arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۴۴۲۲۵۳
تاریخ انتشار: ۳۷ : ۱۸ - ۳۰ آبان ۱۳۹۷

جدیدترین روبات پیشخدمت وارد نپال شد / توانایی تعامل با مشتریان / گفتگو به دو زبان نپالی و انگلیسی

نپال از جدیدترین روبات پیشخدمت خود رونمایی کرد. روبات پیشخدمت نپالی ها می تواند نسبت به روبات های پیشین خدماتی ویژه تر ارائه دهد.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

نپال از جدیدترین روبات پیشخدمت خود رونمایی کرد. روبات پیشخدمت نپالی ها می تواند نسبت به روبات های پیشین خدماتی ویژه تر ارائه دهد.

به گزارش سرویس آی تی و فناوری انتخاب، حضور روبات ها در رستوران ها موضوعی عجیب نیست و این روزها برخی از رستورانها در چین و ژاپن نیز از روبات ها برای تسهیل خدمات خود استفاده می کنند.

اغلب اوقات وقتی که شما به عنوان یک کاربر وارد رستورانی شوید که با روباتهای پیشخدمت خدمات ارائه می کند نهایتا با روبات هایی مواجه می شوید که می توانند سفارشات را دریافت و سپس به آشپزخانه انتقال دهند اما اکنون یک شرکت روباتیک محلی موسوم به « Paaila Technology»، نوعی روبات پیشخدمت به نام Ginger طراحی کرده که می تواند صنایع غذایی را به طور کامل متحول کند.

این روبات حدود 5 فوت قد دارد و با ظاهری دوستانه طراحی شده است. اما این روبات چگونه کار می کند؟

جدیدترین روبات پیشخدمت وارد نپال شد / توانایی تعامل با مشتریان / گفتگو به دو زبان نپالی و انگلیسی

_این روبات اقدام به ارائه سرویس های غذا و منوهای رستوران بین میزها می کند

_روبا هوشمند نپالی ها دارای سنسورهایی بسیار هوشمند است که می تواند محیط اطراف را به سهولت آنالیز کند

_قدرت این روباتها در مانور بین میزهای رستوران فوق العاده است

_نکته مهم در مورد  این روبات به نحوه شارژ باز می گردد. روبات مذکور می تواند به طور خودکار بین میزها بچرخد و در صورت نیاز به شارژ به طور خودکار به شارزر متصل شود

_این روبات هوشمند قادر است به دو زبان انگلیسی و نپالی گفتگو کند

شاید برایتان جالب باشد بدانید که این روبات توسط گروهی از دانشجویان جوان رشته مهندسی کامپیوتر طراحی شده است. این روبات در رستورانهای زنجیره ای نائولا در نپال مورد استفاده قرار گرفته اند و پیشبینی می شود به زودی از سوی دیگر شرکت ها نیز مورد توجه قرار گیرند.

جدیدترین روبات پیشخدمت وارد نپال شد / توانایی تعامل با مشتریان / گفتگو به دو زبان نپالی و انگلیسی

دیپکمال بوسال یکی از اعضای طراح این روبات می گوید: "ما در جریان طراحی این روبات تمام تلاشمان را به کار بسته ایم تا بتوانیم تا حد امکا حضور انسانها در رستورانها را به حداقل برسانیم. درواقع در رستورانهای عادی همه وظایف به عهده پیشخدمت ها است اما در رستوران ما روباتها عهده دار تمامی امور هستند. روباتهای ما درست مثل انسانهای عادی قادر به برقراری ارتباط با مشتریان هستند."

وقتی یک نفر می رود، یک ربات دیگر ایستگاه آشپزخانه را برای ادامه کار پیدا می کند. به این ترتیب زنجبیل و انسان در هماهنگی در محیط رستوران کار می کنند. در حالیکه زنجبیل به انجام وظیفه دنیوی برای تحویل غذا می پردازد، پرسنل انسانی می توانند در گفتگو معنی دار با مشتریان شرکت کنند و در نتیجه یک رابطه صمیمی برقرار کنند. "

نظرات بینندگان