arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۴۹۸۷۱۷
تاریخ انتشار: ۱۳ : ۲۰ - ۰۹ شهريور ۱۳۹۸
محققان انگلیسی دریافتند:

چاپ تصاویر و هشدارهای مرگ آور بودن مصرف دخانیات روی فیلترهای سیگار در کاهش مصرف موثر است

بررسی های جدید پژوهشگران دانشگاه استرلینگ نشان می دهد چاپ عباراتی مثل "مرگ آور بودن مصرف سیگار" روی فیلترها و بدنه سیگار می تواند بیش از پیام هشدار روی بسته های سیگار به افراد کمک کند تا از مصرف سیگار خودداری کنند.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

بررسی های جدید پژوهشگران دانشگاه استرلینگ نشان می دهد چاپ عباراتی مثل "مرگ آور بودن مصرف سیگار" روی فیلترها و بدنه سیگار می تواند بیش از پیام هشدار روی بسته های سیگار به افراد کمک کند تا از مصرف سیگار خودداری کنند.

به گزارش سرویس خواندنی های انتخاب، برخی پیغام ها مثل مرگ آور بودن مصرف سیگار می تواند به افراد کمک کند تا در مصرف سیگار زیاده روی نکنند.

شاید بسیاری از افراد تصور کنند چاپ تصاویر حاوی هشدار درباره خطرناک بودن مصرف سیگار نمی تواند افراد را قانع کند که دست از مصرف آن بردارند اما به نظر می رسد حقیقت چیز دیگری است. محققان دانشگاه استرلینگ معتقدند هشدارهایی که روی بدنه سیگارها چاپ می شدند ، تأثیر مستقیمی بر تعویض مارک سیگار یا کاهش دوز مصرفی افراد سیگاری دارد.

محققان این دانشگاه دریافتند که شرکت کنندگان در این طرح هشدارهای مربوط به سیگار را می خوانند و از دیدن این هشدارها احساس افسردگی و نگرانی می کند و حتی گاهی می ترسند. دکتر کرافورد مودی که رهبری این مطالعه را بر عهده داشت ، گفت: "بررسی کلی ما نشانگر این بود که سیگارهایی که با پیام هشدار ترکیب شده اند بیش از دیگر سیگارها روی افراد کم سن و سال اثر می گذارند. "

این مطالعه شامل 20 گروه متمرکز بود که  120 شرکت کننده در گروههای سنی مختلف را تشکیل می داد. یکی از مردانی که در گروه سنی 36-50 این مطالعه شرکت کرده است ، می گوید: "به نظر من تاثیر این تصاویر در سیگار کشیدن یا نکشیدن افراد تا حد زیادی ذهنی است و نمی توان گفت همه به یک اندازه از تصاویر یا متن های روی سیگار تاثیر می گیرند."

دکتر مودی از سال 2012 به دنبال ایده چاپ پیام های هشدار دهنده روی خود سیگارهای شخصی بوده است این ایده هنگامی به ذهنش رسید که در سنگاپور شاهد سیگارهایی  با پیامهایی در رابطه با سرکوب دولت برای واردات غیرقانونی دید. وی می گوید: " این روش برخلاف روش چاپ هشدار روی پاکت تاثیرگذاری به مراتب بیشتری دارد."

نظرات بینندگان