arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۲۹۴۶۷۳
تاریخ انتشار: ۳۵ : ۲۱ - ۰۶ مهر ۱۳۹۵

چگونه به راحتی رزومه ای کاملا حرفه ای بسازید؟

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
همه ما احتمالا با افرادی روبرو شده ایم که در پیدا کردن شغل و مسیر حرفه ای دچار استیصال و سردرگمی هستند و یا حتی خودمان در این شرایط هستیم. اما چگونه  این تجربه را پشت سر بگذاریم؟
 
چگونه به راحتی رزومه ای کاملا حرفه ای بسازید؟

در این راستا مهم است بدانید که رزومه اولین ملاقات شما با کارفرما است. رزومه از موثرترین ابزارهایی است که می تواند برای معرفی قابلیت ها و توانایی های هر فرد مورد استفاده قرار گیرد. سازمان ها و شرکت ها با بررسی رزومه، در مدت زمانی بسیار کوتاه (طبق تحقیقات کمتر از 20 ثانیه)، رزومه های برتر را شناسایی کرده و آنها را مورد ارزیابی قرار می دهند. اما با وجود اهمیت رزومه نویسی، معمولا افراد از مهارت های کافی برای نوشتن رزومه خود برخوردار نیستند و یا ایجاد یک رزومه حرفه ای  و زیبا به کمک نرم افزار های نوشتاری (مانند Word) دردسرساز است.

از این رو آشنایی با یکی از حرفه ای ترین رزومه سازهای فارسی؛ یعنی رزومه ساز تلنت یاب، می تواند کمک بسزایی به جویندگان کار و متخصصان نماید. از مهم ترین ویژگی های رزومه ساز تلنت یاب می توان به موارد زیر اشاره کرد:
 
چگونه به راحتی رزومه ای کاملا حرفه ای بسازید؟

1)صرف زمان اندک برای ساخت این رزومه

2( به اشتراک گذاری از طریق لینک و QR کد

3(ساختار جامع و یکپارچه؛ تمامی اطلاعات فردی در این رزومه به صورت طبقه بندی شده قابل نمایش است.

4( امکان انتخاب قالب گرافیکی دلخواه

5) دسترسی آسان ؛ این رزومه هم به صورت آنلاین و هم ذخیره شده قابل دسترسی و ویرایش می باشد.

این رزومه ساز از طریق وب سایت www.talentyab.com قابل دسترسی می باشد.

برای آشنایی بیشتر با این رزومه ساز در ادامه به معرفی مهمترین بخش های آن می پردازیم.

1) مشخصات پایه:

در فرمت استاندارد و ساختار یک رزومه، اولین نکته ای که باید بدان توجه نمود، ذکر مشخصات پایه (مانند نام، محل سکونت و ...) و اطلاعات تماس می باشد.

) پیشینه تحصیلی و سوابق آموزشی

پس از مشخصات کلی، نوبت ثبت سوابق تحصیلی و آموزشی است. که بهتر است با ذکر جزئیات و شرح مختصری از دستاوردهای هر مقطع تحصیلی همراه باشد.

3) پیشینه شغلی و پروژه های انجام شده

گام بعدی در ثبت یک رزومه موفق، پرداختن به پیشینه شغلی و شرح تجارب کاری است. برای کارفرمایان، اینکه شما در گذشته حرفه ای خود در چه سازمان هایی فعال بوده و چه تجارب و دستاورد هایی کسب نموده اید، بسیار مهم است. پس توصیه می شود که در تکمیل این بخش نهایت دقت نظر خود را بعمل آورید.

 4) دانش، زبان، مهارت، ابزار و نرم افزار

در نهایت آنچه که به پر بار تر شدن رزومه شما کمک می کند، ذکر دانش تخصصی، ابزار و نرم افزار هایی است که در آن ها مهارت دارید. با توجه به تخصصی تر شدن حوزه های کاری مختلف، موفقیت در هر شاخه تخصصی نیازمند تسلط بر دانش و مهارت های خاصی است که ذکر آن ها در رزومه به شما کمک خواهد کرد تا برای فرصت های شغلی که نیازمند یک دانش و مهارت خاص می باشد، جزء گزینه های اول انتخابی قرار گیرید.

5) شرح علاقه مندی ها و توصیف مختصری از توانمندی ها

همچنین شرح علاقمندی ها، فعالیت های داوطلبانه و نقاط قوت شما اطلاعات بهتری را برای تصمیم گیری در اختیار سازمان ها قرار می دهد. توصیف توانمندی ها و دلایل علاقه مندی شما به همکاری (Cover Letter) در قالبی تشریحی نیز به در این زمینه بسیار موثر است.

نظرات بینندگان