arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۱۷۱۷
تاریخ انتشار: ۱۵ : ۱۴ - ۲۶ بهمن ۱۳۸۹

علت لغو كنسرت محسن نامجو در مالزی

بعد از حواشی به وجود آمده در شب اول اجرا و نیز اعتراضات یك گروه اسلامگرا در پنانگ، دولت مالزی از لغو كنسرت محسن نامجو كه قرار بود طبق برنامه جمعه شب در مركز همایشهای بین المللی كوالالامپور برگزار شود خبر داد.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
بعد از حواشی به وجود آمده در شب اول اجرا و نیز اعتراضات یك گروه اسلامگرا در پنانگ، دولت مالزی از لغو كنسرت محسن نامجو كه قرار بود طبق برنامه جمعه شب در مركز همایشهای بین المللی كوالالامپور برگزار شود خبر داد.

به گزارش مهر به نقل از برناما، وزیر فرهنگ و ارتباطات مالزی گفت: دولت به این كنسرت مجوز نخواهد داد زیرا از شرایط مذهبی و فرهنگی مناسبی برخوردار نیست.

ریس یتیم افزود: درخواست شركت برگزار كننده این كنسرت در "كمیته مركزی بررسی درخواست برگزاری فیلمها و كنسرت هنرمندان خارجی" رد شد.

وی ادامه داد: حضور این خواننده مخالفتهای زیادی را از سوی مالاییها در پی داشت چرا كه برخی از آهنگهای وی برخلاف موازین اسلامی است.

مركز توسعه اسلامی (جاكیم) پیشتر تایید كرده بود آهنگهای این خواننده برخلاف موازین قران است و از مقامات خواسته بود كه مجوز این كنسرت را باطل كند.

یكی دیگر از وزیران كابینه جمیل خیر بهاروم نیز گفت: پس از تسلیم گزارش توسط یكی از اعضای پارلمان و بررسیهای انجام شده توسط مركز توسعه اسلامی (جاكیم) دریافتیم كه آهنگهای این خواننده برخلاف موازین قران است.

در ژوئن 2009 این خواننده به خاطر توهین به اسلام و قران در آهنگهایش به پنج سال حبس در ایران محكوم شده است.
نظرات بینندگان