arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۴۷۱۲۸۷
تاریخ انتشار: ۱۶ : ۱۹ - ۲۷ فروردين ۱۳۹۸

اعلان جنگ شرکت‌های هواپیمایی اروپایی به مسافرانِ بدرفتار

کشیدن سیگار، مصرف الکل و حمله به خدمه یا مسافران دیگر از جمله مشکلاتی هستند که خطوط هواییِ کشورهای اروپایی در حمل و نقل مسافران بدرفتار با آن روبرو می‌شوند و این شرکت‌ها در پی وضع مقرراتی برای عدم پذیرش این مسافران هستند.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

 

کشیدن سیگار، مصرف الکل و حمله به خدمه یا مسافران دیگر از جمله مشکلاتی هستند که خطوط هواییِ کشورهای اروپایی در حمل و نقل مسافران بدرفتار با آن روبرو می‌شوند و این شرکت‌ها در پی وضع مقرراتی برای عدم پذیرش این مسافران هستند.

به گزارش ایسنا، شرکت‌هایی هواپیمایی دیگر نمی‌خواهند در مقابل مسافران "بدرفتار" از خود انعطاف نشان دهند.

آژانس ایمنی خطوط هواپیمایی اروپا (EASA) از چند هفته پیش کمپینی را با عنوان "در پرواز من نه " (Not on my Flight) برای مقابله با مشکلات ناشی از خشونت رفتاری برخی از مسافران به راه انداخته است.

شرکت هواپیمایی مجارستانی "ویزز ایر" روز گذشته (دوشنبه) اعلام کرد که خطوط هوایی اروپایی می‌خواهند از طریق کمپین "در پرواز من نه " شمار مسافران بد رفتار را در هواپیماها کاهش دهند.

به گفته آژانس ایمنی خطوط هواپیمایی اروپا در حال حاضر با افزایش شمار خشونت‌های رفتاری در هواپیماها زمان اقدام عملی مقابله با این شرایط فرا رسیده است.

بر اساس آماری که از سوی این آژانس منتشر شده در هر سه ساعت در خطوط هوایی اروپا به دلیل رفتار خشونت آمیز یک مسافر، امنیت پرواز به خطر می‌افتد. دست‌کم یک بار در ماه به طور متوسط یک هواپیما به دلیل مسافران بدرفتار مجبور به فرود اضطراری می‌شود.

مسئولان امنیت هوایی نسبت به افزایش خطرات ناشی از این گونه بدرفتاری‌های مسافران هشدار داده‌اند؛ چه خطرهایی که از طرف مسافران مست به وجود ‌می‌آیند و چه خطراتی که نتیجه رفتار خشونت‌آمیز مسافران در حال پرواز هواپیما هستند.

به دلیل وضع مقررات سخت‌گیرانه و خدمه آموزش دیده آمار موارد بروز رفتار خشن مسافران شرکت هوایی "ویزز ایر" در سال‌های گذشته ثابت باقی مانده است. اما بر اساس گزارش صنایع هواپیمایی در سال گذشته میلادی (۲۰۱۸) آمار رفتار خشونت‌آمیز مسافران در خطوط هوایی دیگر یک سوم افزایش را نشان می‌دهد.

آژانس ایمنی خطوط هواپیمایی اروپا می‌گوید اگرچه این نوع مسافران در مجموع در اقلیت هستند اما رفتار آن‌ها روی پروازی خوب و بدون دردسر و روی مسافران دیگر تاثیر زیادی می‌گذارد.

بنابر گزارش دویچه‌وله، در کمپین جدید "در پرواز من نه" (Not on my Flight) خطوط هوایی مختلفی از جمله "ایزی‌ ایر" ریان‌ ایر"، شرکت هواپیمایی نروژ و شرکت هلندی "ک‌ ال‌ ام" شرکت کرده‌اند.

نظرات بینندگان