماند و به انقلاب اسلامي ايران اقتدا نمي‌كرد.

* انقلاب اسلامي سرلوحه جنبش كشورهاي منطقه است

وي با بيان اينكه اكنون پس از گذشت 32 سال از انقلاب اسلامي ايران، انقلاب امت‌هاي اسلامي در كشورهايي نظير تونس، مصر، اردن و يمن آغاز شده است، افزود: تمامي كشورها و ملت‌هاي جهان متوجه شده‌اند كه انقلاب اسلامي ايران مي‌تواند سرلوحه‌اي براي فعاليت‌هاي آزادي‌خواهانه مردم باشد.

آيت‌الله جنتي در بخش ديگري از صحبت‌هاي خود به خيزش بزرگ ملت مصر اشاره كرد و اظهار داشت: دانشگاه الازهر با قدمت يك هزار ساله نتوانست موجبات بيداري ملت مسلمان و رنج‌ديده مصر را فراهم كند اما انقلاب اسلامي ايران موفق شد با ايدئولوژي مطمئن و زيباي اسلامي، اين اعتقاد را در ملت مصر به وجود آورد كه مي‌توانند آزاد باشند و از زير بار ظلم ديكتاتور اين كشور خارج شوند.

وي با اشاره به اينكه قدرت، موجبات غرور را فراهم مي‌آورد، تصريح كرد: حكومت طاغوت پهلوي و مبارك در مصر به قدرت خود مغرور شده و با شكست روبه‌رو شدند و به اميد خداوند، اين مصيبت دامن‌گير آمريكا و اسرائيل هم خواهد شد و اين دو كشور را به تباهي خواهد كشاند.

دبير شوراي نگهبان با بيان اينكه به اميد خداوند انقلاب اسلامي ايران به كشورهاي جهان صادر شده است، اضافه كرد: با پيروزي اسلام در كشوري نظير مصر، كشورهاي ديگر هم به پا خواهند خاست و اين انقلاب از مرزهاي كشورهاي اسلامي نيز گذر خواهد كرد.

* سران قوا از اختلافات پرهيز كنند

وي در بخش ديگري از صحبت‌هاي خود با اشاره به اينكه سران سه قوه بايد از اختلافات جلوگيري كنند، گفت: سران قوا بايد در يك مسير حركت كنند و در اين مسير از رهبر معظم انقلاب تبعيت داشته باشند.

آيت‌الله جنتي تاكيد كرد: سران قوا هيچ‌گاه نبايد اختلافات خود را علني كنند بلكه بايد اين اختلافات را در ميان خود به بحث و بررسي گذارند و در راستاي منويات رهبر معظم انقلاب حركت كنند.
نظرات بینندگان