arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۵۹۰۴۹۴
تاریخ انتشار: ۲۸ : ۱۶ - ۲۶ آذر ۱۳۹۹

6 مهارت ضروری که مارکترها در سال 2021 باید داشته باشند

برای مارکترها مهم است که بتوانند روایت های جذاب و متناسب با احساسات بازار، اولویت مشتری و پیام برندشان بگویند. مارکترها باید هنر داستان نویسی را بیاموزند تا بتوانند پیام های جذاب و معتبری بسازند که باعث ایجاد و تقویت پایه و اساس مشتریانشان شود.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

6 مهارت ضروری که مارکترها در سال 2021 باید داشته باشند

یک مارکتر یا به طور خاص تر یک دیجیتال مارکتر نیاز است با تمام تیم های یک مجموعه مانند تیم سئو سایت، فنی، تیم PRو فروش و... هماهنگ و در ارتباط باشد. برای موفقیت در اداره ارزش کسب و کار و آپدیت ماندن مارکترها در این زمینه، باید مهارت های بالقوه را کسب کنند. دیگر فقط نمی شود که متخصص باشید. در حال حاضر که تحولی در تمام کسب و کارها ایجاد شده، شرکت ها به دنبال تیم هایی برای دو برابر کردن تلاش و انجام چندین کار برای کسب نتیجه هستند. این همان زمانی است که بازاریابان باید بر روی خود سرمایه گذاری کنند و تبدیل به همان چیزی شوند که آن را بازاریاب full-stack می نامند.

برای رسیدن به آن، آنها به شش مهارت اصلی بازاریابی نیاز دارند:

1.قصه گویی
برایان آیزنبرگ ، متخصص بازاریابی و تجربه کاربری، درباره"واقعیت ها می گویند، اما داستان ها می فروشند" می گوید. از زمانی که انسان های ماقبل تاریخ ماجراهای خود را بر روی دیوارهای غار نقاشی می کردند، روایت ها همچون چسبی بودند که تمدن بشری را کنار هم نگه می داشتند. هیچ کس نمی تواند در برابر یک داستان خوب مقاومت کند! داستانها تأثیرگذار هستند. کارشناس ها می گویند که داستانها 22 برابر بیشتر از واقعیتهای ساده در ذهن می مانند. کوکاکولا، هارلی دیویدسون، نایک و Paperboat نمونه های عالی از داستان سرایی برند می باشند که به خوبی انجام شده اند.


برای مارکترها مهم است که بتوانند روایت های جذاب و متناسب با احساسات بازار، اولویت مشتری و پیام برندشان بگویند. مارکترها باید هنر داستان نویسی را بیاموزند تا بتوانند پیام های جذاب و معتبری بسازند که باعث ایجاد و تقویت پایه و اساس مشتریانشان شود.

2. تجزیه و تحلیل داده ها
بازاریابان باید بیاموزند که چگونه از داده ها برای اندازه گیری سریع اثربخشی کمپین استفاده کنند. بینش مبتنی بر داده همچنین به مارکترها در درک بهتر مشتریان و تصمیم گیری صحیح در صورت لزوم، کمک خواهد کرد.

3. طراحی
یک تصویر توانایی انتقال هزار کلمه را می تواند داشته باشد. به گفته تأثیرگذار صنعت بازاریابی، Krista Neher ، مغز انسان می تواند تصاویر را تا 60،000 برابر سریعتر از کلمات پردازش کند. یک طراحی پیشرفته به احتمال زیاد توانایی کسب موفقیت در کمپین های چشمگیر را دارد. مارکترها باید اصول طراحی و هنر قصه گویی بصری را بیاموزند. بسیاری از ابزارهای رایگان مانند Canva و Adobe SparkPost وجود دارند که قالب های آماده ارائه می دهند و طراحی خلاقانه را برای همه آسان می کنند.

4. تکنولوژی
فناوری بازاریابی نقش بسیار مهمی در طراحی ، اجرا و سنجش موفقیت برنامه های بازاریابی دارد. امروزه بازاریابی بیشتر به تکنولوژی مربوط می شود. از خودکار سازی فرایندها گرفته تا سفر مشتری (customer journey) و تجربه طراحی مجدد به منظور امکان ایجاد روش های جدید همکاری در تیم های بازاریابی شرکت دیجیتال مارکتینگ. یک بازاریاب باهوش باید با این ابزارها و فناوری ها آشنا باشد و بداند که چگونه از آنها برای بهینه سازی مهارت های بازاریابی و دستیابی به اهداف خود استفاده کند.

5. دانش صنعت
انتظار می رود امروزه مارکتینگ درک کاملی از صنعت، تجارت، محصول و مشتریان خود داشته باشند. به عنوان مثال ، یک بازاریاب فناوری باید بتواند به تنهایی یک راه حل تبلیغاتی ایجاد کند. برای اینکه بتوانند این کار را انجام دهند، باید بر روی تخصص های متنوعی تمرکز کنند. بر اساس این اطلاعات، مارکترها باید بتوانند محتوا و استراتژی کانال های مختلف را را برای بهینه سازی برگشت سرمایه ، تعریف کنند.

6. بودجه بندی و برنامه ریزی استراتژیک
درک بودجه بندی و برنامه ریزی استراتژیک برای موفقیت در بازاریابی ضروری است. این امکان وجود دارد که برای ایجاد یک کمپین شگفت انگیز وقت بگذارید و بعداً متوجه شوید که بودجه لازم برای اجرای آن را ندارید.

فضای بازاریابی به طور مداوم در حال پیشرفت است و بازاریاب ها برای آپدیت ماندن باید به طور مداوم مهارت های خود را بالا ببرند.

نظرات بینندگان