arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۵۳۷۱۳۰
تاریخ انتشار: ۲۶ : ۱۹ - ۲۸ اسفند ۱۳۹۸

فیسبوک در مدیریت اطلاعات مرتبط با کرونا به مشکل برخورد

پس از آن که غولهای فناوری و شبکه های اجتماعی قول دادند اطلاعات کرونایی را مدیریت کنند و اجازه ندهند شایعات و اطلاعات نادرست پخش شود. اما به نظر می رسد فیسبوک در این زمینه به مشکل بر خورده است و به اشتباه مقالات خبری درست راجع به عالم گیری کرونا را مسدود می کند.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

پس از آن که غولهای فناوری و شبکه های اجتماعی قول دادند اطلاعات کرونایی را مدیریت کنند و اجازه ندهند شایعات و اطلاعات نادرست پخش شود. اما به نظر می رسد فیسبوک در این زمینه به مشکل بر خورده است و به اشتباه مقالات خبری درست راجع به عالم گیری کرونا را مسدود می کند.

به گزارش سرویس آی تی و فناوری انتخاب، روز سه شنبه ، فیسبوک از سوی کاربران خود پیامهایی دریافت کرد که معتقد بودند اطلاعات درست آنها درباره ویروس کرونا به بخش فیلترینگ اسپم وارد شده و به عبارتی حذف شده است.

گای روزن ، معاون بخش صداقت سنجی اطلاعات فیس بوک توئیت کرد: «ما در این مورد آگاه هستیم. این یک اشکال در سیستم ضد اسپم است و هیچ ارتباطی با تغییر در نیروی کار ناظران محتوای ما ندارد.ما در حال اصلاح و برگرداندن همه این پست ها هستیم.»

فیسبوک از کاربران درخواست کده است از ارسال برخی اخباردرباره کرونا تا زمان حل شدن این مشکل خودداری کنند. روز سه شنبه ، چندین کاربر فیس بوک در توییتر گزارش دادند که قادر به ارسال مقاله از برخی رسانه های خبری از جمله بیزینس اینسایدرو آتلانتیک، نیستند و نمی دانند دقیقاً چه اشتباهی پیش آمده است.

در مواجهه با بیماری عالم گیر COVID-19 ، فیس بوک بسیاری از مدیران محتوای خود را به خانه فرستاده است و می گوید به جای آن ، بیشتر به نرم افزارهای خودکار اعتماد خواهد کرد. الکس استاموس ، یکی از مسئولان سابق امنیت فیس بوک ، اظهار داشت که این تغییر ممکن است مقصر باشد.

وی در توییتر نوشت:«به نظر می رسد که یک قانون ضد هرزنامه در فیس بوک در حال تغییر است. فیس بوک دیروز مجریان محتوا را به خانه فرستاد، که عموماً نمی توانند تمام وقت از خانه کار کنند. بنابراین ما ممکن است شاهد افزایش استفاده از سیستمهای یادگیری ماشینی باشیم.» با این حال ، فیس بوک تأکید کرد که این اشکال مربوط به هرگونه تغییر در نیروی کار محتوا نیست.

برچسب ها: فناوری ، کرونا
نظرات بینندگان