arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۴۰۴۵۷۱
تاریخ انتشار: ۱۵ : ۱۹ - ۰۲ ارديبهشت ۱۳۹۷

عضو هیئت مدیره بانک کشاورزی: توجه به کارکنان، منجر به توجه به مشتری می‌شود

این عضو هیئت مدیره بانک کشاورزی با اشاره به ضرورت استفاده مطلوب‌تر از ظرفیت‌های سازمانی، خاطرنشان ساخت: بانک کشاورزی سازمانی با قدمت است که عمر آن به راه‌اندازی دانشگاه تهران که مهد علم در کشور است می‌رسد، این سازمان از مرحله رشد گذر کرده و به مرحله پایداری رسیده است.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

 مقوله مدیریت توجه، مبحثی فراگیر،پویا ودینامیک است که مسعود شریفات عضو هیئت مدیره بانک کشاورزی تلاش کرد به روانی وشیوایی هرچه بیشتر، آن را در همایش روسای شعب بانک کشاورزی تبیین و تشریح کند.شریفات در این باره  گفت: در سازمان‌های معاصر احترام و توجه به کارکنان، به احترام و توجه به مشتریان منجر می‌‌شود.

به گزارش روابط عمومی بانک کشاورزی، مسعود شریفات روز یکشنبه دوم اردیبهشت ماه سال جاری که در جمع روسای شعب این بانک سخن می‌گفت، با تاکید بر اینکه به دلیل اهمیت مسائل اقتصادی یک دهه است که مفاهیم اقتصاد،تولید و اشتغال از سوی مقام معظم رهبری مورد تاکید قرار گرفته است و سال جاری نیز در حمایت ازکالای ایرانی تنظیم شده است ، مروری بر عملکرد بانک داشت و تصریح کرد: مدیریت کفایت سرمایه، مدیریت بدهی‌ها، مدیریت نقدینگی و مدیریت دارایی برای اداره یک بانک بسیار مهم است.

 وی عملکرد شعب بانک کشاورزی و سایر کارکنان این بانک در اغلب حوزه های یادشده را مثبت ارزیابی کرد و متذکر شد: در حوزه وصول مطالبات و واگذاری اموال و دارایی های مازاد بانک باید توان مضاعفی داشته باشیم تا بتوانیم ، مدیریت دارایی‌های بانک را نیز بهبود بخشیم.

شریفات در بخش دیگری از سخنانش مقوله مدیریت توجه را به عنوان یک اصل مدیریتی نوین مورد تاکید قرار داد و گفت: امروز در سازمان‌های معاصر احترام و توجه به کارکنان به احترام و توجه به مشتریان منجر می‌‌شود و نابرابری در توجه به نابرابری در احترام به کارکنان و مشتریان منتهی خواهد شد.

این عضو هیئت مدیره بانک کشاورزی با اشاره به ضرورت استفاده مطلوب‌تر از ظرفیت‌های سازمانی، خاطرنشان ساخت: بانک کشاورزی سازمانی با قدمت است که عمر آن به راه‌اندازی دانشگاه تهران که مهد علم در کشور است می‌رسد، این سازمان از مرحله رشد گذر کرده و به مرحله پایداری رسیده است.

وی خاطرنشان کرد: بانک کشاورزی در شرایطی قرر دارد که باید با تمرکز و تکیه بر فرصت‌ها و ظرفیت‌هایی که پیش‌رو دارد، مزیت‌هایی رقابتی خود را تقویت کند تا در بازار رقابتی محصولات و خدمات مطلوب‌تری عرضه کند.

مسعود شریفات همچنین به نقش و کارکرد روسای شعب در مسیر تعالی سازمانی اشاره داشت و یادآور شد: بانک کشاورزی فرهنگ‌های مختلفی را درون و بیرون سازمان تحمل می‌کند و حاصل این همنشینی فرهنگی، هم‌افزایی برای سازمان است.

وی با بیان اینکه  نقش روسای شعب باید به گونه‌ای باشد که فرهنگ‌های مختلف را به گونه‌ای هماهنگ کنندکه کارکنان شعب به عنوان کنشگران سازمانی توجه به مشتری را مدنظر قرار دهند، اضافه کرد: کارکنان باید این مفهوم را درک کنند که در سازمان ارزشمند هستند. اگر این مفهوم را درک کنند در نقش‌های گوناگون به تفکر سازمانی هدایت می‌شوند،تبادل اطلاعات می‌کنند و نقش خود را در تحقق اهداف سازمانی ایفا می‌کنند.

عضو هیئت مدیره بانک کشاورزی با اشاره به اینکه شالوده سازمانی با صداهای متکثر و نتیجه واحد شکل می‌گیرد، افزود: باید این مفهوم را درک کنیم که رفتار و تعاملات فرهنگی تک تک کارکنان چگونه در تحقق اهداف کلان بانک نقش‌آفرینی می‌کند. امروزه سازمان‌ها با دغدغه‌های ذهنی مختلفی روبه‌رو هستند؛ به عبارتی دغدغه‌های افراد مختلف در سطوح سازمانی با هم متفاوت است.

وی اضافه کرد:این دغدغه‌ها باید پاسخ داده شود تا امید سازمانی ایجاد شود. اگر روسای شعب این توان را داشته باشند که در محیط سازمانی خود تغییر ایجاد کنند و با تغییر، بهبود ایجاد کنند، گفت‌و‌گوی حرفه‌ای حاکم می‌‌شود و مدیریت تغییر منجر به ایجاد امید و در نهایت بهبود می‌شود.

عضو هیئت مدیره  بانک کشاورزی در ادامه تصریح کرد: غنی‌سازی فرهنگی سازمان را به سمت تغییر مثبت سوق می‌دهد و در نهایت کارکنان نیاز به این مهم می‌رسند که متفاوت فکر کنند و متفاوت بیاندیشند.

شریفات  به تغییرات مثبت و متعدد هدفمند که بستر رشد و تعالی و حرفه‌ای گری را در سازمان فراهم می‌‌کند اشاره کرد و افزود: تغییرانی که منجر به ایجاد ایده‌های جدید می‌شود، فرصت‌های جدید را هم پیش روی سازمان می‌گشاید لذا در جای جای سازمان و نزد تک تک کارکنان استعداد هایی وجود دارد و تنها باید بستر شکوفایی این فراهم شود.

وی در پایان با تاکید دوباره بر ظرفیت‌های بالای روسای شعب گفت: توانایی رئیس شعبه بسیار بالاست و حتی بسیاری از مشتریان بانک رئیس شعبه را به عنوان رئیس بانک در منطقه می‌شناسند. این یک فرصت بزگ برای روسای شعب است که این نگاه متشریان را استفاده کرده و آن را در جهت تعالی سازمان هدایت کنند. روسای شعب باید کارکنان سازمان را به عنوان کنشگران توسعه‌یافته سازمانی در مسیری هدایت کنند که بیشترین بهره‌وری را برای سازمان داشته باشند.

شریفات سخنان خود را این‌گونه پایان بخشید: اولین قدم را که برداریم جاده راه را به ما نشان می‌دهد؛ پس امید داشته باشیم و آخرین قدم را برداریم و آخرین تلاش را انجام دهیم و امید داشته باشیم و این امید را با تدبیر همراه کنیم تا روزهای روشن‌تری پیش‌روی ما عیان شود.