arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۵۳۷۸۱۹
تاریخ انتشار: ۲۹ : ۱۸ - ۰۳ فروردين ۱۳۹۹

هند برای مقابله با کرونا  در واتس اپ«چت بات» اختصاصی ایجاد کرد

دولت هند برای ایجاد آگاهی در مورد عالم گیری کرونا به واتس اپ روی آورده که محبوب ترین برنامه پیام رسان در این کشور است. این در حالی است که پیش از این نیز سازمان بهداشت جهانی برای مبارزه با کرونا یک چت بات اختصاصی در واتس اپ ایجاد کرده بود.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

دولت هند برای ایجاد آگاهی در مورد عالم گیری کرونا به واتس اپ روی آورده که محبوب ترین برنامه پیام رسان در این کشور است. این در حالی است که پیش از این نیز سازمان بهداشت جهانی برای مبارزه با کرونا یک چت بات اختصاصی در واتس اپ ایجاد کرده بود.

به گزارش سرویس آی تی و فناوری انتخاب، نخست وزیر هند ، روز شنبه گفت که شهروندان در این کشور می توانند یک ربات واتس اپی موسوم بهMyGov Corona Helpdesk   را برای ارسال پاسخ های معتبر فوری به سؤالات کرونایی خود مانند علائم بیماری ویروسی و چگونگی کمک استفاده کنند. این ربات سعی دارد با به اشتراک گذاشتن اطلاعات صحیح، از هراس نادرست پیشگیری کند.

این ربات توسط شرکت مستقر در بمبئی به نام Haptik Technologies ساخته شده است ، که غول مخابراتی محلی  است و اطلاعات این شرکت توسط وزارت بهداشت هند مورد تایید قرار گرفته است. این شرکت در بیانیه ای اعلام کرد: « چت بات ما برای مبارزه باشایعات ، آموزش توده ها و ایجاد آرامش در  وضعیت فعلی هرج و مرج طراحی شده است. ما متعهد هستیم كه با تمام نقاط قوت و منابع ممكن خود به دولت كمك كنیم و امیدواریم كه این چت روم بتواند به دولت کمک كند تا اطلاعات صحیح را در سراسر كشور پخش كند.»

روز پنجشنبه ، نخست وزیر هند از 1.3 میلیارد شهروند این کشور خواست تا حداکثر تا چند روز در خانه بمانند تا از بروز هرگونه "انفجار" موارد کرونا جلوگیری کنند. وی گفت: «طی چند روز گذشته ما دیدیم که مردم فکر می کنند از کرونا در امان هستند. این درست نیست. »

آزمایش بیش از 250 نفر تاکنون برای COVID-19  در هند مثبت اعلام شده است. با توجه به محبوبیت واتس اپ در هند، دولت تلاش کرده است با کمک واتس اپ شرایط را تا خدودی کنترل کند و به مردم اطلاعات درست ارائه دهد.

برچسب ها: فناوری ، کرونا
نظرات بینندگان