arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۵۰۱۰۹۶
تاریخ انتشار: ۲۶ : ۱۶ - ۲۳ شهريور ۱۳۹۸
نیویورک تایمز:

گوگل رتبه بندی خبرها را براساس «گزارش اصلی خبر» تغییر داده است

به نظر می رسد گوگل یک برنامه جستجوی جدید را در دست آزمون دارد که بر اساس آن گزارشهای اورجینال یا اصلی خبر به شکل مقدم بر گزارش های کپی و فرعی دیده شوند. اما در مورد جزئیات نحوه این رتبه بندی اطلاعاتی دقیق منتشر نشده است.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

به نظر می رسد گوگل یک برنامه جستجوی جدید را در دست آزمون دارد که بر اساس آن گزارشهای اورجینال یا اصلی خبر به شکل مقدم بر گزارش های کپی و فرعی دیده شوند. اما در مورد جزئیات نحوه این رتبه بندی اطلاعاتی دقیق منتشر نشده است.

به گزارش سرویس آی تی و فناوری انتخاب به نقل از نیویورک تایمز، گوگل سیستم اولویت بندی اخبار خود را بر اساس نخستین گزارش درمورد موضوعات اصلی داستانهایی که در این بستر منتشر می شوند تغییر داده است.

این شرکت می گوید که تغییراتی در سیستم رتبه بندی اخبار پنهانی خود "در سطح جهان برای برجسته کردن مقاله هایی که ما آنها را به عنوان گزارش های اصلی مهم" معرفی می کنیم ، ایجاد کرده است. در کنار این تغییرات ، گوگل دستورالعمل های خود را نیز برای 10،000 نفری که از آن استفاده می کنند برای رتبه بندی کیفیت نتایج جستجوی خود به روز کرده است. این رتبه بندی ها هنگام رتبه بندی شهرت ناشر برای اخبار اصلی ، باید عوامل دیگری را نیز در نظر بگیرند ، از جمله اینکه آیا یک نشریه جایزه معتبر روزنامه نگاری را دریافت کرده است یا خیر.

ریچارد گینگراس مدیر بخش اخبار در گوگل ، می گوید تغییرات در دستورالعمل های جستجو برای گزارش اصلی به آن کمک می کند تا مدت زمان طولانی تری برجسته باقی بماند. گینگراس در این خصوص گفت: "این به آن معناست که خوانندگان علاقمند به آخرین اخبار می توانند داستانی را که همه گزارشهای بعدی از آن آغاز شده است پیدا کنند.

با این حال ، گوگل توضیح نداده است كه چگونه این تغییرات ترافیك بیشتر جستجو را به داستانهای اصلی هدایت می كند. به عنوان مثال ، این که آیا داستانهای اصلی بیشتر در قسمت Top Stories در بالای نتایج جستجو باقی می مانند یا خیر. گینگراس به نیویورک تایمز گفت که این تغییرات در نظر گرفته شده است تا به نفع گوگل در جذب کاربرانش عمل کند.  

در حال حاضر ، اکثر ناشران خبری فقط باید منتظر بمانند و ببینند که چگونه تغییرات گوگل روی آنها تأثیر می گذارد ، زیرا گوگل هنگام نوشتن درباره رتبه بندی های جستجو ، واقعاً تعریف واضحی از گزارش اصلی ندارد.این امر تا حدودی در حوزه خبرهایی که قدمت بیشتری دارند قابل درک است  اما درباره تعیین صحت چگونگی اورجینال بودن سایر انواع گزارش کمی مبهم است.

جالب است که خود گینگراس نیز توضیح داده که؛ "هنوز تعریف کاملی از گزارش اصلی وجود ندارد و همچنین استانداردی مطلق برای تعیین چگونگی اصالت مقاله وجود ندارد. این می تواند به معنای چیزهای مختلفی برای روزنامه نگاران و ناشران در زمان های مختلف باشد ، بنابراین تلاش های ما به طور مداوم تکامل می یابد."

نظرات بینندگان